osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
جنبه های مختلف ورزش

 مشارکت در ورزش، سلامتی و اقتصاد را بهبود می بخشد.

 

سلامتی

از مزایای سلامتی انجام ورزش منظم، می توان به عملکرد مؤثر قلب، دیابت کنترل شده، کاهش سطح کلسترول خون، بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و کاهش استرس، اشاره کرد. ورزش در کنترل وزن هماهنگی عضلات و تقویت استخوان ها مؤثر است. همچنین ورزش انرژی مثبت، نظم و انضباط، به ارمغان می آورد و در ایجاد اعتماد به نفس و احترام متقابل کمک کننده است.

 

ورزش بیشتر از یک تفریح 

بازی های ورزشی یک فعالیت مورد علاقه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. ورزش لذت ایجاد می کند و همچنین ذهن را فعال می گرداند. هرچند ورزش در واقع بیش از دویدن، پریدن، و یا لگد زدن به توپ در زمین است. ورزش کردن به بدن کمک می کند تا نرمتر و مؤثرتر عمل کند. ورزش شامل فعالیت تمام عضلات  است که این فعالیت سبب تقویت بدن و افزایش سلامتی می گردد.

 

ورزش در جهان امروز

ورزش ملل متحد برای توسعه و صلح همراه با کمیته بین المللی المپیک و سایر قدرت های توسعه یافته ورزشی در سراسر جهان به عنوان یکی از پیشگامان ورزش در این کره خاکی در نظر گرفته می شود. شعار اصلی این سازمان ها ترویج صلح و برادری میان ملت ها است. ورزش ملل متحد برای توسعه و صلح معتقد است که ورزش فقط برای اوقات فراغت نیست بلکه ورزش ابزار مؤثری در ترویج انسانیت، توسعه و صلح است.

ورزش ملل متحد برای توسعه و صلح از افراد مشهور در ورزش و یا ستارگان ورزشی دعوت می کند تا به عنوان سفیران حسن نیت عمل کنند و درباره مسائل نگران کننده، به جامعه آگاهی بدهند. بر طبق گزارش سازمان ملل متحد درخواست های بازیکنان به خصوص در جلب توجه همگان به مسائل مختلف از جمله ایدز، آموزش و پرورش، مواد غذایی و کشاورزی، مواد مخدر، جرم و جنایت، و پناهندگان مفید است. 

 

برخی حقایق درباره ورزش

با استناد به ورزش ملل متحد برای توسعه و صلح فعالیت فیزیکی نقش مهمی در توسعه سلامت عمومی و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها ایفا می کند. به غیر از پیشگیری از بیماری ها، ورزش فعالیت فیزیکی عالی در بهبود قابلیت های عملکردی بدن است. ورزش نه تنها برای جوانان بلکه برای نسل های قدیمی تر نیز مفید است. با این حال بهتر است که ورزش کردن زودتر آغاز شود. بچه ها باید برای شرکت در فعالیت های ورزشیدر مدرسه و یا در رویدادهای اجتماعی تشویق شوند. این کار در بدست آوردن حداکثر اثرات مثبت شرکت در فعالیت های ورزشی کمک کننده است. بیشتر افراد مسن با گذشت زمان سطح هوشیاری بهتری داشتند اگر در فعالیت های ورزشی مشارکت می کردند.

 

ورزش را بخشی از زندگی خود کنید

فعالیت های ورزشی نباید در حوزه مدرسه، دانشگاه و یا جامعه محدود شود. حتی هنگامیکه شما در منزل و یا سرکار هستید، صرف کردن حداقل 30 دقیقه وقت برای ورزش مورد علاقه تان می تواند خیلی کمک کننده باشد. به ورزش به عنوان یک فعالیت شدید فقط برای به دست آوردنسلامتی نگاه نکنید. در عوض به ورزش به عنوان یک سرگرمی بنگرید و از ورزش کردن لذت ببرید. اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا همراه شما در ورزش باشند. این امر تلاشی در جهت سلامتی کلی اعضای خانواده است. فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری، شنا، دو و حتی پیاده رویبرخی از فعالیت های فیزیکی است که می توانید به صورت روزانه انجام دهید. نباید فراموش کنید که ورزش تنها به شما بدن و ذهنی سالم نمی دهد. بسیاری از عوامل دیگر مثل تغذیه، سطح استرس در زندگی شما، ویا حتی لباس و کفشی که می پوشید باید در نظر گرفته شود. در بسیاری از کشورها، ورزش به بخشی از درمان برای بیماری های خاص تبدیل شده است.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

 منبع: سایت www.organicfacts.net


منبع : جنبه های مختلف ورزش


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی