osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
کودکان باید بیش از یک ورزش را انجام دهند

مناسب ترین ورزش برای کودکان کدام است؟

 

متخصصان اطفال توصیه می کنند که کودکان باید به بیش از یک ورزش بپردازند. آکادمی اطفال آمریکا گزارشی را منتشر کرده که کودکان از پرداختن به صورت حرفه ای در یک ورزش صدمه می بینند.

 

هدف اولیه درمان کودکان، نوجوانان، و جوانانی است که در طول انجام یک ورزش آسیب دیده اند. در حدود 1500 بیمار جوان برای فیزیوتراپی، عمل جراحی، و دیگر درمان ها به مراکز پزشکی مراجعه کرده اند.

 

دکتر Nirav Pandya، مدیر پزشکی – ورزشی بیمارستان و کلنیک، تخمین زده است که 60 درصد از این بیماران به علت صدماتی که در اثر تمرکز بر یک نوع ورزش در طول سال به آن ها وارد شده است، به مراکز درمانی مراجعه می کنند. " استفادۀ مداوم از عضلات و مفاصل یکسان در  سنین جوانی منجر به آسیب دیدگی آن ها می شود."

 

آسیب های فیزیکی

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) منتشر کرد که کودکان در ایالات متحده مواجه با " صدمات ناشی از کار بیش از حد" به علت حرفه ای شدن در یکورزش خاص هستند. این گزارش بیان می کند که در هر سال، در حدود 60 میلیون کودک در سنین بین 6 تا 18 سال، در ورزش های سازمان یافته حضور دارند. و 27 درصد از این ورزشکاران جوان، تنها در یک ورزش مشارکت دارند.

 

همچنین مقامات AAP بیان کردند که برخی کودکان تمرکز بر یک ورزش را از سنین خیلی پایین، مثلاً 7 سالگی، آغاز می کنند. AAP همچنین تخمین زده است که در حدود 70 درصد از کودکان در سن 13 سالگی ورزش های سازمان یافته را رها می کنند.

 

تحقیقات بیان می کنند که بیشتر صدمات قابل ملاحظه در زانو، آرنج و شانه ها هستند. همچنین بیان شده است که بازیکنان فوتبال به ویژه دختران، در معرض خطر التهاب و حتی پارگی در رباط صلیبی قدامی ACL می باشند.

 

بازیکنان بیسبال، به ویژه پسران، مشکلات آرنج بیشتری از خود نشان دادند. درحالیکه شناگران اغلب متحمل صدمات شانه می شوند.

 

 

مشکلات روانی

تلاش بسیار تنها در یک ورزش در طول سال مشکلات روانی برای ورزشکاران جوان به وجود می آورد. در این گزارش AAP بیان کرده است که،استرس و فرسودگی، مشکلات اصلی برای ورزشکارانی است که تنها به یک ورزش می پردازند.

 

گزارشات بیان می کند که ورزشکاران جوان نه تنها در ورزش دچار مشکل می شوند، بلکه آن ها در انجام تکالیف مدرسه و زندگی اجتماعی نیز مشکل پیدا می کنند. این ورزشکاران جوان به ورزش مانند شغل نگاه می کنند، و درصد بالایی از افسردگی و ناتوانی در تکمیل وظایف در آن ها  به وجود می آید.

 

این سیکل معمولاً با تمایل کودک به انجام یک ورزش شروع می شود. هنگامیکه کودک ورزش را آغاز می کند، نقش پدر و مادر در مراقبت ازورزشکار جوان بسیار مهم است. و بویژه مربیان باید به درستی از کودکان مراقبت و آن ها را راهنمایی کنند.

 

کودکان نمی خواهند که پدر و مادر، مربیان و هم تیمی های خود را نا امید کنند. و این دلیلی است که مراقبت بیش از حد والدین را می طلبد."کودکان، مربیان، پدر و مادر، یک خانوادۀ کامل هستند، پدر و مادر باید حامی کودکان خود باشند"

 

توصیه هایی برای والدین

تمایل به سمت یک نوع ورزش از 15 سال پیش، با ظهور تیم های باشگاهی و آزاد آغاز شده است. تیم ها به علت ایجاد فشار در ورزشکارانجوان برای تبدیل شدن به ورزشکاران بسیار ماهر در دوران دبیرستان و سپس به دست آوردن بورس تحصیلی در دانشگاه، به وجود آمدند.

 

با توجه به این مواردی که در ذهن وجود دارد، مقامات AAP تعدادی توصیه به والدین کردند.

آن ها پیشنهاد کردند که ماهر شدن کودک در ورزش حداقل تا سن 15 سالگی به تأخیر بیافتد. نوجوانان باید تشویق شوند که در چندین ورزش مشارکت کنند.

پدر و مادرها، به منظور ارزیابی محیط آموزشی و مربیگری و برنامه های نخبگان ورزش در دوران کودکی، تشویق شوند.

 

ورزشکاران جوان باید سه ماه از سال را از ورزش اصلی خود کنارگیری کنند. آن ها همچنین باید یک یا دو روز در هفته به منظور کاهش آسیب های تکرار شونده، فعالیت ورزشی را ترک کنند.

 

متخصصان معتقدند که مشارکت در یک و یا دو ورزش برای کودکان سودمند است. این امر از نظر روحی به آن ها کمک می کند و همچنین تمرین دادن گروه های عضلانی مختلف و معرفی مهارت هایی که می توانند در هر تلاش ورزشی مؤثر باشند، مفید تر از توجه تنها به یک ورزش است.

 

بسیار مهم است که تمامی ورزش ها به کودک معرفی شوند تا کودکان مهارت های متنوعی را بیاموزند، با تعداد بیشتری از کودکان که منافع متنوعی دارند، ارتباط داشته باشند، گروه های عضلانی مختلف را به منظور اهداف پزشکی و فیزیکی به کار گیرند. همچنین کودکانی که تجربیات مثبتی از انجام ورزش دارند، موفقیت های بیشتری را در آینده به دست خواهند آورد.

 

ورزش برای کودکان، مسیری است که از میان آن، کودکان درس های مهم زندگی، ارزش ها، محبت، و اخلاق را می آموزند. این است رابطۀ بین مهارت های ورزشی و مهارت های زندگی که ورزشکاران جوان ما را با اصول اساسی که برای موفقیت در داخل و خارج زمین بازی، به آن ها نیاز  دارند، آشنا می کند.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.healthline.com

 

منبع : کودکان باید بیش از یک ورزش را انجام دهند


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی