osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
تمرینات اینتروال با شدت بالا

آیا تمرینات اینتروال با شدت بالا یک میانبر در ورزش است؟

همه ما می دانیم که ورزش برای ما مفید است. اما اغلب 150 دقیقه فعالیت ملایم در هفته را انجام نمی دهیم. پس چه باید کرد؟ مایکل موسلی  پاسخ می دهد.

 

چند سال پیش در حال ساختن مستندی با نام حقایق درباره ورزش، مواردی را دریافتم که زندگی مرا تغییر داد. تمرینات اینتروال یا تناوبی با شدت بالا (High intensity interval trainingHIIT. در این نوع ورزش به طور معمول چند مرحله خیلی شدید دوچرخه سواری روی یک دوچرخه ثابت، با دوره های ریکاوری کوتاه مدت انجام می دهید.

 

هدف تمرینات اینتروال حداکثر سود در حداقل زمان است. و این نتیجه ای بود که من واقعا به آن رسیدم. اما تمرینات اینتروال (HIIT) با شدت بالا در مقایسه با دیگر ورزش ها در چه جایگاهی قرار دارد؟ با کمک محققان دانشگاه ناتینگ هام تصمیم گرفتیم این موضوع را بررسی کنیم.

 

یک گروه 24 نفره از داوطلبان بین سنین 40 تا 60 سال، که همگی دارای زندگی و شغل معمولی و بسیار کم تحرک بودند را انتخاب کردیم. آن ها به 4 گروه تقسیم شدند.

از اولین گروه خواسته شد که 150 دقیقه فعالیت ملایم در هفته، مانند آهسته دویدن، داشته باشند. فعالیت به گونه ای باشد که طی فعالیت عرق کنند اما توانایی صحبت کردن داشته باشند.

از گروه دوم خواستیم تمرینات اینتروال (HIIT) را تحت شرایط کنترل شده در آزمایشگاه و روی دوچرخه ویژه، انجام دهند. برخلاف گروه اول آن ها فقط 15 دقیقه در هفته فعالیت داشتند.

از گروه سوم خواسته شد تمرینات اینتروال (HIIT) را در منزل و بدون هیچ گونه تجهیزاتی انجام دهند. آن ها حرکاتی مثل پرش ستاره، بورپیس، حرکت کوهنورد را انجام دادند.

از هر دو گروه تمرینات اینتروال (HIIT) در خانه و آزمایشگاه خواسته شد، سه بار در هفته این حرکات را انجام دهند و در هر بخش پنج فعالیت شدید 60 ثانیه ای متناوب با 90 ثانیه استراحت داشته باشند.

از گروه چهارم خواسته شد که کاری را انجام دهند که زیاد شبیه به ورزش نبود. از آن ها خواستیم که از وسیله ای که دیناماتور قوی نامیده می  شود استفاده کنند. کمی مانند فشردن توپ تنیس است. با این تفاوت که دستگاه به شما می گوید که چقدر نیرو باید اعمال کنید. از آن ها خواسته شد که با 30 درصد ماکزیمم قدرتشان برای دو دقیقه به دستگاه فشار وارد کنند. این عمل را 4 بار متناوب با 2 دقیقه استراحت بین هر فشار دادن انجام دهند.

 

قبل از آغاز تمرینات، داوطلبان تست فشار خون دادند. آن ها همچنین یک تست حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 max) دادند. این تست بیان می کند ریه و قلب چقدر قوی هستند و معیار خوبی از تناسب اندام کلی است. سپس آن ها رفتند تا رژیم ورزشی خود را برای 44 هفته انجام دهند.

 

یک ماه بعد آن ها را جمع کردیم تا دوباره تست کنیم. بیشتر آن ها فعالیت ها را انجام داده بودند. برخی از آن هایی که خواسته بودیم 150 دقیقه فعالیت ملایم داشته باشند، گفتند که تلاش کرده اند تا این تمرینات را با زندگی پرمشغله خود هماهنگ کنند. از کسانی که خواسته بودیم تمرینات اینتروال (HIIT) انجام دهند، تمرینات اینتروال (HIIT) را برای شروع دشوار ولی برای سازگاری ساده یافتند.

 

نتایج

دکتر بت فلیپی (Beth Phillips) که در انجام این آزمایش به ما کمک می کرد درباره نتایج بدست آمده بسیار شگفت زده و خوشحال بود. داوطلبانی که تمرینات اینتروال (HIIT) را در آزمایشگاه انجام دادند، VO2 max آن ها تا  177 درصد بهبود یافته بود، که بسیار قابل توجه بود. داوطلبانی که تمرینات اینتروال (HIIT )را در خانه انجام دادند، VO2 max آن ها تا 12 درصد بهبود یافته بود. یک بهبود 12 درصدی در VO2 max، در نتیجه تمرینات استقامتی مرسوم به طور مداوم و طولانی بدست می آید.

 

از نظر تناسب اندام کلی تیم تمرینات اینتروال (HIIT) آزمایشگاه و خانه، نسبت به گروه ورزش های ملایم نتایج بهتری داشتند. اما بیشترین  شگفتی نسبت به گروه هندگریپ بدست آمد. آن ها تنها گروهی بودند که یک کاهش معنی دار و واقعا قابل توجه در فشار سیستولیک خود نشان دادند. یک کاهش عظیم 16 درصد در فشار خون سیستولیک این گروه دیده شد. فشار خون سیستولیک، فشار اندازگیری شده در عروق خونی در طول انقباضات عضله قلب است. هنگامیکه شما فشار خون خود را اندازه می گیرید عدد بزرگتر فشار خون سیستولیک است و تقریبا اطراف 122 میلی متر جیوه است.

 

یک کاهش 16 درصدی در فشار خون بسیار قابل توجه است. و این مانند حالتی است که شما دارو مصرف می کنید. و اگر فشار خون ثابت باشد، به طور قابل توجهی احتمال سکته و حمله قلبی را کاهش می دهد.

اگرچه غیر محتمل به نظر می رسد، اما ما دریافته ایم که در بعضی مواقع انجام تمرینات هند گریپ فشار خون را کاهش می دهد. اولین مطالعات در سال 19600 انجام شد. هنگامیکه خلبانان جنگنده برای پیشگیری از سیاه رفتن چشم و بیهوش شدنشان، در حال چرخش و شیرجه، به انجام تمرینات هند گریپ تشویق می شدند.

 

محققان دریافتند که فشار دادن چیزی، پمپاژ خون به مغز خلبان را حفظ می کند. و بعدا کشف شد خلبانانی که به طور پیوسته و مدام تمرینات هند گریپ را انجام می دادند، فشار خون پایین تری نسبت به کسانی که این تمرینات را انجام نمی دادند، داشتند.

 

با این حال من دریافتم که بسیار قابل توجه است که، تمرینات هند گریپ به این سادگی بتواند چنین اثرات ارزشمندی داشته باشد. من اینگونه تمرینات را به رژیم تمرینی تمرینات اینتروال (HIIT) اضافه خواهم کرد. در هر رژیم تمرینی جدید خطراتی وجود دارد. اگر شما شرایط تناسب اندام خوبی ندارید و یا برخی محدودیت های پزشکی را تجربه می کنید، بهتر است قبل از انجام این رژیم ورزشی با دکتر خود مشورت کنید.  

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : تمرینات اینتروال با شدت بالا


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی