osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
معرفی رژیم غذایی اورنیش

با رژیم غذایی اورنیش بخور و لاغر شو

 

اصول رژیم: هرچه رژیم غذایی فرد متنوع تر باشد، شخص مزایای بیشتری دریافت خواهد کرد.

 

غذاهای مجاز

غذاهای مجاز بستگی به انتخاب رژیم گیرنده دارد و می تواند از تمام گروه های غذایی انتخاب کند و یا به طور جدی، انواع گوشت ها، شیرینی ها  و اکثر محصولات لبنی را محدود نماید.

 

بعلاوه این رژیم غذایی با برخی دیگر از رژیم ها نیز سازگار است. از جمله:

رژیم غذایی گیاهخواری و وگان

رژیم غذایی فاقد گلوتن

رژیم غذایی کم نمک

رژیم غذایی حلال

 

تاریخچه مختصر

رژیم غذایی اورنیش توسط دکتر دن اورنیش در سال 2007 در کتابش شرح داده شد. کتاب دکتر اورنیش،The Spectrum ، طرح کلی تغذیه،ورزش، مدیریت استرس، گزینه های حمایت عاطفی را برای رسیدن به اهداف کلی سلامت، از کاهش وزن گرفته تا پیشگیری و یا درمان بیماری  های قلبی را شرح می دهد.

 

رژیم غذایی اورنیش، غذاها را به پنج گروه تقسیم بندی می کند. سالم ترین غذاها در گروه یک و ناسالم ترین غذاها در گروه پنج قرار می گیرند.رژیم گیرنده بررسی می کند که در حال حاضر از غذاهای چه گروهی استفاده می کند و برای رژیم قصد دارد عضو کدام گروه غذایی شود. سپس انتخاب غذا بستگی به گروهی دارد که رژیم گیرنده عضو آن می شود.

 

دکتر اورنیش همچنین این گروه های غذایی را برای درمان بیماری های شایع به کار می برد. کتاب دکتر اورنیش فصل هایی را به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری و یا بهبود دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی اختصاص می دهد. در ادامه مطالبی را برای درمان سرطان سینه و سرطان پروستات بیان کرده است.

 

رژیم غذایی

اگرچه کاهش مشکلات قلبی هدف مشکلی است، اما رژیم غذایی اورنیش برای این هدف بهترین است. در رژیم پیشنهادی برای کاهش بیماری های قلبی، فقط 10 درصد کالری از چربی تأمین می شود که چربی اشباع شده مقدار ناچیزی است. این رژیم بیشتر غذاهای حاوی کلسترول وکربوهیدرات های تصفیه شده، روغن ها، کافئین بیش از حد و تقریبا تمام محصولات حیوانی بجز سفیده تخم مرغ را حذف می کند. رژیم غذاییاورنیش تأکید زیادی بر کربوهیدرات های پیچیده دارد و تا 2 اونس الکل مجاز است.

 

زمانیکه دچار مشکلات قلبی نباشید، برنامه غذایی بسیار متنوع تر خواهد بود و بستگی به هدف های شخص استفاده کننده از این رژیم غذاییدارد. کاهش وزن با پیروی از بسیاری از گروه های غذایی دیده می شود، اما همه افراد مجبور نیستند از یک برنامه پیروی کنند. همه رژیم گیرنده ها دنبال کاهش وزن نیستند. برخی رژیم گیرنده ها فقط قصد دارند غذاهای سالم بخورند و دنبال کاهش وزن و لاغری سریع نیستند.

 

رژیم غذایی دکتر اورنیش دارای مزایای قلبی –عروقی فراوانی است. این رژیم غذایی نشان می دهد که بیماری های قلبی می توانند بهبود یابند.

 

فعالیت بدنی

تمرینات ملایم و منظم پیشنهاد می شود. به افراد پیرو این رژیم توصیه می شود که روزانه 30 دقیقه و یا یک روز درمیان یک ساعت  فعالیت بدنی داشته باشند. 3-5 ساعت تمرینات ایروبیک در هفته انجام دهند. علاقه مندان به این رژیم غذایی به انجام تمرینات قدرتی 2 تا 33 بار در هفته تشویق می شوند.

 

معایب رژیم غذایی اورنیش

ا-پیروی از این رژیم غذایی مشکل است. این رژیم غذایی چربی دریافتی را به 10 درصد کالری روزانه محدود کرده است.

2- این رژیم غذایی گران قیمت و ناخوشایند است.

3- شما تنها زمانی قادر به کاهش وزن خواهید بود که غذاهای منتخب شما از سه گروه سالم ترین غذاها باشد.

4- این رژیم غذایی می تواند سطح انسولین را بالا ببرد و باعث اختلال دیگر هورمون ها بشود.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.whichisthebestdiet.com

 

منبع : معرفی رژیم غذایی اورنیش


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی