osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
حقایقی درباره لیونل مسی

 لیونل مسی  بهترین بازیکن تاریخ فوتبال 

لیونل مسی فوتبالیست حرفه ای اهل کشور آرژانتین که از او به عنوان بهترین بازیکن در تاریخ فوتبال یاد می شود. تنها بازیکنی در تاریخ که موفق به کسب پنج توپ طلا شده است. مسی همچنین اولین بازیکنی است که سه کفش طلای اروپا را دارد. در طول زندگی حرفه ای خود بسیاری از رکوردها را شکسته است. و در حال حاضر رکورد دار بیشترین گل زده در لالیگا (50 گل)، یک سال تقویمی (911 گل)، یک فصل (73 گل) و یک بازی لیگ قهرمانان (55 گل) است.

اگرچه لیونل مسی شهروند اسپانیا است، اما در اصل ایتالیایی است. خانواده پدری مسی از شهرستان ایتالیایی آنکونا در استان مارکه هستند.

علارغم شهرت، مسی ارتباط نزدیکی با مردم شهر خود روساریو دارد. لیونل مسی همچنین سفیر بین المللی روساریو است.

در 4 اکتبر 2006 در یک مسابقه در مقابل رکریتیوو اوئلوا، مسی یک گل را با دست به ثمر رساند.

SportsPro هرساله از سال 2010 مسی را به عنوان بهترین ورزشکار قابل عرضه در بازار معرفی کرده است.

لیونل مسی یکی از گرانترین فوتبالیست های جهان است.

لیونل مسی خالکوبی عکس مادرش را در شانه چپ خود دارد.

لیونل مسی تنها بازیکنی است که پنج جایزه توپ طلای فیفا، سه جایزه کفش طلای اروپا را دارد. بعلاوه مسی جایزه پسر طلایی را یکبار بدست  آورده است.

لیونل مسی رکورد بیشترین هتریک را دارد. مجموعا چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا.

مسی برای علاقه بیش از حدش به غذا معروف است.

 

 

مطالب بی اهمیت درباره لیونل مسی

  • اولین قرارداد لیونل مسی بر روی کاغذ تمبر دار رسمی و یا کاغذ معتبر نبود. کارلس رکساج، مدیر ورزشی آن زمان باشگاه بارسلونا با قراردادی که روی دستمال کاغذی نوشته بود به مسی پیشنهاد بازی برای باشگاه بارسلونا را داد. رکساج خیلی تحت تاثیر مسی قرار گرفته  بود و می خواست خیلی سریع با او قرارداد امضا کند.

 

  • به مسی پیشنهاد بازی در تیم زیر بیست سال اسپانیا در سطح بین المللی داده شد. اما مسی به علت ملیت آرژانتینی که داشت این پیشنهاد را رد کرد. مسی بعدا در تیم زیر بیست سال آرژانتین بازی کرد.

 

  • مسی از زمان اولین حضورش در لیگ اسپانیا و در تیم بارسلونا در سال 2004، به علت برتری در بازی و تکنیک عالی، رکوردهای متعددی را ثبت کرده است. در حال حاضر مسی بهترین گلزن بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا، رقابت های اروپایی و بین المللی است. مسیهمچنین دارای بیشترین تعداد هتریک نسبت به بازیکنان بارسلونا است. مسی دارای رکورد جهانی گینس در بیشترین گل زده در سال تقویمی است. 91 گل. بعلاوه لیونل مسی تنها بازیکنی در جهان است که در 19 مسابقات لیگ متوالی حضور دارد.

 

  • لیونل مسی استایلی شبیه به مارادونا دارد. مسی در فصل 2007-2006 دوبار سبک گلزنی مارادونا را تکرار کرد. در طول این سال ها عملکرد مسی نشان می دهد که شخصیتی مشابه مارادونا دارد. مارادونا، مسی را به عنوان جانشین خود اعلام کرده است.

 

 

برخی جوایز و موفقیت ها

برتری مسی در فوتبال، در سراسر جهان از طریق جوایز متعدد، افتخارات و دستاوردهایی که به دست آورده است بر همگان قابل اثبات است.

مسی موفق به کسب پنج مرتبه توپ طلا شده است. او این جایزه را در سال های 2009و 2010و 2011و 2012و 2015 بدست آورده است.

لیونل مسی تعدادی از جوایز بازیکن جوان را به دست آورده است از جمله: قهرمانی در رقابت های فوتبال زیر بیست سال جهان (2005)، جایزه بهترین بازیکن سال اروپا، بهترین بازیکن سال یوفا، بهترین بازیکن لالیگا، بهترین بازیکن خارجی لالیگا، بازیکن سال فوتبال جهان، جایزه آلفردودی استفانو (جایزه‌ای است که توسط روزنامة ورزشی مارکا، به بهترین بازیکن لالیگا اهدا می‌گردد) و جایزه بهترین بازیکن زیر 211 سال.

مسی برای استعدادش در گل زدن جوایز متعددی دریافت کرده است. بهترین گلزن لالیگا(2010و 2012). کفش طلای اروپا (2010و 2011و 2012) بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا، بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا، توپ طلای اروپا (2009و2011)، پسر طلایی اروپا(2005)

مسی عضو تیم ملی فوتبال آرژانتین است که موفق به کسب مدال طلایی المپیک تابستانی 2008 شد.

 

کمک های بشر دوستانه لیونل مسی

مسی مؤسسه لئو مسی را در سال 2007 افتتاح کرد. یک موسسه خیریه که امکان دستیابی به درمان و آموزش را برای کودکان آسیب پذیر فراهم می کند. این کار به علت بیماری خود مسی بود که در کودکی دچار شده بود. این موسسه خیریه هزینه های بیمارستان و درمان و هزینه های حمل و نقل کودکان بیمار در اسپانیا را فراهم می کند. بیشتر بودجه جمع آوری شده توسط این موسسه خیریه، از طریق تلاش های خود لیونلمسی و کمک کمی از طرف شرکت هربالایف (شرکت بازاریابی چندسطحی آمریکایی) است.

لیونل مسی سفیر حسن نیت یونیسف در سال 2010 بود. لیونل مسی در جهت حمایت از حقوق کودکان تلاش می کرد.

 

در سال 2013 مسی ششصد هزار یورو برای بازسازی یک بیمارستان کودکان در شهر زادگاهش اهدا کرد. بیشتر مبلغ اهدایی برای بازسازی بخش آنکولوژی بیمارستان و آموزش پزشکان در بارسلونا صرف شد.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.thefamouspeople.com

 

منبع : حقایقی درباره لیونل مسی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی