osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
نکات تمرینی برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای

رعایت برخی از اصول آموزشی اساسی در رسیدن به بهترین وضعیت و داشتن بهترین فرم تمرین بدون آسیب دیدگی، به ورزشکار کمک خواهد کرد.

هیچ کس یک ورزشکار حرفه ای به دنیا نمی آید. و حتی به ندرت ورزشکارانی هستند که توانایی ذاتی برای بهتر بودن در یک ورزش معین را دارند که باید روی آن کار کنند. موفقیت های ورزشی به طیف گسترده ای از عوامل مثل ژنتیک، تجربه، علاقه، اراده و احتمالا یک ذره شانس بستگی دارند. بنابراین، اگرچه شما برای دویدن به دنیا نیامده اید، برخی از اصول آموزشی اساسی در رسیدن به بهترین وضعیت و داشتن بهترین فرم  تمرین بدون آسیب دیدگی، به شما کمک خواهد کرد.

 

با تمرکز بر این عوامل شما می توانید، کنترل بر خود را افزایش داده، مهارت های ورزشی خود را به آرامی تقویت کنید و با گذشت زمان عملکردورزشی خود را به طور چشمگیری بالا ببرید. در اینجا چند نکته برای به دست گرفتن کنترل پیشرفت ورزشی اشاره می شود:

 

1- ایجاد آمادگی ذهنی برای تناسب اندام

ایجاد آمادگی ذهنی اولین مرحله برای بهبود عملکرد ورزشی است. با داشتن طرز فکر و نگرش درست  می توانید بر اشتباهات آموزشی و برخی عادات بد که بعضی ورزشکاران به آن ها دچار هستند غلبه کنید. روش های ساده روانشناسی را می توانید به کار ببرید. مثلا بر طرف کردن اضطراب با استفاده از تمرینات تمرکزی، تجسم نتیجه مطلوب با تمرین ذهنی، افزایش صحبت با خود و حفظ چشم انداز درست، می تواند به شما کمک کند که به آرامی از  مسابقات و تمرینات گذر کنید. استفاده از تکنیک های روانشناسی ورزشی به طور منظم نه تنها به آمادگی ذهنیشما کمک می کند بلکه این تکنیک ها به شما امکان می دهد تا اضطراب و استرس را در زندگی روزمره خود کاهش دهید.

 

به سادگی با تغییر ذهن و انتظارات خود، ممکن است دریابید که رفتار شما به طور خودکار تغییر کرده است.

 

2- ساخت عضلات پایدار

اگر شما لاکروس (لاکروس یک ورزش تیمی با سطح برخورد بالاست) بازی می کنید و یا پیاده روی می کنید، می دانید که عالی بودن در ورزشنیاز به یک بدن قوی دارد که بتوانید حرکات قوی ابتدایی را انجام داده و در طول ورزش هماهنگ و چابک بمانید.

حفظ تعادل و نظم بدن بخش بزرگی از جلوگیری از آسیب است. قدرت و پایداری عضلات، به منظور حفظ کنترل عضلات در هنگام حرکاتورزشی حیاتی هستند. بدنسازی قسمت مهمی از هر برنامه ورزشی است و بدنسازی یکی از مهمترین مهارت هایی است که یک ورزشکار باید فراگیرد. اگرچه شما در هوای آزاد و یا سالن ورزش می کنید، شنا، تنیس، گلف و یا هر ورزش دیگر، مطمئن شوید که تمرینات قدرتی را حداقل  دوبار در هفته انجام می دهید.

 

3- افزایش تحمل و استقامت

استقامت فقط برای دوندگان ماراتن نیست. استقامت داشتن به شما کمک می کند بدون توجه به نوع ورزش، خستگی را کاهش داده و فعالیت شدید تر و در مدت زمان طولانی تر داشته باشید. حتی اگر شما یک ورزشکار قدرتی هستید و نوع ورزش شما خواستار فعالیت های انفجاری با شدت بالاست، برای ادامه دادن به فعالیت های مکرر با شدت بالا، احتیاج به تناسب اندام قلبی عروقی و استقامت دارید.

 

4- قدرت بدنی

افزایش قدرت بدنی، کمک می کند که از آسیب دور بمانید. افزایش قدرت بدنی نه تنها حرکات را قدرتمند تر می کند، بلکه خستگی را به تأخیر انداخته، مفاصل را از آسیب دیدگی محافظت کرده و به حفظ وضعیت بدن کمک می کند. افزایش قدرت بدنی برای ورزشکاران قدرتی حیاتی است. اما هر ورزشکاری می تواند در یک برنامه کامل و متعادل تمرینات قدرتی، به خصوص در خارج از فصل مشارکت داشته باشد. اگر ورزشاصلی بر استقامت متمرکز شده است، افزایش قدرت به اندازه بهبود تکنیک های درست و مهارت های خاص ورزش ضروری نیست. اما اگر می خواهید یک ورزش جدید را شروع کنید و یا علاقه مند به ورزشی برای تناسب اندام کلی و تندرستی هستید، انجام منظم تمرینات قدرتی به قوی کردن بدن و پیشگیری از آسیب در هر ورزشی که می خواهید انجام دهید کمک خواهد کرد.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.verywell.com

 

منبع : نکات تمرینی برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی