osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
شنا برای تناسب اندام

شنا برای تناسب اندام

شنا یک ورزش عالی برای تناسب اندام و حفظ سلامتی است

شنا یک ورزش عالی و همه جانبه است. اگر می خواهید فعالیت بیشتری داشته باشید و سالم بمانید با هر سن و یا توانایی، شنا ایده ال است.شنای منظم خطر ابتلا به بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سکته را کاهش می دهد. همچنین می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و تناسب اندام را حفظ کند. شنا مهارتی مادام العمر است که می تواند زندگی را نجات دهد. هیچوقت برای یاد گرفتن شنا دیر نیست. بسیاری از استخرها برای انواع سلیقه ها و توانایی ها مانند کلاس مخصوص بانوان، گروه پدر و مادر ها، گروه کودکان نوپا و کلاس هایی برای گروه های سنی مختلف طراحی شده است. این راهنمایی برای شاد و ایمن کردن شنا و تشویق تازه کاران در هر سنی برای یادگیری شنا می باشد.

 

قبل از اینکه شروع کنید

اگر از آب می ترسید و یا وقتی به عمق آب فکر می کنید، وحشت می کنید، نگران نباشید. مبتدیان در ابتدا برای ایجاد اعتماد به نفس در آب آموزش می بینند. لباس شنا (مایو) تنها چیزی است که شما احتیاج دارید. اطمینان داشته باشید که لباس شنای شما راحت و کاملا مناسب است. اگر شما مایل به پوشش بیشتر هستید، بیشتر استخرها اجازه می دهند هر آنچه که تمایل دارید بپوشید.

گذاشتن عینک ایمنی، یک ایده خوب برای جلوگیری از احساس سوزش ناشی از کلر موجود در آب است. و اینکه ببینید شما در حال رفتن به زیر آب هستید. برای بیشتر مردم شنا یک ورزش ایمن و مؤثر است. اگر در مورد وضیت سلامتی خود نگران هستید قبل از شروع شنا با دکتر خود  مشورت کنید.

 

شروع

بهترین مکان برای شروع، استخر در منطقه محلی خودتان است. به شما اطلاعاتی راجع به سطوح و سنین مختلف داده خواهد شد. مثل کلاس  بانوان، جدول زمانی و قیمت.

بعض افراد برای شروع، کلاس مبتدیان بزرگسال را پیشنهاد می کنند. که در ایجاد اعتماد به نفس در آب و حرکت همزمان دست و پا، تمرکز می کند. اگر شما در مورد شروع مطمئن نیستید بخواهید که یک یا دو کلاس شنا را تماشا کنید. یا با بعضی از مربیان صحبت نمایید. جلسه  30 دقیقه ای با فعالیت نسبتا شدید، در استخر در یک یا چند روز در هفته به عنوان فعالیت های هفتگی به حساب می آید. اما هر پیشرفتی نسبت  به هر آنچه تاکنون انجام می دادید خوب است. حتی یک تغییر کوچک، یک تغییر بزرگ در سلامتی و احساس شما بوجود می آورد.

 

با انگیزه بمانید

  • شنا را به یک عادت تبدیل کنید.

سعی کنید هر هفته، قبل از کار، بعد از کار و یا آخر هفته ها به استخر بروید. در دفتر کارهای روزانه یادداشت کنید، بطوریکه شنا عضو ثابت برنامه هفتگی شما بشود. یک دوره یکساله ثبت نام کنید. این کار مقرون به صرفه است و سبب می شود شما اغلب به شنا بروید.

  • بچه ها را همراه خود ببرید

شنا روش خوبی برای تحرک خانواده و داشتن لحظاتی شاد با یکدیگر است. کارهای زیادی می توانید برای علاقمند کردن بچه ها به شنا انجام  دهید. مانند زمزمه کردن آهنگ زیر آب.

  • با یک دوست شنا کنید

همراه شدن با کسی که از نظر توانایی با شما یکسان است، به رفتن به استخر به طور منظم کمک می کند. وقتی یک نفر از شما مایل نیست بهاستخر بیاید، همدیگر را تشویق کنید. شما نمی خواهید از هم گروهی خود پایین تر باشید و این موضوع به شما انگیزه می دهد.

 

شنا را با فعالیت های دیگر ترکیب کنید.

استخر با فعالیت هایی مانند ایروبیک در آب، حتی برای غیر حرفه ای ها، یک زمین بازی عالی و باشگاه ورزشی بزرگ است. هرچند، اگر شما یاد بگیرید که چگونه شنا کنید، خود را در جهان جدیدی از ورزش های آبی در استخر و فراتر از آن معرفی کرده اید.

 

به یک باشگاه بپیوندید

اگر شما از شنا لذت می برید و می خواهید مشارکت بیشتری داشته باشید به یک باشگاه بپیوندید. باشگاه ها راه خوبی برای پیدا کردن دوستان جدید است. شنای شما پیشرفت می کند و به شما برای ورزش منظم انگیزه می دهد.

 

شنا در آب های آزاد

برای شناگرهای ماهر فرصت های شنا فراتر از استخرها، مانند رودخانه، دریاچه ها و دریا وجود دارد. شنا در آب های آزاد سرگرم کننده است. اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید. از شنا کردن به تنهایی بپرهیزید. شنای خود را طراحی کنید: دمای آب، نقاط ورود و خروج از آب، جریان آب و جذر و مد، آب و هوا و تمیزی آب را چک کنید.

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : شنا برای تناسب اندام


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی