osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰


 علت درد پهلو در ورزشکاران مبتدی

آیا تا به حال در حین دویدن ، دچار پهلو درد شدید و ناگهانی شده اید؟ این اتفاق در واقع یک گرفتگی یا اسپاسم است که در نتیجه بالا و پایین رفتن دیافراگم و فشار وارد شده بر کبد، بوجود می آید که عارضه ای شایع در هنگام دویدن بخصوص برای ورزشکاران مبتدی است. حال شما با 4 مرحله می توانید از این درد پهلو پیشگیری کنید.

 

حرکات کششی قبل از ورزش برای کاهش درد پهلو

دیافراگم شما یک عضله است که به اندازه ی عضله ی همسترینگ نیاز به حرکات کششی دارد. با انجام این کشش از درد پهلو جلوگیری کنید. دست راست خود را بالا ببرید و بالاتنه ی خود را به سمت چپ خم کنید. این حالت را 30 ثانیه نگه دارید و سپس آن را در طرف مقابل تکرار کنید تا از درد پهلوجلوگیری نمایید

 

نحوه صحیح تنفس در ورزش

 درد پهلو در ورزشکاران مبتدی علت های متعددی دارد.یکی از آنها تنفس اشتباه است.بر روی الگوی تنفس خود متمرکز شوید تا از بوجود آمدن درد پهلو ، پیشگیری کنید. دقت داشته باشید تا در هنگام پیاده روی ، جاگینگ و دویدن، نفس گیری شما از طریق دهان باشد. غنچه کردن لب ها در حین تنفس، یک روش رایج برای آرام کردن درد پهلو قبل از شروع آن - و در طول گرفتگی – است! نحوه صحیح تنفس در ورزش به شما کمک می کند تا بر روی تنفس عمیق، تمرکز کنید و از درد پهلو بکاهید.

 

آب زیاد بنوشید

اجازه ندهید قبل تمرین و در هنگام تمرین بدنتان بدنتان کم آب شود و در هر 15 دقیقه از تمرین، شما به 4 تا 6 اونس آب احتیاج دارید.کم آبی  عضلات بدن را دچار کمبود اکسیژن می کند که حتی ممکن است این یک تمرین بسیار ساده برایتان به یک چالش دشوار تبدیل شود و در ادامه درد پهلو را در ورزشکاران بخصوص در ورزشکاران مبتدی به دنبال داشته باشد ، پس آب زیاد بنوشید.

 

غذای مناسب برای ورزشکاران

تا 3 ساعت قبل از تمرین ورزشی خود از خوردن غذای سنگین بپرهیزید تا دردپهلو را حس نکنید و اگر برای تامین نیرو در زمان تمرینی تان به ماده ای  سبک احتیاج دارید، می توانید از یک میان وعده ی سبک کمک بگیرید. حجم بالای مواد غذایی موجود در معده، به دیافراگم فشار وارد می کند و در نتیجه در هنگام شروع تمرین ، درد پهلو به سراغ شما می آید پس یک غذای مناسب برای ورزشکاران تا 3 ساعت قبل از ورزش، غذایی سبک است. 

تهیه و ترجمه : تیم Osport


منبع : علت درد پهلو در ورزشکاران مبتدی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی