osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

انتخاب کفش ورزشی مناسب

کفش ورزشی یکی از مهمترین لوازم ورزشی است.

کفش ورزشی یکی از مهمترین لوازم ورزشی است که خریداری می کنید، بسیار ضروری است که انتخاب درست داشته باشید. کفش های متفاوت به طریق مختلفی پای شما را ساپورت می کنند. این بدین معنی است که استفاده از یک نوع کفش ورزشی برای همه ورزش ها مناسبپای شما نیست. برای مثال کفش فوتبال یا کفش تنیس را برای دو استفاده نکنید.

مایک اونیل(Mike O'Neill) متخصص درمان امراض پا، عقیده دارد: دردهای شدید مفصل ران و زانو، کمر درد، التهاب تاندون آشیل، درد ساق پا، مجروح شدن پنجه پا و تاول های دردناک، بعضی از علائمی است که در افراد با پوشیدن کفش های نا مناسب ظاهر می شود. متأسفانه %655 از زنان و مردان ورزشکار غیر حرفه ای، کفش های نامناسب با رشته ورزشی منتخب خود می پوشند. کفش ورزشی یکی از مهمترین تجهیزاتتناسب اندام است که شما خریداری می کنید و عوض کردن کفش نامناسب از صدمه دیدن شما جلوگیری می کند.

 

کفش فوتبال

هنگام انجام ورزش هایی مثل فوتبال فشار زیادی روی پاها وجود دارد. بویژه هنگامیکه روی سطح سخت مثل چمن مصنوعی بازی می کنید.کفش ها نیز به پای شما فشار وارد می کنند. میخچه، پینه، فرورفتن ناخن در گوشت پا و ضخیم شدن ناخن پا برای فوتبالیست ها امری طبیعی است. یک جفت کفش مناسب ضروری و حیاتی است، به طوریکه بعد از یک جلسه آموزش یا بازی هیچ نشانه ای از فشار بر روی پا وجود نداشته  باشد.

 

 کفش تنیس و اسکواش

هنگام انجام ورزش های راکتی مثل اسکواش و تنیس، انتخاب کفشی که برای این منظور طراحی شده است بسیار مهم است. این ورزش ها شامل حرکات زیادی به پهلوها (side-to-side) است. کفش های مخصوص دو استحکام مطلوبی برای این نوع ورزش ها ارائه نمی دهند. کفشورزش های راکتی از کفش های مناسب برای دو سنگین تر و سخت تر هستند. به طوریکه نوک کفش ها برای عمل حرکت و ایستادن ساخته شده اند. راحتی باید اولویت اول در انتخاب کفش باشد و مهم است که کفش ورزشی خود را مرتب عوض کنید.

 

کفش ایروبیک

کفش تناسب اندام برای ایروبیک بسیار ایده ال می باشد. زیرا این کفش ها ترکیبی از انعطاف پذیری، ساپورت مناسب و لایه گذاری برای جذب  ضربه و کاهش فشار به پا هستند.

 

کفش دو

کفش دو فقط و فقط برای دو مناسب هستند. این کفش های خیلی انعطاف پذیر، در طی دویدن به پا اجازه می دهند به راحتی خمیده و انعطاف پذیر باشد. اما این کفش ها برای ورزش هایی مثل تنیس که شامل حرکات به پهلوها می باشد، مناسب نیست. ایده خوبی است که کفشورزشی را متناسب با پای خود انتخاب کنید. اگر کفش خیلی کوچک باشد باعث تاول و سیاه شدن ناخن انگشت پا می شود. انواع مختلفی از کفش ها در بازار موجود است. پس با یک متخصص مشورت کنید، پای خود را ارزیابی نمایید و کفش مناسب را انتخاب کنید. یک متخصص خوب راه رفتن شما را آنالیز می کند و کفش مناسب با پای شما را پیشنهاد می کند.

 

کفش پیاده روی و کوهنوردی

پیاده روی بهترین روش برای افزایش سطح فعالیت است، درحالیکه ماجراجویان کوهنوردی را انتخاب می کنند. پیاده روی و کوهنوردی برای قلب و ریه مناسب هستند. و از آنجاییکه فعالیت های کم برخوردی می باشند، ریسک صدمه دیدن کمتر است. توصیه های زیر برای انتخاب بهترینکفش پیاده روی و کوهنوردی ارائه می شود:

برای پیاده روی کوتاه در منطقه شهری و یا روستاهای سهل العبور، تمام چیزی که شما احتیاج دارید یک جفت کفش راحت است که باعث تاول پا نشود. از کفش محکمی استفاده کنید که متناسب با پای شما باشد و قوس کف پا را به خوبی پشتیبانی کند و پاشنه آن  کمی بلند و رویه آن مثلا چرمی و قابل تنفس باشد. کفش های معمولی با لایه زیرین سخت مناسب هستند.

اگر به طور منظم پیاده روی می کنید، یک جفت کفش پیاده روی مناسب بخرید. همچنین می توانید کفش پیاده روی سبک که پا و مچ پای شما را به خوبی ساپورت می کند و ممکن است ضد آب باشند را انتخاب نمایید. برای پیاده روی کوهستانی و یا زمین های سخت،کفش های پیاده روی خوب ضروری است.

 

کفش بسکتبال و نت بال

کفش های ورزشی برای ورزش های سالنی محوطه ای مانند بسکتبال و نت بال باید ترکیبی از انعطاف پذیری و پایداری جانبی باشد. کفش های چند منظوره(Cross-trainers) محکم تر هستند و تکیه گاه بیشتری برای حرکات به پهلوها ایجاد می کنند و می توانند برای طیف وسیعی ازورزش ها استفاده شوند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : انتخاب کفش ورزشی مناسب


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی