osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
پیاده روی برای سلامتی

پیاده روی، ساده، رایگان و یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش فعالیت، کاهش وزنو سلامتی است

 

پیاده روی، ساده، رایگان و یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش فعالیت، کاهش وزن و سلامتی است. پیاده روی را به عنوان یک ورزش دست کم می گیریم. پیاده روی برای افرادی از تمام سنین و هر سطحی از تناسب اندام که می خواهند فعال تر باشند مناسب است. تحقیقات نشان داده است که پیاده روی منظم در کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع2، آسم، سکته مغزی و برخی سرطان ها مؤثر است. این مطالب را در افزایش مقدار پیاده روی که هر هفته انجام می دهید به کار ببرید و فواید سلامتی، پیاده روی را به حداکثر برسانید.

 

قبل از شروع

هر نوع کفشی که راحت است، ساپورت لازم را ارائه کند باعث ایجاد تاول نگردد مناسب است. لباس های راحتی بپوشید که آزادانه بتوانید حرکت کنید. لباس های نازک را انتخاب کنید که بسته به شرایط بتوانید آن ها را کم یا زیاد کنید. اگر درحال رفتن به محل کار پیاده روی می کنید، می توانید لباس معمول کار با یک جفت کفش راحت بپوشید. وقتی به محل کار رسیدید کفش خود را عوض کنید.

برای پیاده روی طولانی، ممکن است به مقداری آب، میان وعده سالم، لباس اضافه، ضدآفتاب و کلاه آفتاب گیر در یک کوله پشتی کوچک احتیاج داشته باشید. اگر پیاده روی طولانی تر را آغاز کرده اید، ممکن است به بارانی، برخی کفش های پیاده روی مخصوص برای مسیرهای متفاوت  احتیاج داشته باشید.

 

 شروع کردن

به آرامی شروع کنید و سعی نمایید اصول پیاده روی خود را به تدریج بسازید. برای بدست آوردن فواید سلامتی پیاده روی باید با شدت ملایم آغاز  کنید. به عبارت دیگر تندتر از قدم زدن معمولی راه بروید.

برای شروع، چند دقیقه سریع راه بروید، همین خوب است. برای روز اول بیش از حد تلاش نکنید. می توانید فعالیت خود را به قسمت های ده دقیقه ای تقسیم کنید تا زمانیکه فعالیت خود را به یک شدت ملایم برسانید. پیاده روی را به آرامی شروع کنید و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. بعد از چند دقیقه، اگر آماده هستید، سریعتر پیاده روی کنید. سعی کنید در روز 10000قدم در روز بردارید. بیشر ما بین 3000 تا  4000 قدم پیاده روی می کنیم. پس رسیدن به 10000 قدم آنگونه که به نظر می رسد ترسناک نیست. در اواخر پیاده روی، سرعت را کم کنید تا بدنتان خنک شود. پیاده روی را با انجام چند حرکت کششی خاتمه دهید. این امر انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد. از پیاده روی برای یک خرید تا قسمتی از مسیر به سمت کار، تا پیاده روی در یک گروه سازمان یافته، هر قدم را بشمارید.

 

با انگیزه بمانید

پیاده روی را به یک عادت تبدیل کنید. آسانترین راه برای پیاده روی بیشتر، تبدیل آن به یک عادت است. روش هایی را بیاندیشید که پیاده روی را جزء زندگی روزمره خود کنید. برای مثال:

  • در مسیر کار قسمتی از راه را پیاده بروید.
  • برای خرید پیاده بروید
  • به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروید
  • برای مسیرهای کوتاه از ماشین استفاده نکنید
  • بچه ها را پیاده به مدرسه بروید
  • با یک دوست پیاده روی منظم ترتیب دهید
  • به گردش خانوادگی یا دوستانه بعداز شام بروید

 

پیاده روی را با زندگی قاطی کنید

به پیاده روی تنوع بدهید. شما مجبور نیستید برای پیدا کردن مسیرهای پیاده روی با ارزش به حومه شهر بروید. شهرها و شهرستان ها مسیرهایپیاده روی جالبی( مثل، پارک ها، مسیرهای کنار رودخانه، مکان های عمومی، جنگل، مناطق طبیعی) دارند.

 

به یک داوطلب تبدیل شوید

یک راه برای پیاده روی منظم، داوطب شدن در تشویق افراد دیگر به پیاده روی و فعال بودن است. داوطلب بودن یک راه مناسب برای فعال بودن  و یافتن دوستان جدید و کشف منطقه محلی خود است.

 

برای خود هدف تعیین کنید

شما می توانید در هر دقیقه 1000 گام بردارید. استفاده از قدم شمار یک راه سرگرم کننده برای ادامه دادن پیاده روی است. از یک قدم شمار  برای شمردن متوسط قدم های روزانه استفاده کنید و بعد از آن شروع به اضافه کردن تعداد قدم های خود کنید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : پیاده روی برای سلامتی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی