osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

 

پوشیدن لباس پارسال درحالیکه 9 کیلو سبکتر بودید، بسیار هیجان­ انگیز است. چیزی که فورا به ذهن می ­رسد این است که چه وحشتناک است اگر بخواهم وزن کم کنم!

کاهش وزن می­ تواند کمی ترسناک باشد. یک نفس عمیق بکشید. شما می­ توانید! در این مقاله ما به 7 مورد اشاره می­ کنیم که برای رسیدن به وزن مطلوب به آن احتیاج دارید و شما می توانید با آن وزن کم کنید.

 

1- هدف بلند مدت داشته باشید

 

 

جانت هامیلتون، فیزیولوژیست ورزشی، اعتقاد دارد که کاهش وزن، دوی سرعت و یا حتی ماراتن نیست، کاهش وزن، قسمتی از زندگی نرمال شماست.

وقتی شما سعی می­ کنید مقدار قابل ملاحظه­ ای از وزن خود را کم کنید هدف و برنامه کاهش وزن منظم و بلند مدت لازم دارید. بر اساس تحقیق منتشر شده در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا، بهترین رژیم، رژیمی است که برای مدت طولانی به آن عمل ­کنید. پذیرفتن مسئله جدید در زندگی در ابتدا چالش برانگیز است، اما نباید باعث محرومیت از فعالیت­های اجتماعی ضروری شود یا گروه­ های اصلی غذایی را حذف کند.هدف بلند مدت خود را برای کم کردن وزنفراموش نکنید.

 

2- مهارت خود را برای ایجاد تغییر بالا ببرید

 

 

تصور ما از کاهش مقدار زیادی وزن، ساختن یک بدن شبیه یک پیکره تراشیده زیبا است. هنگامی که شما پیکره تراشیده زیبا را در ذهن مجسم می­ کنید، باید اساس آن را در ابتدا درست کنید و سپس به جزئیات بپردازید. برای کاهش وزن با تغییرات کلی شروع کنید. هر روز صبحانه میل کنید. به جای غذاهای پر انرژی مثل ساندویچ ها یا خامه روی قهوه، در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید و مقدار زیادی سبزیجات در وعده­ های غذایی خود بگنجانید. بعداز این که کلیات را درست کردید، روی جزئیات مثل انواع چربی سوزها کار کنید.

 

3 - با وزن کردن بیش از حد خودتان را اذیت نکنید

 

 

  اگر تلاش کنید مقدار قابل ملاحظه­ ای وزن کم کنید ، رسیدن به وزن مطلوبتان به تاخیر می­ افتد ،چه 5 کیلو اضافه داشته باشید چه 50 کیلو! به جای تمرکز روی وزنتان، به دیگر نتایج مرتبط با سبک جدید زندگیتان متمرکز شوید. ممکن است نتایج جدید، استراحت بهتر، داشتن انرژی بیشتر و یا توانایی یک مایل پیاده­ روی باشد. این موارد علائمی هستند که شما پیشرفت زیادی به سمت سلامتی داشته­ اید. سلامتی مهمترین نتیجه کاهش وزن است. با وزن کردنبیش از حد خودتان را اذیت نکنید و در کاهش وزن صبور باشید.

 

4-رژیم غذایی خود را تغییر دهید

 

 

با تغییرات کوچکی در عادات غذایی همیشگی و ورزش مداوم به سوخت و ساز مناسب می­ رسید.گفتگوهای خود را ایستاده انجام دهید و دورتر از ورودی سوپر مارکت­ ها پارک کنید، بطری آب همیشه به همراه داشته باشید و نتایج اینگونه کارها را دست کم نگیرید. این کارهای هرچند کوچک که با رژیم­ های سخت مثل خوردن هر روزه سالاد متفاوت است، کمک شایانی به سوختن کالری می­ کند.رژیم غذایی خود را تغییر دهید!

 

5- کالری دریافتی را پیوسته کاهش دهید

 

 

برای کاهش وزن، کالری که دریافت می­ کنید، باید کمتر از کالری  باشد که می­ سوزانید. با کاهش وزن ، به کالریکمتری احتیاج دارید. چرا؟ بدن کوچکتر کالری کمتری می­ سوزاند. در مدت رژیم، احتمالا مقداری وزن عضلات خود از دست می­ دهید. عضله، انرژی حاصل از متابولیسم را مصرف می­ کند. هر چه وزن بیشتری از دست بدهید، به طور طبیعی بدن سخت‌تر تلاش می ­کند تا تمام کالری مصرفی را نگه دارد. این پدیده را قانون قحطی زدگی می­ گویند. در مدت رژیم، به طور کلی، برای ثابت نگه­ داشتن وزن جدیدتان نسبت به کسی که اصلا اضافه وزن نداشته­ است، کالری کمتری احتیاج دارید. این اثر جانبی غالبا در افرادی که %10 یا بیشتر از وزنشان را از دست داده ­اند اتفاق می­ افتد. به دلایل ذکر شده در بالا، همزمان با کاهش وزن، کالری دریافتی را کم  کنید، تا بدن خود را با میزان انرژی دریافتی وفق دهد. 500 کالری از غذای دریافتی خود را برای شروع کم کنید. بعد از گذشت یک یا دو ماه، اگر در طول دو هفته وزن ثابتی داشتید، 100 کالری دیگر کم کنید. مهم است که شما حتما 1200 کالری در روز دریافت کنید.پس فراموش نکنید تا کالری دریافتی را پیوسته کاهش دهید.

 

6-ورزش قدرتی انجام دهید

 

 

زمانی که وزن کم می­ کنیم، تمرینات قدرتی مساوی از دست دادن چربی بیشتر است. بر اساس مطالبی که گفته شد، همزمان با کاهش وزن سرعت متابولیسم پایه ( میزان کالری که فقط با نفس کشیدن می­ سوزانید ) و نیز حجم عضلات، کاهش می­ یابد. ورزش­ های قدرتی، بهترین روش برای کاهش وزن و حفظ عضلات است. 3 تا 5 روز در هفته، با توجه به توان خود، ورزش ­های قدرتی انجام دهید.

 

7- بدنتان را دوست بدارید

 

 

اعتماد به نفس، برای انگیزه داشتن در کاهش وزن بسیار مهم است. با تمرکز بر تغذیه بدن و داشتن اعتماد به نفس، کارهای شگفت انگیزی انجام می­ دهید. در آینه به خود بگویید من بدنم را دوست دارم و به سمت وزن ایده­ آل می­ برم.

 


تهیه و ترجمه از تیم Osport

 

منبع : 7 تغییری که با آن بیش از 9 کیلو وزن کم می کنید


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی