osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
راهنمای انجام یوگا

یوگا چیست؟

یوگا یک راه مؤثر و ایمن در افزایش فعالیت فیزیکی، قدرت، انعطاف پذیری و تعادل است.

یوگا چیست؟

یوگا یک  نوع ورزش قدیمی است، که بر حرکات کششی، انعطاف پذیری و تنفس برای افزایش سلامتی جسمی و روانی تمرکز دارد. اجزاء اصلییوگا حالت بدن (یک سری از حرکات طراحی شده برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری) و تنفس است. یوگا 50000 سال پیش از هند سرچشمه گرفته است. و در کشورهای دیگر به روش های مختلف انجام می شود. یوگا در حال حاضر در مراکز تفریحی، باشگاه های سلامت، مدارس،  بیمارستان ها و مراکز جراحی امری عادی است.

 

فواید سلامت یوگا چیست؟

مقالات زیادی درباره فواید متعدد یوگا منتشر شده است. درحالیکه هنوز حوزه های زیادی برای مطالعه فواید سلامتی یوگا وجود دارد. بسیاری از مطالعات بیان می کنند که یوگا یک راه مؤثر و ایمن در افزایش فعالیت فیزیکی، قدرت، انعطاف پذیری و تعادل است. شواهدی وجود دارد که تمرین منظم یوگا برای افراد با فشار خون بالا، بیماری های قلبی، انواع دردها ازجمله کمر درد، افسردگی و استرس مفید است.

 

آیا یوگا جزء 150 دقیقه فعالیت من به حساب می آید؟

بسیاری از فرم های یوگا به اندازه کافی شدید نیستند که بتوان آن ها را جزء فعالیت های ملایم به حساب آورد. از آنجا که یوگا جزء ورزش های شدید به حساب نمی آید، فعالیت هایی مثل یوگا و تای چی، برای کمک به بهبود تعادل و هماهنگی، به افراد مسن که خطر افتادن دارند پیشنهاد  می شوند.

 

یوگا از افتادن جلوگیری می کند؟

یوگا با تقویت پایین تنه بویژه مچ پا و زانو، تعادل را بهبود بخشیده و بدین وسیله احتمال افتادن را کاهش می دهد. اگرچه در برخی موارد افتادن  به علت برخی مشکلات جسمی است، بهتر است در این مواقع با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا یوگا به بهبود آرتروز کمک می کند؟

یوگا در میان افراد مبتلا به آرتروز پرطرفدار است. زیرا یوگا به آرامی قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهند که یوگا می تواند درد و مشکلات تحرک در افراد مبتلا به آرتروز زانو را کاهش دهد. اگرچه برخی حرکات یوگا مناسب افراد مبتلا به آرتروز نیست. مربی را انتخاب کنید که با بیماری آرتروز آشنا باشد و حرکات مخصوصی را برای نیازهای فردی معین کند. بویژه اگر از مفاصل جایگزینی استفاده  می کنید. با پزشک و یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا هرگونه حرکت ممنوعه را برای شما مشخص کند.

 

آیا برای انجام یوگا بیش از حد پیر هستم؟

قطعا نه. مردم اغلب یوگا را در دهه 70 زندگی خود شروع می کنند. بسیاری از آن ها آرزو می کردند که ای کاش زودتر شروع کرده بودند. برای هر گروه سنی کلاس یوگا وجود دارد. یوگا نوعی از ورزش است که از کودک تا سالخورده از انجام آن لذت می برد.

 

آیا قبل از انجام یوگا باید تناسب اندام خوبی داشت؟

می توانید به کلاسی ملحق شوید که با سطح تناسب اندام شما متناسب باشد. برای مثال برای پیوستن به کلاس توانایی مختلط یوگا، باید قادر به نشست و برخاست از روی زمین باشید. برخی کلاس های یوگا مبتنی بر استفاده از صندلی می باشد.

 

آیا برای انجام یوگا باید بدن انعطاف پذیری داشته باشم؟

لزوما نه. یوگا انعطاف پذیری را بهبود بخشیده و به شما در انجام حرکات بیش از محدوده طبیعی یاری می رساند. این امر ممکن است انجام  فعالیت های روزانه شما را آسانتر کند.

 

آیا با انجام یوگا به خود آسیب می زنم؟

صدمات ناشی از یوگا نادر هستند. برخی صدمات در اثر کشش های تکراری و یا کشش بیش از حد ایجاد می شوند. اما نظم موجود در یوگا مانندورزش های دیگر است. یوگا کاملا ایمن است، اگر توسط افرادی که به خوبی با یوگا آشنا هستند و تجربه کافی دارند، تدریس شود. یاد گیری از یک مربی یوگا واجد شرایط و انتخاب کلاس مناسب به شما اطمینان می دهد که آسیبی نمی بینید.

 

چه سبکی از یوگا باید کار کنم؟

سبک های متفاوتی از یوگا مثل آشتانگا، شیواندا، اینتگرال وجود دارد. برخی از سبک ها شدید تر هستند. برخی از سبک ها ممکن است به موارد دیگری مثل حالت بدن و تنفس تاکید داشته باشند. بعضی از مربی های یوگا با مطالعه بیش از یک سبک تمرینات مخصوص به خود را می دهند. لزوما یک سبک بهتر و معتبرتر از سبک دیگر نیست. نکته کلیدی انتخاب سطحی متناسب با سطح تناسب اندام شماست.

 

چه نوع کلاسی را باید جستجو کنم؟

مدت زمان کلاس ها متفاوت هستند. اما نوعا بین 45 دقیقه تا یک ساعت و نیم طول می کشد. کلاس های طولانی تر به شما فرصت بیشتری برای یادگیری تکنیک های تنفس و مدیتیشن را می دهد. و به مربی فرصت می دهد که روی توانایی های فردی شما کار کند. در مورد اهداف خود برای انجام یوگا، قبل از ثبت نام در کلاس با مربی صحبت کنید.

 

آیا می توان از یک کتاب و یا DVD یوگا به جای رفتن به کلاس استفاده کرد؟

بهتر است برای یادگیری صحیح تکنیک ها و تنفس با یک کلاس شروع کنید. DVD نمی تواند اشتباهات شما را درست کند. اشتباهات در طول زمان باعث صدمه می شود. با کمی تجربه که از بودن در کلاس بدست می آورید، پس از آن یک DVD برای تمرین مناسب خواهد بود.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : راهنمای انجام یوگا


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی