osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
نوشیدنی های ورزشی بهتر و یا بدتر از آب هستند؟

نوشیدن آب یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش کارایی بدن در حین ورزش است.

 

بسیاری از نوشیدنی ها برای جذب مشتری، یک لیست بلند بالایی از ویتامین ها و الکترولیت ها بر برچسب خود دارند. سازندگان آن ها ادعا می  کنند که این نوشیدنی ها کارایی شما را در بالاترین حد ممکن حفظ می کند. اما آیا واقعا این نوشیدنی ها بهتر از آب ساده و قدیمی است؟

 

Lauren Popeck متخصص تغذیه در فلوریدا معتقد است که، آب بهترین نوشیدنی برای هیدراته کردن بدن در زمان تمرین می باشد. اما اگر شما بیشتر از یک ساعت ورزش کرده اید، ممکن است به نوشیدنی ورزشی احتیاج داشته باشید، بویژه اگر عرق زیادی کرده و الکترولیت های بدن را باعرق کردن از دست داده باشید.

 

الکترولیت ها شامل سدیم و پتاسیم، مقدار آب موجود در بدن شما و همچنیین عملکرد ماهیچه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر سطحالکترولیت ها خیلی پایین بیاید، موجب گرفتگی عضلات و سردرد می شود.

 

 

اگر میل دارید از یک نوشیدنی ورزشی استفاده کنید، نوشیدنی ورزشی را انتخاب نمایید که حاوی سدیم و پتاسیم و همچنین کربوهیدرات، که سوخت ماهیچه ها را برای ادامه فعالیت ورزشی تأمین می کند، باشد. بعد از یک ساعت ورزش، به 20 اونس ( نیم لیتر) از این نوشیدنی ها برای هیدراته کردن بدن احتیاج دارید.

 

اما فکر نکنید که برای یک ورزش طولانی مجبورید به نوشیدنی های ورزشی تکیه کنید. سدیم و پتاسیم در تعداد زیادی از غذا ها وجود دارد. بنابرین مصرف یک وعده غذایی متعادل بعد از ورزش به تأمین الکترولیت و مواد مغذی مورد نیاز کمک می کند. به طور خاص شیر ترکیبی ازپتاسیم، سدیم، کربوهیدرات و پروتئین است و به ریکاوری بدن، بعد از ورزش کمک می کند. موز و پوره سیب منابع بسیار خوبی از الکترولیت ها و کربوهیدرات ها هستند.

 

مهم است که به این نکته توجه کنید که نوشیدنی های ورزشی اغلب حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. بنابراین نوشیدن این محصولات کاهش وزن را مشکل تر می کند. به این دلیل افرادی که به منظور کاهش وزن، ورزش می کنند ممکن است آب و یا دیگر نوشیدنی های کم کالریورزشی را انتخاب نمایند.

 

نوشیدنی های ورزشی فقط برای ورزش های طولانی مدت پیشنهاد شده و در غیر این صورت پیشنهاد نمی گردد. این نوشیدنی ها که قند زیادی دارند جایی در رژیم غذایی سالم ندارند. این نوشیدنی ها فقط کالری اضافه به بدن می رسانند و باعث اضافه وزن می شوند.

 

میزان پیشنهادی برای کسانیکه درگیر ورزش های طولانی مدت نیستند،  9 فنجان (2 لیتر) برای زنان و 13 فنجان (3 لیتر) برای مردان است.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.livescience.com


منبع : نوشیدنی های ورزشی بهتر و یا بدتر از آب هستند؟


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی