osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
ضربه زدن با سر به توپ و تغییرات در مغز

محققان اثرات واقعی ضربات سر به توپ را دریافتند و تغییرات کوچک اما با اهمیت در عملکرد مغز بلافاصله بعد از تمرینات روزمره ضربه به سر را تشخیص دادند.

 

محققان از دانشگاه استرلینگ تآثیر واقعی ضربه سر به توپ، را دریافتند. شناسایی تغییراتی کوچک اما با اهمیت در عملکرد مغز فوراً بعد از تمرینات عادی هد زدن مشاهده گردید. این مطالعه از دانشگاه اسکاتلند که در EBioMedicine منتشر شده است، برای اولین بار تغییرات  مستقیم در مغز بعد از اینکه بازیکنان روزانه در معرض ضربات سر قرار داده می شوند، را تشخیص می دهد. نتایج مخالف صدمات مغزی بالینی مثل ضربه مغزی است.

 

یک گروه از بازیکنان فوتبال به یک توپ بیست دفعه ضربه زدند. این توپ از ماشینی که سرعت و قدرت ضربه کرنر را شبیه سازی می کرد شلیک  می شد. قبل و بعد از جلسات ضربه با سر، دانشمندان حافظه و عملکرد مغز را آزمایش کردند.

 

عدم هوشیاری در مغز بعد از فقط یک جلسه تمرین ضربه سر شناسایی شد. آزمون عملکرد حافظه کاهشی بین 41 و 67 درصد با اثرات عادی سازی 24 ساعته نشان داد.

 

اگرچه تغییرات در مغز موقتی باقی می ماند اما در مورد ضربات مکرر به توپ فوتبال و عواقب طولانی مدت ضربه به سر در سلامت مغز، هنوز  باید بررسی شود.

 

بازی 250 میلیون نفر در سرتاسر جهان، بازی های زیبا در فوتبال اغلب شامل ضربات عمدی و مکرر سر به توپ است. در سال های اخیر، ارتباط ممکن بین صدمات مغزی در ورزش و افزایش خطر جنون باعث جلب توجه به این نکته شده است که آیا ضربات سر به توپ ممکن است منجر به  عوارض طولانی مدت در سلامت مغز شود.

 

دکتر Magdalena Ietswaart، محقق در حوزۀ علوم اعصاب شناختی دانشگاه استرلینگ، گفت" با توجه به نگرانی های رو به رشد در بارۀ اثراتورزش پر برخورد در سلامت مغز، ما قصد داریم که ببینیم آیا مغز ما فوراً به ضربۀ توپ به سر واکنش نشان می دهد. با استفاده از یک تمرین که  بیشتر آماتورها و حرفه ای ها با آن آشنا بودند، ما دریافتیم که عدم هوشیاری در مغز  بلافاصله بعد از ضربه افزایش می یابد. و تست عملکرد حافظه کاهش قابل توجهی را نشان داد.

 

اگر چه تغییرات موقتی بودند، ما معتقدیم که در سلامت مغز تآثیر گذار هستند. بویژه اگر این ضربات بارها و بارها اتفاق بیافتند مانند آنچه برای بازیکن فوتبال  رخ می دهد. با تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان که در ورزش  مشارکت دارند، این موضوع بسیار مهم است که آن ها آگاه  باشند که چه در مغز اتفاق می افتد و چه اثرات ماندگاری ممکن است داشته باشد."

 

دکتر Angus Hunter اضافه کرد:" برای اولین دفعه، بدنۀ ورزش و عموم مردم می توانند شواهد روشنی از خطرات مرتبط با ضربۀ تکرار شونده که در ضربات سر به توپ در بازی فوتبال ایجاد می شود را ببینند.

 

ما امیدواریم این یافته ها رویکردهای جدیدی را برای کشف، مشاهده و پیشگیری از آسیب های تجمعی در مغز پیش روی ما قرار دهد. "ما در برابر حفظ سلامتی طولانی مدت بازیکنان فوتبال در تمامی سطوح، به علاوۀ افرادی که در دیگر ورزش های پر برخورد شرکت می کنند، احساس  مسئولیت می کنیم."

 

در این مطالعه دانشمندان، سطح عملکرد مغزی را با تکنیک بنیادی علوم اعصاب به نام تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) اندازه گرفتند. یافته ها از این مطالعه توسط آسیب های NIHR Brain تکنولوژی مراقبت سلامت تعاونی (HTC) برای اولین بار نشان داد که تکنیک TMS می  تواند در شناسایی تغییرات عملکرد مغز بعد از ضربات کوچک و روتین به کار گرفته شود.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع سایت www.sciencedaily.com

 

منبع : ضربه زدن با سر به توپ و تغییرات در مغز


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی