osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

تناسب اندام زندگی شما را بهبود می ­بخشد

هنگامی که درباره عادت­ های افراد موفق مطالعه می­ کنیم، تناسب اندام و اهمیت­ دادن آن­ها به سلامتی از مهمترین عادت­ هاست. اینکه ما چه احساسی داریم، چطور استراحت می­ کنیم، چه مقدار انرژی داریم و به طور کلی سلامت ما، بر تمام زندگی ما تاثیرگذار است.

اگر شما یک سبک زندگی فعال را می­ خواهید، غذاهایی با ارزش تغذیه­ ای بالا بخورید. اگر می­ خواهید بر کار تمرکز داشته باشید، باید استراحت کافی داشته باشید. اگر می­ خواهید با بچه­ ها وقت بگذرانید، باید بدن خود را قوی نگه دارید. اگر به دنبال موفقیت در کار، احترام در روابط و میل به دنبال کردن آرزوهایتان هستید، سلامت فیزیکی شما باید در اولویت باشد.

داشتن عادت­ های سالم، درس زندگی، رفاه و خوشی دائمی به ما می­ دهد. هرچه زودتر شروع کنیم، بیشتر با ما عجین می­ شود. حال در اینجا پنج مهارت را معرفی می­ کنیم، که شما با ورزش مداوم می­ توانید بدست آورید.

 

 

1-مسئولیت ­پذیری

یکی از بزرگترین تعهداتی که شما در طول زندگی خود دارید، مسئول بودن در برابر سلامت جسمتان است. سلامتی چیزی نیست که شما بتوانید بخرید یا کسی برای شما انجام دهد. شما و فقط شما مسئول هستید، در برابر غذایی که در دهان می­ گذارید، زمانی که به رختخواب می ­روید و میزان ورزشی که انجام می ­دهید.

پذیرفتن چنین مسئولیتی، شما را در پذیرش مسئولیت­ های دیگر زندگی توانمند می­ کند.

 

2-انضباط

همه ما عبارت "وقتی شرایط سخت میشه، مبارز واقعی برای ادامه دادن قوی تر میشه " را شنیده ­ایم. این عبارت هم در زندگی و هم در تناسب اندام درست است. عضلات ما زمانی قوی تر می­ شوند که از آن­ها کارهایی را بخواهیم که نمی­ توانند انجام دهند. عضلات زمانی به­ اندازه کافی قوی می ­شوند که، برای مقابله با فشار مقابلشان تلاش کنند. به منظور پرورش ورزشکار، بدن فشاری بیشتر از آنچه که فکر می­ کنیم تحمل می­ کند. در این صورت عضلات قوی تر می شوند. بدون فشار فیزیکی رشد نخواهیم کرد. این طرز تفکر در تمام موقعیت­ هایی که می­ خواهیم در برابر تغییرات مقاومت کنیم، مفید است.

برای مثال، ممکن است، شما به دلیل ترس از تغییر، در برابر ارائه گزارش به رئیس جدید در محل کار مقاومت کنید. با استقبال از تغییر بجای ترس از آن، شما می­ توانید به این ایده که تغییر باعث پیشرفت می­ شود بازگردید. جایی که رشد وجود دارد، فشار و سختی وجود خواهد داشت. در صورتی‌که پایداری ‌کنید، همیشه می‌توانید به رشد خود ادامه دهید.

 

3-خلاقیت

کسانی که به طور منظم ورزش می ­کنند، گواهی می‌دهند که ورزش به زندگی آن‌ها نظم و ترتیب می­ دهد. ورزش منظم ذهن را شفاف می­ کند، حالات روحی را ترقی می­ دهد و فضای کافی را برای خلاقیت باز می­ کند. بدون شک، اختصاص دادن زمان مناسب به ورزش، افکار شما را آزاد می ­کند و باعث می‌شود مؤثرتر به سمت جلو حرکت کنید. هرچند این زمان، یک زمان 15 دقیقه ­ای برای تمرکز ذهنی یا زمانی اختصاصی بعد از کار یا مدرسه باشد.خلاق باشید!

 

4-اراده

اراده بنا به تعریف، توانایی است که باعث می­ شود تلاشتان را برای رسیدن به هدفی هرچند سخت، ادامه دهید. به بیان ساده اگر چیزی را می­ خواهید برای بدست آوردنش تلاش کنید. تنها کسی که می ­تواند اهداف و محدودیت­ های شما را شناسایی کند خود شما هستید. هرسال هزاران نفر خود را متعهد می ­کنند که یک ماراتن را برگزارکنند. تعدادی از آن­ها هرگز دونده نبوده­ اند، اما قصد دارند محدودیت­ هایشان را بپوشانند.

اگر شما تابحال در یک فرایند آموزشی یا هر وظیفه چالش برانگیز فیزیکی شرکت کرده­ باشید، می­ دانید نگه­ داشتن خود در مسیر برای رسیدن به هدف، تعیین کننده است. بنابراین اگر شما در فکر دستیابی به شغل رؤیایی­تان هستید، هدف را تعیین کنید، کار را انجام دهید و از نتایج لذت بخشی که در نتیجه عزم و اراده شما بدست می ­آید لذت ببرید.

 

5-اعتماد به نفس

مطمئنا رسیدن به یک موقعیت مناسب و باقی ماندن در آن، یک راه افزایش اعتماد به نفس است. وقتی افراد برای اولین بار یک فعالیت ورزشی را شروع می­ کنند، خیلی خجالتی هستند و اگر نتوانند طی زمان کوتاهی در آن پیشرفت کنند، خجالت ­زده می­ شوند. اما هنگامی که بدنشان قوی­ تر می­ شود و تناسب­ اندام پیدا می‌کنند، اعتماد به نفس شان برمی­ گردد و کارهایی را انجام می­ دهند که هرگز باور نمی­ کردند که بتوانند انجام دهند. این اعتماد به نفس به تمام زندگی منتقل می ­شود.


منبع : ورزش مداوم و 5 تاثیر غیر فیزیکی آن


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی