osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
پیشگیری از ایدز و دیگر بیماری های واگیر دار با ورزش

ورزش و تربیت بدنی نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و HIV دارد.

 

بانک جهانی می گوید، بیماری های واگیر دار بزرگترین عامل مرگ و میر کودکان و علل قابل توجهی از مرگ قابل پیشگیری در بزرگسالان در کشورهای در حال توسعه در جهان هستند. تخمین زده می شود که 15 میلیون نفر در سال، یعنی بیشتر از 80 درصد این مرگ و میر ها در کشورهای درحال توسعه اتفاق می افتد.

 

مطالعات نشان می دهد ورزش و تربیت بدنی می توانند با طراحی یک مکان محبوب برای آموزش های پیشگیرانه نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و HIV داشته باشد. همچنین مدارکی وجود دارد که مشارکت در فعالیت ها ی ورزشی به کم کردن سرعت این بیماری در افرادی که HIV مثبت دارند می انجامد.

 

در آفریقا تعداد زیادی برنامه های ورزشی با رویکرد سلامتی و تمرکز خاص بر HIV و بیماری ایدز وجود دارد. بیشتر برنامه های پیشگیرانه ورزشیبرای HIV فعالیتشان را به دادن اطلاعات و به کار بردن ورزش و بازی برای بالا بردن آگاهی در مورد اقدامات پیشگیرانه از HIV و بیماری ایدز برای کاهش خطر ابتلا به این ویروس متمرکز می کنند. هیچ یک از برنامه های ورزشی با رویکرد سلامتی از درمان مستقیم مانند ویروس های پسگرد (درمان ضد ویروسی) برای افراد HIV مثبت به عنوان بخشی از فعالیت های خود استفاده نمی کنند. بلکه با استفاده از ورزش به عنوان یک روش  برای افزایش فعالیت جوانان، زنان و گروه های در معرض خطر برای ارتقاء سلامت، پیشگیری و آموزش تلاش می کنند.

 

ایدز و HIV به صورت یک تابو در نظر گرفته می شود. و در مکان های غیررسمی  ورزش و بازی که در مورد ایدز و HIV صحبت می شود به افراد  جوان این امکان را می دهد تا روش هایی را که می توانند از خودشان در برابر این بیماری محافظت کنند را بیاموزند و از  رفتارهای پرخطر اجتناب کنند. مطالعه ای که در لیبریا و جنوب سودان انجام شد نشان داد که بعد از شرکت در این برنامه های ورزشی دانش درباره ایدز و HIV و سطح  نگرش محافظتی در افراد شرکت کننده به مراتب بالاتر از قبل بود.

 

نقش مربیان ورزشی به عنوان الگو جزء حیاتی برنامه های پیشگیری از بیماری ایدز و HIV با استفاده از ورزش است. این مربیان می توانند با افراد  جوان هم سن خودشان دوست شوند زیرا برقرار کردن روابط دوستانه بر پایه اعتماد در این شرایط راحت تر است. برنامه هایی که ادعا شده در پیشگیری از بیماری ایدز و HIV بسیار موفق بوده اند بر داشتن مربیان قوی تاکید داشتند.

 

زنان 59 درصد از افراد HIV مثبت را در جنوب آفریقا تشکیل می دهند. تعدادی از بازیگران تلاش کردند که تبعیض جنسیتی موجود در برنامه های پیشگیری از بیماری ایدز و HIV را با استفاده از ورزش نشان دهند. برای مثال پروژه Go Sisters در زامبیا، به دنبال ارائه فرصت های ورزشیبه دختران و زنان جوان و ارائه اطلاعات واقعی مربوط به سلامت جنسی و باروری است. پیام اصلی پروژه Go Sisters دست در دست همدیگر  برای ارتقاء زنان جوان به عنوان رهبر گروه های همسالان و مربیان برای دیگر دختران و زنان جوان می باشد.

 

استفاده از ورزش نه تنها برای نشان دادن جنبه همه گیری بیماری ایدز و HIV است بلکه بر اثرات اجتماعی این بیماری بر روی افراد و جامعه نیز تمرکز می کند. بنیاد EduSport از افرادی که با بیماری ایدز و HIV به طور مستقیم در ارتباط هستند ایجاد شده است. که نه تنها دادن اطلاعات به  افراد جوان برای حفظ سلامت در جوامع آسیب پذیر را در اولویت قرار می دهند بلکه افراد با HIV مثبت را به حضور در جامعه از طریق ورزش و فعالیت فیزیکی تشویق می کند.

 

 

ورزش و دیگر بیماری های واگیر دار

تعدادی از برنامه های ورزشی علاوه بر ایدز دیگر بیماری های واگیر دار را مورد بررسی قرار داده است. برای مثال کشورهای درگیر مالاریا و سل،ورزش را برای افزایش آگاهی درباره راه های پیشگیری از این بیماری ها به کار می برند. از ورزش به عنوان یک ابزار تعلیمی-آموزشی برای آموزش  به پیشگیری از بیماری های عفونی به کودکان استفاده می شود. تجربه نشان می دهد فعالیت هایی که با هدف نشان دادن چگونگی گسترش عفونت، همراه با علل و نشانه های آن برنامه ریزی شده اند هنگامیکه با فعالیت های فیزیکی و بازی همراه می گردند برای برقراری ارتباط مؤثر هستد. سازمان های بهداشتی ملی و سازمان های متمرکز بر ورزش به ارائه مدل های یادگیری فعال به کودکان و افراد جوان برای حفظ بهتر و  سپس بحث در مورد مفاهیم انتزاعی سلامت تلاش کرده اند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : پیشگیری از ایدز و دیگر بیماری های واگیر دار با ورزش


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی