osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
نکات مراقبت از پوست برای ورزشکاران

چگونگی مراقبت از پوست و پیشگیری از بیماری های پوستی در ورزشکاران

 

شنا، دو، دوچرخه سواری راه های بسیار خوبی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با وجود این در تمام رشته های ورزشی باید توجه ویژه ای به پوست خود داشته باشید و نکات مراقبت از پوست را رعایت کنید. در ادامه نکاتی بیان می شود تا مطمئن شوید که در کنار لذت بردن ازورزش، به خوبی از پوست خود مراقبت می کنید.

 

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

عرق کردن احتمال آسیب دیدن از نور خورشید را بیشتر نمی کند. اما با خشک کردن عرق، ضد آفتاب پاک می شود. پس دوباره آن را استفاده کنید. اگر شنا و یا یکی دیگر از ورزش های آبی را انجام می دهید، به محض خروج از آب ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامتی فیزیکی بدن خیلی مهم است. بویژه اگر خیلی عرق می کنید یا بیرون در هوای گرم ورزش می کنید. در نظر داشته باشید که پوست شما هم به آب احتیاج دارد.

 

بعداز اتمام ورزش دوش بگیرید

خاک، دوده، عرق و کلر موجود در آب استخر، منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک می نماید. دوش بگیرید و تمام کثیفی ها و باکتری ها را بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

 

لباس محافظ بپوشید

مواد سبک وزن عرق را بهتر جذب می کنند و به پوست اجازه می دهند به خوبی تنفس کند. مطمئن باشید که تعداد اضافی لباس به همراه دارید. لباس هایی که در آن عرق کرده اید و مرطوب هستند را برای مدت زمان طولانی نپوشید. این امر سبب تحریک و تاول زدن پوست می  شود.

 

جوراب سفید و نخی بپوشید

جورابتان را مرتب عوض کنید که دچار بیماری پای ورزشکاران نشوید. اگر شما در استخر، حمام عمومی یا سالن سرپوشیده هستید، صندل بپوشید و بدون کفش روی زمین راه نروید.

 

ناخن های پا را کوتاه نگه دارید

بویژه اگر دونده هستید. هنگام دویدن پای شما به نوک کفش نیرو وارد می کند و باعث می شوند ناخن ها از بستر خود بلند شوند. کوتاه بودن  ناخن ها از این امر جلوگیری می کند. اما اگر این اتفاق افتاد با دکتر مشورت کنید.

 

تاول ها به خودی خود التیام می یابند

از مالش دائمی منطقه تاول زده با جایی که باعث این تاول شده است، جلوگیری کنید. اگر لازم است تاول را بپوشانید، مقداری باند و یا یک پد دوناتی شکل در محافظت از تاول کمک کننده است. اکر به علت مکان قرار گرفتن تاول مجبور هستید آب آن را خالی کنید، با استفاده از سوزن استریل یک سوراخ کوچک در انتهای تاول ایجاد نمایید، با کمی فشار آب ها از سوراخ خارج می شوند. منطقه را تمیز کنید و برای جلوگیری ازعفونت با یک گاز تمیز بپوشانید.

 

از لوازم شخصی استفاده کنید

بویژه کلاه، دستکش ها، کلاه ایمنی، کفش و محافظ بدن ورزشکار می توانند باکتری ها را نگه دارند. و ازشخصی به شخص دیگر انتقال دهند. مطمئن شوید لوازم ورزشی که مشترک استفاده می شوند مرتب ضدعفونی گردند.

 

از سایش جلوگیری کنید

سایش زمانی ایجاد می شود، که پوست شما مرتب به لباس مالیده شود. قبل از شروع ورزش، دویدن یا دوچرخه سواری، به قسمت هایی از بدن که احتمال سایش وجود دارد مثلا قسمت های داخلی ران ها، وازلین بمالید. وازلین مانع از سایش می شود. پماد هیدروکورتیزون به کاهشالتهاب کمک می کند. لباس های زیر مثل شورت هایی با قابلیت ارتجاعی، برای پیشگیری از سایش کمک کننده هستند.

 

درمان خراشیدگی

محل را با یک صابون ملایم و یا شوینده های آنتی باکتریال بشویید. بر روی خراش پماد زینک اکساید بمالید و آنرا بپوشانید تا التیام یابد. اگر  قصد رفتن به منطقه ای را دارید که به آب تمیز دسترسی نیست، ژل اصلاح نعناع دار، برای مالیدن روی خراش، به همراه خود داشته باشید.

 

قارچ پوستی در ورزشکاران زیاد است

این عفونت ها خود را به صورت خارش و بثورات فلس مانند، بیشتر در پای ورزشکاران نشان می دهند و اغلب در جای گرم تاریک و مرطوبپوست ایجاد می شوند. پوشیدن لباس هایی از الیاف طبیعی و تعویض سریع لباس های خیس شده، در پیشگیری از این عفونت ها کمک کننده است. این عوارض اغلب با استفاده از پماد ضد قارچ پوستی درمان می شوند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : نکات مراقبت از پوست برای ورزشکاران


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی