osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
آیا عصارۀ نارگیل می تواند جایگزین نوشیدنی های ورزشی شود

عصارۀ نارگیل یکی از نوشیدنی‌های مغذی، نشاط آور و انرژی زای طبیعی با ارزش غذایی بالا است.

 

این نوشیدنی که از نارگیل سبز و تازه تولید می شود، سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان است. در مقایسه با سودا و یا حتی نوشیدنی های ورزشی، عصارۀ نارگیل به مراتب کالری و قند کمتری دارد. اما طبق گفته متخصصان، عصارۀ نارگیل جایگزین آب به عنوان منبع اصلی  هیدراتاسیون، نیست.

 

عصارۀ نارگیل یکی دیگر از نوشیدنی های انتخابی در فروشگاه است، که برخی مزایای تغذیه ای را دارا می باشد. برای مثال عصارۀ نارگیل منبعپتاسیم و مقدار کمی سدیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است.

 

متخصصان تأکید می کنند که آب معمولی بهترین منبع هیدراتاسیون است، و بهتر است که با عصارۀ نارگیل ترکیب شود و به عنوان گزینه  آشامیدنی اضافی در برخی زمان ها مصرف گردد.

 

به طور کلی آب باید نوشیدنی اصلی برای هیدراتاسیون بدن باشد. عصارۀ نارگیل نوشیدنی انتخابی است. اگر افراد تمایل به نوشیدن آن دارند، به مقدار معتدل در رژیم غذایی گنجانده شود.

 

عصارۀ نارگیل منبع غنی از پتاسیم

تحقیقات قبلی نشان دادند که مصرف 12 اونس از عصارۀ نارگیل، پتاسیم بیشتری از موز دارد. عصارۀ نارگیل همچنین حاوی پتاسیم بیشتری ازنوشیدنی های ورزشی مثل Gatorade or Powerade است. مصرف 11.2 اونس عصارۀ نارگیل 690 میلی گرم پتاسیم دارد در حالیکه مصرف  12 اونس Gatorade 1400 میلی گرم از مواد مغذی به همراه می آورد.

 

محققان دریافتند که پتاسیم به رفع گرفتگی عضلات، که بعضی اوقات بعد از تمرین ایجاد می شود، کمک می کند. به عنوان عامل هیدراته کردن بدن، نوشیدن عصارۀ نارگیل انتخاب خوبی برای برخی افراد است. این انتخاب به نوع تمرینی که این افراد انجام می دهند بستگی دارد. بسته به فرد، شدت و طول تمرینات می توان عصارۀ نارگیل را انتخاب نمود. اما به طور کلی اگر تمرینات کمتر از 600 دقیقه طول می کشد، آب بهترین  انتخاب برای هیدراته کردن بدن است.

 

اما اگر تمرینات شدید و همراه با عرق فراوان هستند، نوشیدنی ورزشی احتمالا جایگزین بهتری نسبت به عصارۀ نارگیل است. زیرا الکترولیت ها را بهتر جایگزین می کند. این امر به این دلیل است که عصارۀ نارگیل حاوی سدیم کافی برای جایگزینی نیست. عصارۀ نارگیل فقط 4000 میلی گرم بر لیتر سدیم دارد. درحالیکه نوشیدنی های ورزشی 600 میلی گرم بر لیتر مواد معدنی دارند.

 

آیا عصارۀ نارگیل چاق کننده است؟

عصارۀ نارگیل وقتی شیرین نشود، شامل 40 کالری در 8.5 اونس است. 40 کالری انرژی برای یک نوشیدنی غیر منطقی نیست. عصارۀ نارگیل تقریبا چربی ندارد، و مصرف آن پنج برابر نسبت به سودا که حاوی شکر می باشد، بهتر است.

 

با این حال، محققان ذکر کردند که عصارۀ نارگیل منبع کالری است. نوشیدن عصارۀ نارگیل برای سلامتی، مطلقا لازم نیست. اگرچه الکترولیت آن ممکن است، برای مثال در یک روز گرم، وقتی که زیادی عرق می کنید،  سودمند باشد.

 

چه موادی در عصارۀ نارگیل موجود است؟

در این روزها دربارۀ اینکه، آیا محصولات غذایی خریداری شده واقعا شامل میوه است یا موادی که مشابه آن است، احتیاط کنید. عمده محصولات فروخته شده به عنوان عصارۀ نارگیل را اسانس ها تشکیل می دهند. معمولاً این نوشیدنی ها  محتوی تمام موادی که ادعا می شود،  نیستند.

 

اگرچه مشتریان باید برچسب محصول خریداری شده را چک کنند. به طوریکه بعضی از عصارۀ نارگیل ها شامل مقدار اضافه شکر و یا آب میوه مصنوعی هستند.

 

جالب توجه است که، پوسته سخت نارگیل عصارۀ نارگیل را محافظت می کند و این ماده کاملاً بهداشتی است. مدارکی وجود دارد که نشان می هد می توان از عصارۀ نارگیل به عنوان پلاسمای خون انسان استفاده کرد. بر طبق مطالعه ای که در سال 2000 در ژورنال American Journal of Emergency Medicine منتشر شده است. عصارۀ نارگیل و پلاسمای خون ترکیب مشابهی دارند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.livescience.com

 

منبع : آیا عصارۀ نارگیل می تواند جایگزین نوشیدنی های ورزشی شود


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی