osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
تاریخچه ورزش

ورزش علمی به گستردگی تاریخ

ورزش محبوب ترین شکل تفریح و سرگرمی برای مردم از زمان بسیار قدیم بوده است. نوشتن تاریخ ورزش به طور خلاصه عملی نیست. برای داشتن یک بینش درست در باره ورزش باید در طول تاریخ و در شهرهای مختلف جهان و در هر گوشه و کناری جستجو کرد. پهناوری و وسعتورزش ها، این امر را غیر ممکن می سازد که یک روز را به عنوان روز شروع ورزش مشخص نمود.

 

روح واقعی و به رسمیت شناختن ورزش ها، در سطح جهانی با شروع بازی های المپیک یونان اتفاق افتاد. بازی های المپیک باستان به یک افسانه به نام هرکول، پسر زئوس، به عنوان بنیانگذار بازی های المپیک اشاره دارد. اسناد ثبت شده به برگزار شدن اولین بازی های المپیک در 776 سال قبل از میلاد اشاره می کند. مورخان معتقدند که بازی ها بسیار زودتر از زمان ثبت شده برگزار می شده اند. همه ما درباره کروئبوس شنیده ایم. کروئبوس یک آشپز مقیم آلیس در کشور یونان، نخستین مرد پیروز در سال 776 پیش از میلاد در بازی های المپیک بود، که فاصله 192 متری مسابقات را طی کرد و به عنوان اولین برنده المپیک از او یاد می شود.

 

بازی های المپیک باستان دو رویداد بزرگ داشت. سوارکاری و ورزش های پنج گانه ( ورزش پنجگانه از سال 1912 در برنامه المپیک قرار گرفته است. این رشته ترکیبی از 5 رشته تیراندازی، شمشیربازی، شنا، سوارکاری و دو صحرانوردی است). و بعد ها ورزش هایی مثل پرش، دو، پرتاب نیزه و دیسک به آن اضافه شد. ورزش های سوار کاری شامل مسابقات ارابه رانی و سوارکاری بود.

 

بازی های المپیک هر چهار سال یکبار از 1200 سال پیش برگزار می شود. امپراتور رم تئودوسیوس، بازی های المپیک را به خاطر منشأ بت پرستی بودن بازی ها  در سال 393 بعد از میلاد ممنوع کرد. در طول جنگ جهانی اول و دوم، بازی های المپیک در بدترین وضع ممکن بود. از 15000 سال بعد بازی های المپیک با تلاش های جدی یک فرانسوی به نام پیر دو کوبرتن احیا شد. تلاش های او برای زنده کردن شور و شوق ورزشی در  فرانسه، ابتدا با بحث و انتقاد همراه بود. با این حال پیر دو کوبرتن تلاش های خود را رها نکرد.

 

این بود تا در سال 1890 اتحادیه ای با نام USFSA برقرار شد. در یک جلسه از این اتحادیه که در 25 نوامبر 1892 در پاریس برگزار شد، کوبرتن در یک سخنرانی جذاب تمایل خود را برای احیای بازی های المپیک اعلام کرد. سخنرانی او هیچ تلاش جدیدی را به وجود نیاورد. دو سال بعد در جلسه ای با حضور 79 نماینده از 99 کشور، کوبرتن دوباره نظریات خود را ابراز کرد و این دفعه موافقت ها با نظریات او اعلام شد. نمایندگان در کنفرانس با اتفاق آرا اتن را به عنوان میزبان برگزاری بازی ها انتخاب کردند.

بازی های المپیک مدرن شامل رویدادهای ورزشی مثل بدمینتون، بیسبال، بسکتبال، والیبال ساحلی، بوکس، تیراندازی با کمان، انواع قایقرانی ودوچرخه سواری، غواصی، سوارکاری، شمشیر بازی، هاکی روی چمن، ژیمناستیک، جودو، تیراندازی، فوتبال، سافتبال، شنا، تنیس روی میز،تکواندو، هندبال، وزنه برداری و کشتی و ... می باشد.

 

فدراسیون های بین المللی، سازمان های غیر دولتی هستند که برای مدیریت ورزشی در سطح بین المللی شناخته شده اند. این فدراسیون ها مسئول اجرای قوانین و حصول اطمینان از یکپارچگی ورزش های المپیک می باشند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

 

منبع : تاریخچه ورزش


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی