osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
آیا مایکل فلپس فرا زمینی است؟

مایکل فلپس، رکورد بیشترین مدال شنا، در تاریخ المپیک را ثبت کرد

از زمان شروع بازی های المپیک مدرن در سال 1896، یک نفر در میان دو میلیون نفر مدال طلای المپیک را برنده می شود. مایکل فلپس هم اکنون 23 مدال طلای المپیک را دارد. دو برابر تعداد مدال های طلا که افراد دیگر در تاریخ بازی های المپیک برنده شده اند.

 

این دستاورد به نظر فرازمینی می رسد. اما مایکل فلپس چقدر خارق العاده است؟

 

برای دریافتن این موضوع، می توانیم به یک قانون ساده آمار مراجعه کنیم. این قانون آمار نشان می دهد که تعداد مدال های طلای  مایکل فلپسفوق العاده بالاست. این امر حداقل برای 2500 سال آینده قابل پیشگویی نیست.

 

در جهان طبیعی، از دیرباز شناخته شده است که پدیده هایی که در یک رنج گسترده ای متفاوت هستند، یک الگوی سادۀ قابل ملا حظه ای را دنبال می کنند. برای مثال شدت یک زمین لرزه را تصور کنید، می دانیم که تعداد زیادی از این زمین لرزه های کوچک روزانه وجود دارد. اما زمین لرزه های بزرگ، به طور فزاینده ای نادر هستند. به طور مشابه، سایز شهاب سنگ، حملات تروریستی و حتی محبوبیت وب سایت، طرحی را دنبال می کند که اعداد بزرگتر به سرعت کمیاب می شوند. چیز شگفت انگیز درباره این چیزها که ظاهراً کمیاب هستند، این است که کمیابی این وقایع از توزیع قانون قدرت پیروی می کند. یک فرم ریاضی ساده، که هنگامیکه به یک روش خاص رسم شود، یک نمودار خط راست را به دست می دهد. حتی محبوبیت کلمات انگلیسی از این قانون پیروی می کند.

 

 پس این قانون چگونه در مورد  مایکل فلپس و برندگان چندین مدال طلا صدق می کند؟ نموداری از افرادی که تعداد متفاوتی از مدال های طلا را برنده شده اند از همین توزیع قانون قدرت پیروی می کند. اگرچه 6.000 نفر تنها یک مدال طلا برنده شده اند، کمتر از 200 نفر سه مدال طلا برده اند، تنها چهار نفر 9 مدال طلا در طول بازی های المپیک برده اند. مایکل فلپس تنها فردی است که دو برابر مدال طلا دارد.

 

نمودار لگاریتمی تعداد افراد و تعداد مدال ها، بجز برای 23 مدال  مایکل فلپس، یک خط نسبتاً مستقیم می دهد. این عدد (23) از خط راست بسیار دور است و به این معنی است که تعداد مدال ها بسیار بیشتر از حد انتظار است. در واقع با بررسی محور عمودی نمودار که تعداد افراد را نشان می دهد، عدد 14 برای تعداد مدال های یک نفر مشخص می شود و انتظار است که یک نفر حداکثر 144 مدال به دست بیاورد.

 

دقیقاً موفقیت های  مایکل فلپس چقدر ویژه است؟ نمودار پیشنهاد می دهد که ما باید تقریبا پنج برابر زمانیکه تا به حال مدال توزیع شده است صبر کنیم تا به طور منطقی همانطور که انتظار داریم کسی به 23 مدال برسد. با نرخ حالا تقریبا 100 مدال طلا در سال ( میانگین بازی های تابستانی و زمستانی) باید تا 250 سال آینده برای رسیدن به این تعداد مدال صبر کنیم. فراتر از سال 22600.

 

ورزشکارانی که در رشته های ژیمناستیک و یا شنا فعالیت می کنند، می توانند از نظر تعداد مدال با مایکل فلپس مساوی شده و یا از او پیش بیافتند، ساختار رقابت در این دو رشتۀ ورزشی به گونه ای است که برنده شدن چندین مدال در یک دوره از بازی های المپیک را ممکن می کند. در حقیقت، 10 تا از 17 ورزشکاری که هفت مدال طلا و یا بیشتر برنده شده اند، ژیمناستیک کار و یا شناگر بوده اند. در ورزش های تیمی مثلفوتبال، تنها کسب یک مدال طلا در طول بازی های المپیک هرسال مقدور است. در حالیکه حتی در دو میدانی، چهار مدال در یک المپیک قابل دستیابی است. کارل لوئیس 9 مدال طلا در چهار دورۀ المپیک به دست آورد.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع سایت: www.livescience.com

 

منبع : آیا مایکل فلپس فرا زمینی است؟


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی