osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
نوجوانان و بدنسازی

 اجتناب از خطرات بدنسازی در نوجوانان بارعایت اصول کلی

 

ورزش منظم عادت سالمی است که در هر سنی ایجاد می شود. و تمرینات قدرتی بخش مهمی از تناسب اندام فیزیکی است. بدنسازان از تمرینات قدرتی برای افزایش حجم توده عضلانی استفاده می کنند. اما آن ها اغلب در مبارزلات به رقابت می پردازند. اگر بدنسازی نوجوانان به طور نادرست انجام شود و آنها رژیم های غذایی بدنسازی معمول را بپذیرند و مکمل های تمرینی را استفاده کنند می تواند برای سلامت نوجوانان  زیان آور باشد

 

بدن کودک شما هنوز در حال رشد است اگر در سن زیر 16 سالگی قرار دارند. اگر با بلند کردن وزنۀ بیش از حد سنگین و یا بلند کردن وزنه به طور نادرست به ساختار اسکلتی خود استرس و فشار وارد کند باعث صدمه می شود. اگر آن ها بلند کردن وزنه های سنگین را با یک رژیم غذاییمحدود کننده و استفاده از مکمل های تغذیه ای و استروئید ها همراه کنند ممکن است به عوارض جدی و طولانی مدت منجر شود.

 

نوجوانان را به ورزش منظم تشویق کنید، اما حقایق و استراتژی هایی که در ادامه می آید را هم در نظر بگیرید. نوجوانان می توانند با رعایت این نکات به طور ایمن بدنسازی کنند.

 

خطر آسیب را کاهش دهید

فرد جوانی که تازه وزنه زدن را شروع کرده است لازم نیست رژیم تناسب اندام بدنسازان حرفه ای را دنبال کند. هیچ کدام از این افراد یک شبه به این سطح قدرت و تناسب اندام نرسیده اند. در عوض آن ها به تدریج قدرت و استقامت خود را تقویت کرده اند و به اهداف تناسب اندام خود  رسیده اند.

 

سال ها تمرینات قدرتی مداوم برای به دست آوردن تودۀ عضلانی قابل توجه لازم است. دو تکرار را در یک زمان کامل کنید یا 20 دقیقه بر روی یک عضله کار کنید، هر کاری را برای هماهنگی کلی و حجم و قدرت بدن نوجوان خود انجام ندهید.

 

در عوض نوجوان را تشویق کنید که دو یا سه ست، شامل 8 تا 12 تکرار از هر فعالیت در یک وزن چالشی را به صورت منطقی انجام دهد. این  نوع تمرین بدون افزایش خطر آسیب دیدگی نتایج بهتری برای او به ارمغان می آورد. اگر در سنین جوانی به خود آسیب برسانند، قادر به تحمل یک عمر ورزش نخواهند بود. اگر نوجوانان قدرت و استقامت خود را به تدریج بسازند، بدن آن ها قوی تر خواهد شد و عملکرد بهتری در سال  های پیش رو خواهند داشت.

 

خوب بخورید نه با محدودیت

کاهش چربی بدن همراه با افزایش حجم تودۀ عضلانی هدف بیشتر بدنسازان است. بدنسازان حرفه ای رژیم های خیلی ویژه ای را دنبال می کنند که به آن ها امکان کاهش چربی و حجیم کردن بدن را می دهد. حتی برخی از آن ها خود را قبل از مسابقه دِهیدراته می کنند تا عضلات آن  ها بیشتر به چشم بیاید.

 

برای بدنسازان نوجوان هیچ کدام از این موارد توصیه نمی شود. محدود کردن کالری ورودی، اتکای کامل به پروتئین یا محدود کردن کربوهیدراتها می تواند رشد نوجوان را کاهش دهد. برای نوجوانان بهتر است که رژیم متعادلی حاوی تمام گروه های غذایی ( میوه ها، سبزیجات، غلاتسبوس دار، پروتئین بدون چربی ) را رعایت کنند. آن ها همچنین می توانند مصرف غذاهای فراوری شده و قندهای تصفیه شده را در جهت  داشتن وعده های اصلی مغذی و میان وعده های سالم محدود کنند.

 

یک رژیم غذایی سالم می تواند تمرکز، توانایی ورزشی، سلامت کلی و تندرستی نوجوان را بهبود بخشد. اگر آن ها قصد پیروی از یک برنامه غذایی خاص را دارند برنامه مناسبی را انتخاب کنید و مواظب عادت های غذایی آن ها باشید. اگر آن ها در باره آنچه باید بخورند و نباید بخورند وسواس پیدا کرده اند ممکن است دچار اختلال در غذاخوردن شده باشند. اگر این امر اتفاق افتاد، آن ها را تشویق کنید تا به پزشک مراجعه کنند.

 

از مکمل ها استفاده نکنید

نوجوانان اگر دلایل پزشکی ندارند نباید سطح هورمون های خود را تغییر دهند. نوجوانان خود را تشویق کنید تا از مکمل های عمومی تناسب اندام مانند استروئیدها، استفاده نکنند. استفاده از استروئیدها خطر ابتلا به بیماری های قلبی، آسیب کبدی و لاغری بیضه ها را افزایش می  دهد.

 

عادات سالم را تقویت کنید

در سال های نوجوانی صبر کردن برای نوجوان سخت است، زمانیکه بدن آن ها بیش از حد لاغر و یا چاق به نظر می رسد. و این امر بویژه زمانی دشوار تر است که نوجوان در معرض فشار، قلدری و آزار و اذیت هم سالان خود قرار بگیرد. نوجوانان ممکن است با وجود لاغری وسوسه شوندعضلات خود را حجیم کنند. برای مثال ممکن است آن ها وزنه های سنگینتر از توانایی خود را بلند کنند، یک رژیم محدود کننده را انتخاب کنند و  یا از استروئیدها استفاده نمایند.

 

راهنمایی نوجوانان برای انتخاب عادات ورزشی و غذایی سالم در جهت رسیدن به اهداف تناسب اندام متناسب با سن آن ها بسیار ضروری است. صحبت کردن با آن ها دربارۀ یک رژیم بدنسازی دقیق ممکن است سخت باشد. اگرچه، هنگامیکه آن ها عواقب احتمالی عادات ناسالم را  بیاموزند ممکن است تمایل بیشتری به انتخاب گزینه های سالم داشته باشند. بر فواید یک رویکرد آهسته و ثابت برای منافع بلند مدت تأکید کنید. ده ها روز برای رسیدن به تناسب اندام مطلوب زمان لازم است.

 

اگر شما در ارتباط برقرار کردن و پیام رسانی به نوجوان خود مشکل دارید از یک مربی متخصص در تناسب اندام جوانان کمک بگیرید. آن ها می  توانند در هدایت نوجوان در مسیر درست کمک کنند.  


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.healthline.com

 

منبع : نوجوانان و بدنسازی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی