osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
المپیک زمستانی

چرا المپیک به المپیک تابستانی و زمستانی تقسیم شد؟

 

المپیک تابستانی قبل از المپیک زمستانی برگزار می شد. برای سال های طولانی، المپیک های تابستانی و زمستانی در سال تقویمی یکسان برگزار می شد. در سال 1986، کمیته بین المللی المپیک، IOC، به تغییر برنامه رأی داد که اجازه می داد مسابقات هر دوسال یکبار برگزار شود. جیسون استالمن، یکی از سردبیران المپیک نیویورک تایمز گفت این تغییر، المپیک زمستانی را برجسته تر می کند. و درنتیجه از پوشش رسانه ای بیشتری برخوردار خواهد شد. این جداسازی همچنین پول بیشتری به خصوص از طریق حق پخش تلویزیونی برای کمیته بین المللی المپیک به همراه می  آورد.

 

تولد المپیک مدرن

پیر دو کوبرتن فرانسوی از احیا کردن بازی های المپیک که در سال 394 میلادی منسوخ شده بود دفاع کرد.  تشکیل کمیته بین المللی المپیک در سال 1894، آغاز طرح هایی بود که در اولین بازی های مدرن المپیک  در آتن در سال 1896 به اوج رسید. تمام ورزش هایی که در این رقابت ها حضور داشتند ورزش های تابستانی بودند. بازی های المپیکی در سال 19200 آغاز شد.

 

ظهور بازی های المپیک زمستانی

با افزایش محبوبیت ورزش های زمستانی، کمیته بین المللی المپیک به مدت یک هفته ورزش های بین المللی زمستانی فرانسه را در سال 1924 برگزار کرد. این رویداد موفقیت آمیز بعدها اولین بازی های زمستانی المپیک نامیده شد که تنها شامل شش ورزش بود.  بابسلد، هاکی روی یخ،کرلینگ، پرش با اسکی، اسکی سرعت، اسکیت نمایشی. اگرچه تعداد ورزش های موجود در بازی های زمستانی یکسان باقی ماند، تعداد رویدادها چندین برابر شد. با بیش از 84 رویداد در سال 2006. بعد از معرفی بازی های المپیک زمستانی، هر دو بازی های زمستانی و تابستانی هر چهار سال یکبار باهم تا سال 1992 برگزار می شد. جداشدن بازی ها، به المپیک زمستانی امکان داد تا از سایۀ بازی های تابستانی خارج شود.

 

جدا شدن بازی ها

بازی های زمستانی 1992 در آلبرتویل فرانسه، و بازی های تابستانی در بارسلونا اسپانیا، برگزار شد. این آخرین باری بود که هر دو رویداد در یک سال برگزار شدند. بازی های المپیک زمستانی بعدی در لیلهامر نوروژ، در سال 1994 و بازی های تابستانی دو سال بعد در آتلانتا در سال  1996 برگزار شدند. با توجه به نیویورک تایمز استالمن، این استراتژی کمیته بین المللی المپیک سود سرشار مالی به همراه دارد.

 

لیست بازی های المپیک زمستانی 2018

 

15 تا از بازی های المپیک زمستانی در سه گروه، دسته بندی شده اند.

ورزش  های یخی

آلپاین، رویدادهای اسکی و اسنوبورد

ورزش دوگانه زمستانی یا نوردیک ترکیبی (این ماده از دو بخش اسکی صحرانوردی و پرش با اسکی تشکیل شده است. ورزش شرکت کننده در مسابقات این رشته باید در ابتدا ۱۵ کیلومتر مسیر مسابقه اسکی صحرانوردی را طی نمایند و پس از آن مسابقات خود را در پرش با اسکی انجام  دهند.)

 

ورزش های یخی

  • بابسلد یا سورتمه ‌سُری (یک ورزش زمستانی است که به وسیله یک سورتمه مخصوص بزرگ دونفره و یا چهارنفره در یک پیست یخی مارپیچ مانند ورزش ‌های لژ و اسکلتون برگزار می‌شود.) چهارنفره مردان٬٬ دونفره مردان و دونفره زنان.

 

 

  • لژسواری

 

 

  • اسکلتون: ورزش زمستانی و انفرادی است که به وسیله یک سورتمه مخصوص کوچک و در پیست یخی مارپیچ انجام می شود. در این رشته ورزش پس از دویدن مسیر کوتاهی به روی سینه روی سورتمه خود قرار می گیرد و مسیر پیست را ادامه می‌دهد.

 

 

  • هاکی روی یخ  
  • اسکیت نمایشی: مرد تنها، زن تنها، جفتی، تیمی و رقص روی یخ
  • اسکیت سرعت
  • اسکیت سرعت مسیر کوتاه
  • کرلینگورزش است که با هل دادن سنگ‌ها روی صفحات یخی انجام می‌شود.

 

 

آلپاین، رویدادهای اسکی و اسنوبرد

  • اسکی الپایناسکی سرعت٬ مارپیچ سرعت٬ مارپیچ بزرگ٬ مارپیچ کوچک و سوپر ترکیبی مردان و زنان
  • اسکی آزاد: مگول٬ آریال٬ اسکی‌کراس٬ سوپرپایپ٬ و اسلوپستایل
  • اسنوبورد: مارپیچ بزرگ پارالل زنان و مردان٬ نیم‌لوله و اسنوبورد کراس

 

ورزش دوگانه زمستانی یا نوردیک ترکیبی

  • بیاتلون یا مسابقات دوگانه، ترکیبی از دو ورزش اسکی صحرانوردی و تیراندازی است. اسکی صحرانوردی بر استقامت ورزش ، و تیراندازی بر میزان دقت شرکت‌کنندگان تأکید دارند. به صورت انفرادی، سرعتی، تعقیبی، مس استارت برگزار می شود.

 

  • اسکی صحرا نوردی، سرعتی تیمی و انفرادی، سبک آزاد، تعقیبی، کلاسیک و امدادی
  • پرش با اسکی
  • نوردیک ترکیبی، پرش با اسکی و اسکی صحرا نوردی


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع سایت: www.topendsports.com و www.livestrong.com

 

منبع : المپیک زمستانی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی