osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
تمام چیزهایی که درباره ورزش های هوازی باید بدانید

ورزش های هوازی فعالیتی است که سبب حرکت کردن عضلات بزرگ بدن مانند پا ها و افزایش ضربان قلب و تنفس می شود.

 

ورزش های هوازی فعالیت هایی هستند که سیستم قلبی عروقی را به کار می گیرد. با انجام ورزش های هوازی ضربان قلب بالا می رود و تنفس شدید تر می شود. ورزش های هوازی همان هایی هستند که از شنیدن نام ورزش به ذهن می رسد.

 

مثال هایی از ورزش های ایروبیک:

پیاده روی سریع

دویدن

شنا

 ورزش هایی مانند تنیس، فوتبال یا بسکتبال

رقص

کارهایی مثل چمن زنی و جمع آوری برگ ها

 

فواید ورزش های ایروبیک

  • بهبود سلامتی قلب، ریه ها و سیستم گردش خون است. ورزش های هوازی قلب را قوی می کنند و بنابراین خون با بازدهی بیشتری پمپ خواهد شد. و نرخ استراحت قلب کم می شود. این نوع از ورزش ها سطح کلسترول خوب خون را افزایش و سطح کلسترول بد خون را  کاهش می دهد. و به نوبه خود ساخت پلا ک را در رگ ها کاهش می دهد.
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
  • فشار خون را کاهش داده و سطح چربی خون را بهبود می بخشد.

 

انجام ورزش های هوازی فواید بلند مدت دیگری هم دارد. مطالعه ای که اخیراً بر روی 1.4 میلیون نفر در اروپا و آمریکا انجام شده است، نشان داده است که انجام مقدار زیادی از ورزش های هوازی با کاهش خطر ابتلا به 13 نوع سرطان در ارتباط است. و مطالعات زیادی که بر بیش از 660000 فرد انجام شده است نشان می دهد که افرادی که 150 دقیقه ورزش های هوازی ملایم در هفته انجام می دادند، 31 درصد احتمال مرگ کمتری را نسبت به افرادی که این میزان فعالیت را نداشتند نشان دادند.

 

 

به چه میزان ورزش های هوازی نیاز داریم؟

با توجه به دستورالعمل های اخیر فعالیت بدنی از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS)، بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه ( دو ساعت و نیم) در هفته، فعالیت فیزیکی با شدت ملایم مانند پیاده روی سریع داشته باشند. راه های متعددی وجود دارد که این 1500 دقیقهورزش را در طول هفته تقسیم کنیم.  اما بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که پنج روز در هفته و هر روز 30 دقیقه ورزش های هوازی را  انجام دهید.

 

اگر نوع شدید فعالیت فیزیکی مانند دویدن را انتخاب می کنید لازم نیست به همان میزان ورزش کنید. دستورالعمل HHS 75 دقیقه ( یک ساعت و 15 دقیقه ) فعالیت شدید در هفته را معادل 1500 دقیقه فعالیت ملایم در هفته می داند.

 

چگونه می توان در هنگام انجام ورزش های هوازی از آسیب ورزشی جلوگیری کرد؟

خطر اصلی انجام ورزش های هوازی، انجام ورزش های بیش از حد سخت و بیش از حد سریع در شروع فعالیت است. افراد باید با شدتی  تمرینات را آغاز کنند که احساس راحتی داشته باشند.

 

محققان شعار " شروع با سرعت کم و پیشرفت آرام" را پیشنهاد می دهند. این امر به این معنی است که با سطحی از فعالیت ها که نسبتاً سبک است شروع کنید و به آرامی مدت زمان و شدت جلسات تمرینی را افزایش دهید.

 

افرادی که در مفاصل خود مشکل دارند، همچنین باید از ورزش های با برخورد بالا، مانند ورزش هایی که شامل پریدن زیاد است، پرهیز کنند. در عوض، باید تلاش بیشتری در ورزش های کم برخورد، مانند استفاده از دوچرخه های ثابت یا ورزش های آبی، داشته باشند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.livescience.com


منبع : تمام چیزهایی که درباره ورزش های هوازی باید بدانید


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی