osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
ورزش و بیماری های مزمن

اگر دچار یک بیماری مزمن هستید، ورزش منظم به مدیریت علائم بیماری و بهبود سلامت به شما کمک می کند.

 

اگر از بیماری های مزمن رنج می برید، ممکن است سئوالاتی راجع به ورزش داشته باشید. مثلاً هر چند وقت یکبار می توانم ورزش کنم؟ کدامورزش ها ایمن هستند؟ اگر از بیمارهای مزمن – مانند بیماری های قلبی، دیابت، آسم، کمردرد و یا درد مفاصل - رنج می برید، ورزش می تواند فواید سلامتی زیادی برای شما داشته باشد. هرچند بسیار مهم است که قبل از شروع تمرینات روتین با دکتر خود مشورت کنید. دکتر ممکن است توصیه هایی راجع به ورزش های ایمن و یا احتیاط هایی که هنگام ورزش باید رعایت کنید، داشته باشد.

 

در اینجا مطالبی که باید دربارۀ ورزش و بیماری های مزمن به آن توجه کنید، بیان می شود.

 

چگونه ورزش بیماری مزمن را بهبود می بخشد؟

اگر دچار یک بیماری مزمن هستید، ورزش منظم به مدیریت علائم بیماری و بهبود سلامت به شما کمک می کند.

 

ورزش های هوازی در افزایش سلامت و استقامت قلب و همچنین کاهش وزن مؤثر است. تمرینات قدرتی، قدرت عضلانی و استقامت بدن را  افزایش می دهد، انجام فعالیت های روزانه را آسانتر می کند، پیشرفت بیماری های مرتبط با کاهش قدرت عضلانی را کند می کند و پایداری و ثبات مفاصل را سبب می شود. ورزش های انعطاف پذیری دامنۀ حرکات مفاصل را بهینه می کنند، بنابراین مفاصل می توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. و ورزش های پایداری ممکن است خطر افتادن شخص را کاهش دهد.

 

برای مثال:

 بیماری های قلبیورزش منظم سبب افزایش سلامت قلب می شود. مطالعات اخیر نشان دادند که تمرینات تناوبی در افراد با بیماری های قلبیتحمل قلب را افزایش داده و می تواند مزایای قابل ملاحظه ای را ایجاد نماید.

 

دیابتورزش های منظم می تواند عملکرد انسولین را در تنظیم سطح قند خون بهبود بخشد. فعالیت فیزیکی در کنترل وزن کمک کننده است و  انرژی فرد را افزایش می دهد.

 

آسم: اغلب، ورزش می تواند در کنترل شدت و تکرار حملات آسم کمک کند.

 

کمردردورزش های هوازی با اثر کم می تواند قدرت و استقامت کمر و عملکرد عضلات را افزایش دهد. ورزش های عضلات شکمی و پشت ممکن است با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات، علائم کمردرد را کاهش دهد.

 

آرتروزورزش درد را کاهش می دهد، به حفظ قدرت عضلانی در مفاصل آسیب دیده و کاهش سفتی مفاصل کمک می کند.

 

کدام ورزش ها ایمن هستند؟

پزشک شما باید ورزش های خاص برای کاهش درد و تقویت عضلات پیشنهاد دهد. وابسته به شرایط شما، ممکن است لازم باشد از انجام برخیورزش ها اجتناب کنید. در بعضی موارد، ممکن است لازم باشد قبل از شروع ورزش با یک درمانگر فیزیکی حرفه ای مشورت کنید.

 

برای مثال اگر شما کمردرد دارید می توانید ورزش های هوازی کم اثر مانند پیاده روی و شنا را انتخاب کنید. این نوع از فعالیت ها تقلای زیاد و یا  تکان دادن کمر را نمی خواهد.

 

اگر می خواهید همراه با آسم، ورزش کنید، باید ورزش هایی مانند مانند تنیس و یا بیسبال را انتخاب کنید که دوره اوج فعالیت در آن کوتاه است. اگر از اسپرۀ آسم استفاده می کنید، هنگام ورزش کردن آن را نزدیک به خود نگه دارید تا در صورت لزوم دسترسی به آن آسان باشد.

 

اگر آرتروز و یا ورم مفاصل دارید، ورزش های مناسب برای شما بستگی به نوع ورم مفاصل و مفصل هایی که درگیر هستند دارد. با دکتر خود و یا یک درمانگر فیزیکی برای پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب که بیشترین نفع را به شما برساند و کمترین فشار را بر روی مفاصل ایجاد کند  مشورت نمایید.

 

چقدر به چه میزان و با چه شدتی ورزش های ایمن را انجام دهم؟

قبل از شروع یک برنامه تمرینی منظم، بسیار مهم است که درباره مدت زمان جلسات ورزشی و شدت ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید.

 

اگر برای مدتی فعال نبوده اید، به آرامی شروع کنید و به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید. از پزشک خود دربارۀ ورزش های ایمنی که شما را  به اهداف خود می رساند راهنمایی بگیرید.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.mayoclinic.org


منبع : ورزش و بیماری های مزمن


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

  • osport ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی