osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
تمرینات استقامتی برای داشتن استخوان هایی سالم

بهترین ورزش‌ها برای پوکی استخوان

 

بهترین راه برای ورزش و بهبود سلامت استخوان، هنگامیکه به پوکی استخوان مبتلا هستید چیست؟ سعی کنید تمرینات استقامتی که فشار بیشتری نسبت به زندگی روزمره به استخوان ها و عضلات وارد می کند را انجام دهید. با گفتگو با دکتر خود مطمئن شوید تمریناتی که انتخاب  می کنید برای شما امن است. سپس این تمرینات را امتحان کنید.

 

تای چی

 

 

تای چی فرمی از حرکات آرام و دلپذیر است که باعث قدرت و هماهنگی استخوان می شود. مطالعه ای پزشکی-ورزشی نشان داد که با انجام تای چی تحلیل استخوان در زنان یائسه کندتر می شود. زنانی که 45 دقیقه تای چی در طول روز، برای پنج روز در یک هفته و مدت یکسال انجام دادند 5/3 برابر کندتر تراکم استخوان خود را از دست دادند، نسبت به زنانی که تای چی انجام نمی دادند. سلامت استخوان آن ها از طریق تست های تراکم استخوان نشان داده شد.

 

یوگا

 

مطالعه منتشر شده در مجله یوگا، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان در ستون فقرات زنانی که به طور منظم یوگا کار می کردند نشان داد. از سبک های آرام یوگا، تا یوگای قدرتی آشتانگاه یعنی هر کدام از سبک های یوگا می تواند سلامت تمام استخوان ها بویژه استخوان لگن، ستون فقرات و مچ دست را که بیشتر در معرض شکستگی هستند را تأمین کند. در حرکات ایستاده یوگا، حرکت جنگجو1 و2، بر استخوان های بزرگ مثل استخوان لگن و ساق پا کار می شود. یوگا در حالت سگ سر به پایین، مچ دست، بازو و شانه ها را مورد هدف قرار می دهد. یوگا در حالت کبری و ملخ بر ماهیچه های کمر کار می کند و سلامت ستون فقرات را حفظ می کند. یوگا همچنین، تعادل، هماهنگی، تمرکز و آگاهی بر بدن را افزایش می دهد. درنتیجه از سقوط جلوگیری می کند.

 

پیاده روی سریع

 

 

پیاده روی یک روش برای تناسب اندام است که هرگز از بین نمی رود. پیاده روی در میان زنان بسیار پرطرفدار است. و یک راه عالی برای افزایشسلامت استخوان می باشد. مطالعه انجام شده نشان داد که پیاده روی 4 ساعت در هفته، در مقایسه با پیاده روی کمتر از یک ساعت در هفته، 41 درصد خطر شکستگی استخوان لگن را کاهش می دهد. پیاده روی سریع بهتر است، اما شما می توانید سرعت خود را با سطح تناسب اندامخود انطباق دهید. پیاده روی رایگان است، و هر مکان و هر زمان، حتی وقتی در سفر هستید، می توانید انجام دهید.

 

گلف

 

 

شاید شما فکر می کردید که گلف برای مردم قدیم بوده است، افرادی که نمی توانستند ورزش واقعی انجام دهند. دوباره فکر کنید. شانه هایی که باید کیف گلف را حمل کند، نوساناتی که به چوب گلف می دهید تا توپ را دورتر پرتاب کند، مقدار کار اضافه به بالاتنه تحمیل می کند. این همه پیاده روی، دوندگی به دنبال توپ گم شده، دوندگی برای تعقیب توپ، به معنی مقدار زیادی کار برای ران ها و ستون فقرات است. ورزشاستقامتی یک نام کامل برای گلف است.

 

رقص

 

 

ممکن است شما در رقص حرفه ای نباشید. اما انواع رقص وجود دارد که با انجام آن می توانید پمپاژ قلب را افزایش داده و استخوان هایتان را قوی کنید. سبک های جدید ایروبیک، کیک بوکسینگ را امتحان کنید. سبک های جدید افراد را با انگیزه نگه می دارد. بسیاری از تمرینات جدید ترکیبی از تمرینات قدرتی با رقص است و به بهبود یافتن تعادل کمک می کند.

 

پیاده روی خارج شهر Hiking

 

 

این نوع پیاده روی یک ورزش استقامتی است که می تواند تراکم استخوان بویژه تراکم استخوان لگن را افزایش دهد. اگر از تپه بالا بروید و یا پایین بیایید به استخوان ها فشار بیشتری وارد می شود و سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد. فشار بیشتر به روی ساق پا و پا به تراکم استخوان بیشتر منجر می شود.

 

ورزش های راکتی

 

 

تنیس، اسکواش، تنیس پدل، تراکم استخوان را افزایش می دهد. هر زمان که به توپ ضربه می زنید به بازو، شانه، مچ دست فشار وارد می کنید. وقتی به اطراف حرکت می کنید استخوان ران و ستون فقرات تحت فشار قرار می گیرند. اگر ورزش های راکتی را انتخاب می کنید، تک نفره بازی کنید. زیرا باید بیشتر به اطراف حرکت کنید، درنتیجه در حفظ سلامت استخوان ها تلاش بیشتری خواهید کرد.

 

تمرینات قدرتی

 

 

وزنه برداری، استفاده از ماشین های وزنه زنی، یا ورزش های سبک بدون وسیله (مثل شنا سوئدی)، اشکال متفاوت تمرینات قدرتی است. برای فشار وارد کردن به یک سری ماهیچه ها و استخوان ها برخلاف برخی مقاومت ها (مثل یک سری وزنه آزاد، وزن بدن خود، یا ماشین وزنه زنی)  کار می کنید. تمرینات قدرتی حداقل دوبار در هفته برای تحریک رشد استخوان لازم است. هر باشگاهی مربی دارد که تمریناتی برای پاها، کمر، شانه ها و بازوها طراحی می کند. ورزش هایی که متناسب با سطح تناسب اندام شماست و به سلامت استخوان ها کمک می کند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.webmd.com


منبع : تمرینات استقامتی برای داشتن استخوان هایی سالم


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی