osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
آب پنیر بخورید و لاغر شوید

آب پنیر و لاغری

 آب پنیر  نیروگاه بدنسازی و کاهش وزن است.

پروتئین آب پنیر برای ساخت عضلات بسیار مؤثر است. اما آیا می دانید که پروتئین آب پنیر یک نیروگاه کاهش وزن است؟ مطالعات نشان داده اند که پروتئین آب پنیر مانع از گرسنگی شده و شما به اهداف کاهش وزن خود می رسید. احتمالا می دانید زمانیکه سعی در بدنسازی داریدپروتئین آب پنیر انتخاب اول است. اما ممکن است ندانید که پروتئین آب پنیر در کاهش وزن به چه میزان مؤثر است. بر خلاف اینکه هضم مایعات بویژه آب پنیر خیلی سریع است. این پروتئین سریع الهضم، در واقع سرکوب کننده اشتهای قدرتمندی است. پروتئین آب پنیر اثرات مثبتی بر مرکز کنترل اشتها در مغز، هورمون های گرسنگی در روده و سطح گلوکز خون (که اثر مثبتی بر اشتها دارد)  می گذارند. همچنین نشان داده شده است که در مقایسه با پروتئین کازئین سرکوب کننده اشتهای سریع تری است.

اکنون نگاه دقیق تری داشته باشیم به اینکه به چه دلیل پروتئین آب پنیر  برای کاهش وزن مناسب است؟

 

1-افزایش هورمون های سرکوب کننده اشتها

پروتئین آب پنیر  ترکیبی از چند ماده فعال زیستی است. مولکول های کوچک که اثرات قدرتمند در بدن اعمال می کنند. گلیکومارکوپروتئین(GMP) یکی از پروتئین هایی است که نقش مهمی در سرکوب اشتها دارد. نشان داده شده است که GMP ترشح هورمون کوله سیستوکینین (CCK) را در روده افزایش می دهد. CCK در ارسال سیگنال به مغز نقش مؤثری دارد، عاملی که شما را تشویق می کند قاشق را  زمین بگذارید.

یک مطالعه در ژورنال Appetite دریافته است که حضور GMP در آب پنیر در کاهش اشتها اثر عمده ای دارد. محققان در آزمایشی، دو گروه را انتخاب کردند. به گروه اول قبل از خوردن وعده غذایی اصلی به طور منظم آب پنیر خورانده شد و گروه دوم آب پنیر فاقد GMP را استفاده کردند. گروهی که GMP از آب پنیر آن ها خارج شده بود، به طور قابل توجهی بیشتر از گروه دیگر غذا خوردند. که محققان این امر را به اثرات سرکوب کننده اشتها GMP مربوط دانستند.

 

2- فرستادن سیگنالی به مغز که مواد سوختی موجود است.

پروتئین آب پنیر  شامل بیشترین مقدار لوسین ( یک اسید آمینه شاخه دار) نسبت به هر منبع پروتئینی دیگر است. فراتر از نقش بدنسازی، تصور می شود که لوسین نقش مهمی درکنترل اشتها داشته باشد. محققان به یک گروه از موش ها مکمل لوسین تزریق کردند و یک گروه دیگر را  به عنوان گروه شاهد انتخاب نمودند. بعد از یک دوره گرسنگی کوتاه، هر دو گروه را در معرض مقدار زیادی غذا قرار دادند. هر دو گروه بعد از گذشت 24 ساعت وزن گرفتند. اما موش هایی که به آن ها لوسین تزریق شده بود فقط یک سوم وزن گروه شاهد را به دست آورده بودند. این  مطالعه در ژورنال علوم منتشر شده است.

به نظر می رسد رابطه پیچیده ای بین لوسین،  mTOR( عامل اصلی تنظیم کننده رشد درون سلولی که نقش مهمی در شروع سنتز پروتئینعضلات دارد) و هیپوتالاموس( مرکز کنترل اشتها در مغز در هیپوتالاموس وجود دارد) وجود دارد. محققان تصور می کنند که mTOR نقش سنسور سوختی دارد و به تنظیم اشتها کمک می کند.

هنگامیکه آب پنیر غنی از لوسین مصرف می کنید لوسین سیگنالی را به کمپلکس  mTOR ارسال می کند که سوخت موجود است . درنتیجه mTOR سیگنالی را به هیپوتالاموس فرستاده تا اشتها را پایین آورده و احساس سیری کنید.

 

3-تثبیت قند خون

یکی از علل گرسنگی پایین بودن سطح گلوکز خون است. بعد از هر وعده غذایی غنی از کربوهیدرات (بویژه کربوهیدرات های ساده) سطح گلوکزخون بالا می رود. اگرچه بعد از مدت زمان کوتاهی، سطح انسولین به منظور نگه داشتن سطح گلوکز در سطح نرمال افزایش می یابد. افزایش سریع در گلوکز خون و به دنبال آن جواب انسولین منجر به کاهش خیلی سریع گلوکز خون بعداز مصرف غذا می گردد. این امر باعث گرسنگی می شود. پروتئین آب پنیر می تواند این جواب را کنترل کرده و در نهایت سطح قند خون را در حد ثابت بالایی نگه دارد.

آب پنیر اثر وسیعی بر آزادی دو نوع هورمون های اینکرتین دارد. این هورمون ها در جهت افزایش جواب انسولین به یک وعده غذایی برای اطمینان از کنترل قند خون در سطح مناسب عمل می کنند. به جای افزایش زیاد در گلوکز خون و انسولین و به دنبال آن ایجاد گرسنگی، آب پنیرکمک می کند تا در یک سطح متعادل از اشتها و انرژی باقی بمانید. به علاوه این دو نوع هورمون اینکرتین اشتها را سرکوب کرده و خالی شدن  معده را به تعویق می اندازند.

 

پروتئین های دیگری هم وجود دارد

اگر ایده مصرف یک مایع برای مبارزه با گرسنگی جاذبه ای برای شما ندارد، پروتئین های دیگری مثل پروتئین پیتزا، پروتئین کیکها و غذاهای  خانگی نیز وجود دارند.

اگر شما تصمیم گرفتید از پروتئین آب پنیر استفاده نمایید، با استفاده از یک مخلوط کن مقداری یخ به آن اضافه کنید. مخلوط کن به مخلوط  کردن هوا و درنتیجه افزایش حجم مایع کمک می کند. یخ غلظت مایع را افزایش داده و به افزایش مدت زمان سیری کمک می کند.

 

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : آب پنیر بخورید و لاغر شوید


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی