osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
نکاتی که باید هنگام خرید توپ در نظر بگیرید

انتخاب توپ با کیفیت، اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در زمین فوتبال است.

 

هنگامیکه قصد خرید توپ جدیدی را دارید به این نکته توجه کنید که در قیمت، تنوع زیادی وجود دارد. برخی مردم نگاه متفاوتی به قیمت ها دارند. و ترجیح می دهند ارزانترین توپ را انتخاب نمایند. که البته این بهترین انتخاب نیست. چندین فاکتور اساسی وجود دارد که هنگام خریدتوپ باید به آن ها توجه نمایید. قیمت توپ در این لیست، آخرین گزینه است.

 

1-توپ با اندازه درست را انتخاب کنید

به طورکلی بازیکنان کوچک تر به توپ سایز 3، قبل از سنین نوجوانی به توپ با سایز 4 و نوجوانان و بزرگسالان به توپ سایز 5 نیاز دارند. اگرچه در لیگ های مختلف متفاوت است. بسیار مهم است که تمرینات خود را با توپی هم سایز با توپ مسابقات انجام دهید. به این ترتیب پای شما بهتوپ عادت خواهد کرد و نحوه حرکت توپ در هوا برای شما کاملاً مشخص خواهد شد.

 

2- انتخاب توپ سالنی و یا فضای باز

توپ های داخل سالن به ویژه برای شرایط فوتبال سالنی ساخته شده اند و از انواع دیگر توپ کاملاً متفاوت هستند. توپی را انتخاب کنید که با  شرایط عادی تمرینات و بازی شما سازگار باشد.

 

3- توپی را انتخاب کنید که از مواد مناسب، مطابق با نیاز شما ساخته شده باشد

اگر به دنبال خرید ارزان هستید، توپ های پلاستیکی انتخاب خوبی است. آن ها نه تنها ارزان هستند بلکه بادوام نیز می باشند. اگرچه این توپها مشابه توپ هایی که در بازی های لیگ استفاده می شوند نیستند. هر گونه تمرین با توپ های پلاستیکی هدر دادن وقت است، زیرا احساس، بافت و حرکات بسیار متفاوت از توپ های دیگر است.توپ های PVC اندکی گران تر هستند و احساس بهتری را ایجاد می کنند. اگرچه این  احساس به خوبی مواد دیگر نیست.

 

توپ های چرمی انتخاب بسیار گرانی است. اما این توپ ها آب جذب می کنند و هنگام تمرین بسیار سنگین می شوند. به این دلیل بسیاری از لیگ ها از توپ های پلی اورتان، یک ماده مصنوعی شبیه به لاستیک اما با دوام تر و مقاوم در برابر آب است، با قیمت متوسط استفاده می کنند.

 

4- توپ با نوع باکیفیت بادبادک داخل آن را انتخاب کنید

بادبادک بخش داخلی توپ است که به توپ شکل و حرکت می دهد. بادبادک هایی از جنس بوتیل در توپ های ارزان استفاده می شوند. درحالیکه آن ها باد را به خوبی حفظ می کنند اما کارایی بادبادک هایی از جنس لاتکس را ندارند. بادبادک ها از جنس لاتکس در توپ های باکیفیت بالاتر استفاده می شوند و بازی بهتری به ارمغان می آورند. باد این توپ ها نسبت به انواع دیگر خیلی کند کم می شود. بنابراین اغلب  پرباد هستند. اما به طور کلی بهترین انتخاب از نظر قیمت می باشند.

 

5- توپ هایی با طراحی و تعداد پنل درست را انتخاب کنید

تعداد پنل ها چگونگی حرکت توپ در هوا و همچنین میزان کنترل بازیکنان بر توپ را تعیین می کند. این رنج می تواند از 32 پنل برای توپ های نوع اصلی تا 6 پنل برای توپ فوتبال داخل سالن متغیر باشد. به طور کلی توپ با تعداد پنل کمتر ایرودینامیک تر و سریع تر است. در حالیکه توپی با پنل بیشتر قابلیت کنترل و بازی بیشتری دارد. لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا از توپ با 188 پنل استفاده می کند. و به نظر می رسد  که در بیشتر لیگ های حرفه ای هم به همین صورت باشد.

 

6- توپ با وزن مناسب را انتخاب کنید.

به طور کلی توپ سبکتر ارجح است. اگر توپ خیلی سنگین باشد ممکن است هنگام ضربه زدن به آن سبب آسیب دیدگی شود و نتواند سریع  حرکت نماید.

 

7- توپی را انتخاب کنید که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد.

توپ سفت به پا و سر آسیب خواهد رساند. در حالیکه توپ نرم بیش از حد جهنده است. یک توپ متوسط را برای بیشترین موفقیت انتخاب  نمایید.

 

8- توپی را انتخاب کنید که به هم دوخته شده باشد

راه های متنوعی برای در کنار هم قراردادن اجزای توپ وجود دارد. اما هیچکدام بادوام تر و آسان تر در کاربرد با پنل های دوخته شده به همدیگر نیست. توپ های دیگر معمولاً بی دوام و یکبار مصرف هستند. بنابراین همیشه توپ دوخته شده را نسبت به توپ چسبانده شده یا تولید شده با  دیگر روش ها، انتخاب کنید.

 

9- توپ با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

یک توپ خوب معمولاً در حدود 50 دلار قیمت دارد. که به نظر قیمت بالایی است. مگر اینکه شما تصور کنید که ساخت توپ و کیفیت مواد به  کار رفته در آن ارزش چنین قیمتی را دارد.  

 

10-برندی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و سلیقه شما باشد

تفاوت بین کیفیت در مارک های مختلف بسیار زیاد نیست. می توانید برندهای مختلف را امتحان کنید و ببینید که کدامیک نیازهای شما را بهتر تأمین می کند. سپس به اختلاف قیمت ها در برندهای مختلف دقت کنید. برندهای تجاری اصلی مانند نایک، پوما و ادیداس توپ هایی در رنج  قیمتی گسترده ارائه می کنند و بیشتر آن ها کیفیت بالایی برای تازه کاران دارند.

 

11- توپی را انتخاب کنید که بیشترین شباهت به توپی که در لیگ با آن بازی می کنند را دارد.

تمرین کردن با توپی که با توپ موجود در مسابقات متفاوت است، کاری بی فایده می باشد. همه پاس ها، شوت ها و مهارت های با توپ متفاوت  خواهد بود.

 

برای خرید توپ به فروشگاه Osport سر بزنید. بهترین ها را خواهید دید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.soccer-training-guide.com


منبع : نکاتی که باید هنگام خرید توپ در نظر بگیرید


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

  • osport ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی