osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
حرکات کششی برای بهبود تعادل در بیماران ام اس

با ورزش علائم بیماری ام اس را کاهش دهیم.

اگر شما مشکل گرفتگی عضلات و عدم تعادل مرتبط با بیماری ام اس را تجربه کرده اید، مطمئن باشید که این مشکل را با انجام تمرینات چالش برانگیز اما ایمن، می توان مدیدیت کرد. با برنامه های توان بخشی می توان مشکل تعادل را در بیمار مبتلا به ام اس بهبود بخشید. قبل از انجام این تمرینات بیماران مبتلا به ام اس با پزشک خود مشورت کنند.

 

کشش عضلات ساق پا

بایستید و پا ها را در کنار هم جفت کنید. پای راست را یک قدم عقب بگذارید. پای راست را صاف و پای چپ را از زانو خم کنید. دست ها را روی ران پای چپ بگذارید. به عقب، روی پاشنه پای راست تکیه کنید تا در عضلات ساق پای راست احساس کشش داشته باشید. برای 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. جای پا ها را عوض و تکرار کنید.

 

کشش همسترینگ

بنشینید و پاها را در کنار هم دراز کنید. مچ پای راست را با هر دو دست بگیرید. اگر نمی توانید یک حوله به دور پای خود بیاندازید. به آرامی پای راست را بلند کنید( با دست یا با حوله) تا جایی که در عضلات همسترینگ خود احساس کشش نمایید. برای 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. همین کار را با پای دیگر تکرار کنید.

 

کشش در عضلات ران

بایستید و پاها را کمتر از عرض شانه باز کنید. پای راست را یک قدم به عقب بگذارید و به آرامی زانوی پای راست را پایین بیاورید. دست ها را بالای زانوی پای چپ بگذارید. پشت را صاف نگه دارید. به آرامی لگن را به سمت پایین فشار دهید تا کششی در عضلات ران پای راست احساس کنید. 15 تا 200 ثانیه نگه دارید. به حالت اول برگردید و با پای دیگر امتحان کنید.

 

با چشمان بسته روی یک پا بایستید

بهتر است این تمرین را در گوشه اتاق انجام دهید. در صورت عدم تعادل می توانید دیوار را بگیرید و مانع از افتادن خود شوید. روی پا بایستید و چشمان خود را ببندید. سعی کنید تعادل خود را برای 20 تا 300 ثانیه حفظ کنید. پاها را عوض کنید.

 

روی پنجه و پاشنه بایستید

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. به آرامی پاشنه پا را چند اینچ بالا ببرید و تعادل خود را روی پنجه پا حفظ کنید. پاشنه را به زمین نزدیکتر کنید. 100 بار تکرار کنید. حال به آرامی پنجه های خود را بالا بیاورید و وزن خود را به سمت پاشنه هدایت کنید. پنجه ها را به زمین نزدیک کنید. 10 بار تکرار کنید.

 

اسکوات نیمه کامل

در کنار یک صندلی بایستید و دستان خود را پشت صندلی بگذارید. پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. در حالیکه پشت خود را صاف نگه داشته اید پایین بیایید. به حالت اول بازگردید و 10 مرتبه تکرار کنید.

 

کنترل وضعی

این حرکت به مقداری فوم احتیاج دارد. که به راحتی در مغازه های ورزشی می توانید پیدا کنید. روی فوم بایستید. پشت و سر خود را صاف نگه دارید. 20 تا 30 ثانیه به سمت جلو نگاه کنید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : حرکات کششی برای بهبود تعادل در بیماران ام اس


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی