osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

علت درد کف پا هنگام پیاده­ روی

 بسیاری از مراجعان از درد کف پا بعد از بیست دقیقه پیاده ­روی با وجود استفاده از چندین نوع کفش ورزشی مناسب شکایت دارند. آیا عامل  این درد را می­ دانید؟

پاهای شما ساختار پیچیده ­ای دارند. با هر ضربه ­ای که در هنگام ورزش به توپ می­ زنید شوکی به پا وارد می ­شود که به ­ندرت آشکار می ­گرددو زمانی متوجه می شوید که پا کاملا آسیب دیده است. پا 26 استخوان و خیلی بیشتر از آن مفصل دارد.هر مفصل در این ساختار به­ خوبی حرکت می­ کند تا پا عملکرد بدون دردی داشته باشد. استخوان­ های کف پا ضربه ناگهانی را جذب می­ کنند و باعث می­ شوند پاها هم ­تراز بمانند. آنها با چرخش داخلی پا نرم و با چرخاندن پا به سمت بالا سفت می‌شوند.

لایه پوشش فیبری، ساختار کششی-تراکمی کف پا را کامل می­ کند. این پوشش مانع از صاف شدن کف پا می ­شود. این لایه به پنجه قلاب شده ­است، به­ طوری که هنگام پیاده­ روی و دویدن، لایه پوشش فیبری محکم و قوس کف پا ایجاد می ­شود.

دو اتفاق ممکن است برای کف پا بیفتد : در اثر جراحت،  پوشش فیبری زیادی کشیده شود و نتواند به حالت عادی خود بازگردد و یا استخوان­ های مفصل آسیب ببینند و از جای خود حرکت کنند، که در این حالت، پا و قوس کف پا تغییر می کند. هر دو عامل باعث درد می ­شوندو با حرکت درست پا در مرحله و پیاده ­روی پا التیام می­ یابد.

برای حدس زدن علت درد کف پا باید اطلاعات کافی درباره درد و نوع تمرین داشته باشیم. ممکن است علت درد کف پا به کفش شما، یک صدمه کششی، فقدان حرکت نرمال در مفاصل پا و یا در اثر بد عمل کردن اعضای بالاتر مثل زانو یا لگن خاصره مربوط باشد.

پیشنهاد می­ کنیم شخصی آشنا با دویدن، مشکلات کمر و لگن شما را ویزیت کند. شاید نرمش با دست بتواند کمک کند. یا پیگیری بیشتر با عکس برداری برای پیدا کردن مشکل ، نیاز باشد. شاید هم به درمان ­های غیرجراحی،فیزیوتراپی یا مراقبت­ های اولیه پزشکی - ورزشی، برای ارزیابی اولیه احتیاج داشته باشید تا علت درد کف پا هنگام پیاده­ روی را برطرف سازید.

ترجمه از تیم Osport


منبع : علت درد کف پا هنگام پیاده­ روی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی