osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
بیوگرافی خوزه مورینیو

مورینیو مربی دوست داشتنی و مغرور

خوزه مورینیو مربی فوتبال، به طور گسترده ای در جهان فوتبال مورد توجه قرار گرفته است. خوزه مورینیو سر مربی تعدادی از تیم های مطرح اروپایی بوده است. مورینیو افتخارات اروپایی و ملی را در کارنامه خود دارد. خوزه مورینیو برای اعتماد به نفس و گزندگی سخنانش معروف است. از خوزه مورینیو اغلب به عنوان "آقای خاص" یاد می شود که یک نام مستعار برای توصیف شخصیت منحصر به فرد اوست.

 

"لطفا مرا متکبر و خودخواه ننامید. من قهرمان اروپا هستم و من فکر می کنم که من خاص هستم"

 

بیوگرافی خوزه مورینیو

خوزه ماریو دوس سانتوس فلیکس مورینیو در 26 ژانویه 1963 در ستوبال پرتغال متولد شد. پدر او دروازه بان پرتغالی خوزه فلیکس مورینیو بود. خوزه مورینیو فعالیت ورزشی خود را به عنوان یک بازیکن فوتبال شروع کرد. اما هرگز به عنوان یک بازیکن مطرح شناخته نشد. خوزه مورینیوعلوم ورزشی را در دانشگاه فنی لیسبون گذرانده است و پنج سال صرف تدریس در مدارس کرده است.  بعد از کار کردن به عنوان کمک مربی و مربی تیم جوانان در سال 1992، خوزه مورینیو به عنوان مترجم برای سر بابی رابسون در باشگاه ورزشی پرتغال انتخاب شد. او همچنین سر بابی رابسون را در پورتو در دسامبر 1993 همراهی کرد. یک رابطه کاری خوب بین این دو به وجود آمد. خوزه مورینیو از بابی رابسون یاد می گرفت و بابی رابسون بسیار به نظرات خوزه مورینیو جوان اعتماد می کرد. هنگامیکه رابسون در سال 1996 به تیم بارسلونا رفت، خوزه مورینیو به یاد  گیری کاتالان (زبانی رومی‌تبار و زبان رسمی کشور آندورا و یکی از زبان‌های رسمی ایالت کاتالونیا در شمال کشور اسپانیا است) پرداخت و بعد ها به عضو مهمی از مجموعه بارسلونا تبدیل شد. بعد از رابسون، مورینیو در کنار مربی هلندی، لوئی فان خال، دو سال سرشار از موفقیت را گذراند.مورینیو همچنین مربی گری تیم B بارسلونا و همچنین برای برخی مسابقات تیم A را عهده دار شد.

 

در سپتامبر 2000 هدایت باشگاه فوتبال بنفیکا در پرتغال به مورینیو پیشنهاد شد. اگرچه این مدت خیلی کوتاه بود. مورینیو هدایت باشگاهفوتبال لیبریا را پذیرفت و با رهبری مورینیو این تیم توانست پیشرفت قابل توجهی در جدول لیگ پرتغال داشته باشد.

 

در سال 2002 مربی پورتو شد و با استفاده از روش های علمی خلاقانه به پورتو کمک کرد تا موفقیت بی سابقه ای را بدست بیاورد. قهرمانی لیگ پرتغال، جام یوفا 2003، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا 20044، قهرمانی جام حذفی پرتغال.

مورینیو بعد از شکست منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا گفت:

 

"من درک می کنم که چرا الکس فرگوسن کمی حساس است. او بازیکنان تاپ جهانی را در اختیار دارد و آن ها باید بهتر از آنچه هستند، انجام دهند... شما ناراحت خواهید شد اگر تیم های رقیب که بودجه کمتر از 10 درصد بودجه تیم شما را دارند، بر شما برتری یابند."

 

مقام های قهرمانی که مورینیو با پورتو به دست آورد، او را به یک مربی موفق تبدیل کرده بود. به دنبال این موفقیت ها، او به عنوان مربی تیم لیگ برتری چلسی انگلستان انتخاب شد. تیمی که با سرپرستی رومن آبراموویچ، بودجه فوق العاده ای را در فصل نقل و انتقالات هزینه کرده بود. مورینیو با درامدی بالغ بر پنج میلیون پوند درسال، به پردرامدترین مربی تبدیل شد. مورینیو چلسی را به دو مقام قهرمانی در سال 20055 و 2006 رساند. هرچند لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم دست نیافتنی باقی ماند.

 

رابطه مورینیو با مطبوعات انگلیسی خوب نبود. او معمولا در صدر تیترهای ورزشی بود. به دنبال به هم خوردن رابطه مورینیو با مدیریت باشگاهچلسی، آبراموویچ، در سپتامبر 2007، مورینیو باشگاه چلسی را ترک کرد.

 

مورینیو در سال 2008 به اینتر میلان پیوست. در سال 2010 مورینیو، اینتر را به سه جام رساند، قهرمانی سری  A ایتالیا، سوپر جام ایتالیا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا.

 

در سال 2010 مورینیو به رئال مادرید پیوست. بعد از اولین فصل دشوار در رئال مادرید، قهرمانی لیگ اسپانیا را در فصل 2012-2011 بدست آورد. مورینیو در رئال مادرید تحت فشار زیادی قرار داشت و خود او گفته است که من در فشار رشد می کنم.

 

"من آماده هستم. هرچه فشار بیشتری وجود داشته باشد، من قویتر می شوم. در پرتغال می گوییم کشتی بزرگتر قوی تر از طوفان است. خوشبختانه من همیشه در کشتی های بزرگ بوده ام. پورتو یک کشتی بزرگ در پرتغال، چلسی یک کشتی بزرگ در انگلستان و اینترمیلان کشتی بزرگ در ایتالیا بود و حالا من در رئال هستم که بزرگترین کشتی روی زمین است."

 

با بازنشستگی الکس فرگوسن در پایان فصل 2013 حدس و گمان هایی زده می شد که مورینیو به شغل رویای خود در منچستر برسد. اما این امر محقق نشد و مورینیو به باشگاه سابق خود چلسی بازگشت.

 

در فصل 2014-2013 چلسی فقط با چهار امتیاز کمتر از تیم قهرمان، منچستر سیتی، به مقام سوم در لیگ برتر رسید.

 

در فصل 2015-2014 چلسی با هدایت مورینیو به قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت.

 

به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، چلسی شروع فاجعه باری را در شروع فصل 2016-2015 داشت. از دست دادن تعداد بی سابقه ای از بازی ها و قرار گرفتن در نیمه پایین جدول، باعث شد که در دومین فصل حضورش در چلسی در تاریخ 17 دسامبر سال 20155 با تصمیم مالک باشگاه اخراج شود. علیرغم کسب نتایج ضعیف، مورینیو همچنان در بین طرفداران چلسی محبوب است.

 

در 27 می سال 2016 مورینیو با قراردادی سه ساله به منچستریونایتد پیوست. در قرارداد او بندی وجود دارد که به مورینیو اجازه می دهد تا سال 20200 در باشگاه بماند.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : بیوگرافی خوزه مورینیو


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی