osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
فواید سلامتی ورزش

ورزش فراتر از سرگرمی

ورزش کردن فواید سلامتی زیادی دارد که بخشی از آن ها با جزئیات در زیر بیان می شود.

قلب سالم: ورزش، قدرت کششی بدن را افزایش می دهد. قلب بیشترین فایده را از ورزش کردن می برد. سلامت قلبی عروقی با ورزش بهبود بخشیده می شود و احتمال عملکرد بد قلب کمتر می گردد. قلب هم نیاز به ورزش دارد. در طول ورزش، قلب خون بیشتری را پمپ کرده، بنابراین هنگام ورزش، قلب نیز به نوعی ورزش می کند.

 

کنترل دیابتورزش کردن سبب می شود انسولین به شیوه بهتری در بدن عمل کند. این امر سبب می شود تا افراد دیابتی از انسولین موجود در بدن خود بهترین استفاده را ببرند. همچنین ورزش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. ورزش همچنین با سوزاندن کالری اضافه در کنترل وزن کمک کننده است.

 

کنترل وزن: میلیون ها نفر در سرتا سر جهان با مشکل چاقی روبرو هستند. این مشکل را می توان با ورزش کردن و یا فعالیت های فیزیکی مشابه مدیریت کرد. هنگام ورزش چربی می سوزد و کالری مصرف می شود. افرادی که منظم ورزش می کنند به طور طبیعی لاغرتر و خوش اندام تر هستند.

 

کاهش فشار خونفشار خون بالا ممکن است منجر به سکته و یا بیماری قلبی شود. در نتیجه کنترل فشار خون امری حیاتی است. با ورزش و یا فعالیت فیزیکی می توان از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کرد. فعالیت فیزیکی، قلب و رگ های خونی را سالم نگه می دارد و مانع از افزایشفشار خون می شود.

 

کاهش سطح کلسترول خون: ورزش همچنین در پایین نگه داشتن سطح کلسترول بد خون کمک کننده است. برخی آزمایشات نشان داده اند که در مقایسه با ورزشکاران، سطح کلسترول بد خون در افراد بی تحرک به مراتب بالاتر بود. در حالی که سطح کلسترول خوب در ورزشکاران به طور  قابل توجهی بالاتر بود.

 

بهبود گردش خون: گردش خون بهبود می یابد هنگامیکه شما ورزش می کنید. این امر به گردش منظم مواد غذایی در سرتاسر بدن کمک می کند. اکسیژن رسانی خوبی انجام می شود و درنتیجه بدن سالم تر و فعال تر باقی می ماند. بغیر از گردش خون منظم، ورزش کردن مقدار هموگلوبین خون را افزایش داده و حجم خون بیشتر می شود.

 

ایمنی بیشتر: انجام ورزش منظم بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها ایمن می کند. وقتی شخصی ورزش می کند سطح گلبول های سفید خون به طور قابل توجهی افزایش می یابد. اینکه ورزش چگونه سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد، دقیقا مشخص نیست. ورزش منجر به عرق کردن بیشتر می شود، و همچنین ممکن است سم همراه عرق از بدن خارج شود. به علت افزایش دمای بدن شانس رشد باکتری ها کاهش می یابد.

 

هماهنگ کردن عضلاتعضلات بخشی از بدن هستند که بیشترین فعالیت هنگام ورزش را دارند. ورزش بهترین نوع فعالیت برای عضلاتهستند. هماهنگی عضلات همیشه مطلوب است و این چیزی است که شما در طی ورزش به دست می آورید. همچنین با گذشت زمان استقامتعضلات افزایش یافته و بدن قوی تری خواهید داشت. هر نوع ورزشی که انجام دهید عضلات داخلی و بیرونی هماهنگ می شوند. برای مثال هنگام پیاده روی ماهیچه های داخلی و بیرونی ران هماهنگ عمل می کنند.

 

استخوان های قوی تر: ورزش کردن نه تنها عضلات را قوی می کند بلکه به استخوان های بدن قدرت می بخشد. قدرت استخوان با فاکتور تراکم استخوان نشان داده می شود و افزایش سن تراکم استخوان را کاهش می دهد که می تواند منجر به پوکی استخوان شود. ورزش کردن یکی از آسانترین راه ها برای حفظ تراکم استخوان و قدرت بدنی برای افراد در تمام سنین است.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.organicfacts.net


منبع : فواید سلامتی ورزش


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی