osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی

تاریخچه:

این بازی برای اولین بار توسط دو نروژی به نام‌های یوهان گلدن(Johan Golden) و هنریک الوستاد(Henrik Elvestad) ابداع شد. فوتبال حبابی در واقع ترکیبی از فوتبال، زوربینگ و کشتی سومو می‌باشد. ابداع کنندگان این ورزش با این تفکر که فوتبال را پر برخوردتر و در عین حال ایمن‌تر نمایند و از حالت حرفه‌ای به شکل سرگرم کننده در آورند، خالق رشته ورزشی خاصی شدند که در آن بازیکنان دو تیم با پوشش حبابی شبیه به حباب‌های ورزش زوربینگ در مقابل یکدیگر فوتبال بازی می کنند.


اولین مسابقه فوتبال حبابی در اواخر سال 2011 در کشور نروژ رسما برگزار شد و تلویزیون نروژ نیز آنرا پوشش داد و پس از آن این ورزش به سرعت طرفدارانی پیدا کرد.
در سال 2012 با انتشار تصاویر فوتبال حبابی از طریق فضای مجازی و به خصوص وب سایت (youtubee) ، جریان توسعه این رشته در سراسر اروپا به راه افتاد و بسیاری ازدوستداران ورزش و هیجان به این رشته گرویدند.
در ژوئن 2012 این رشته ورزشی به عنوان پرطرفدارترین ورزش تفریحی در کشورهای ژاپن و تایوان وارد آسیا شده و پس از آن کشورهای دیگری نظیر تایلند، چین و مالزی به صورت گسترده به آن روی آورده‌اند.
فوتبال حبابی در بسیاری از کشورهای جهان فعال بوده و دارای سازماندهی ، باشگاه های مختلف و در برخی موارد مسابقات رسمی نیز می باشد.  از جمله این کشورها می توان به نروژ ، ایتالیا ، لتونی ، استرالیا ، آمریکا ، چین ، ژاپن ، تایلند ، تایوان ، مالزی ، هنگ کنگ ، کره جنوبی ، دانمارک ، آلمان ،هند ، پرتغال ، سنگاپور ، سوئیس ، اتریش ، اسپانیا ، انگلستان ، افریقای جنوبی و فرانسه. مضاف بر موارد یاد شده در بسیاری دیگر از کشورهای جهان این رشته بصورت کاملاً تفریحی دنبال می شود.

تعریف:

ورزشی است تیمی شبیه به فوتبال که در آن بازیکنان به وسیله یک پوشش حبابی که از هوا پرشده و بالاتنه آنان را می پوشاند ، طی قوانین مشخصی برای وارد کردن توپ ( استاندارد فوتبال) با پا به دروازه تیم حریف رقابت می کنند.
فوتبال حبابی رشته‌ای بسیار پرجنب و جوش است که نیاز به مهارت چندانی ندارد. گل زدن در این رشته بسیار مشکل است، زیرا بالاتنه بازیکنان  تماماً در داخل حباب پوشیده شده است و بنابراین حفظ تعادل و گردش‌های سریع بازیکنان در آن محدود می‌شود که این امر خود بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. در این رشته در واقع فوتبال جنبه عمومی و سرگرم کننده‌تری پیدا می‌کند.
فرم حباب‌ها به گونه‌ای است که موجب افزایش احتمال برخوردها و کاهش آسیب‌های فیزیکی به بازیکنان می‌شود که این امر صحنه‌های بسیار جالبی را پدید می‌آورد.
در فوتبال حبابی هدف گل زدن و برنده شدن است، تنها تفاوت در این است که بازیکنان هر تیم در یک حباب باد شده شفاف (که از سر و بالا  تنه محافظت می‌کند) قرار می‌گیرند. حباب‌ها  همانند سپر محافظ عمل کرده و در عین حال  افزایش احتمال برخورد های تن به تن را باعث می‌شوند که تجربه ای عجیب و مفرح را برای بازیکنان بوجود می آورد.

فضای خاص رقابتی و شرایط حاکم بر این رشته ورزشی موجب می گردد تا علاوه بر تجربه یک فعالیت ورزشی پر هیجان و در عین حال کاملاً ایمن بدون نیاز به مهارت ورزشی ، تاثیرات مثبتی بر ارتقاء وضعیت بدنی افراد نیز داشته باشد که از آن جمله اند:
•    بهبود عملکرد سیستم تنفسی از طریق افزایش نسبت تهویه و افزایش حجم تبادل گازی در حبابچه های ریه
•    بهبود عملکرد قلب و سیستم گردش خون به عنوان فعالیت زیر بیشینه
•    بهبود تعادل بدن از طریق افزایش آگاهی موقعیت بدن در صفحه فضایی و افزایش سرعت عملکرد مغز در بازیابی تعادل عمومی بدن
•    افزایش ترشح هورمون آدرنالین ناشی از هیجان مثبت بازی که منجر به ارتقاء عملکرد مغز و سیستم عصبی و همچنین بهبود کارایی متابولیکی بدن می شود.

فوتبال حبابی در ایران:

کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۴\۵\۹۴ تحت نظارت انجمن ورزش های تفریحی و مهارت های فردی نمایشی در فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت خود را آغاز نمود. اولین نمایش رسمی فوتبال حبابی در کشور به تاریخ ۹\۵\۹۴۴ در مراسم اختتامیه هفته جهانیالمپیک در حضور جمع کثیری از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش و مسئولین ورزشی از جمله رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و رئیس کمیته ملی المپیک، ارائه و با استقبال پرشور حاضرین مواجه شد.ترویج و آموزش این رشته ورزشی مهیج در دو سطح تفریحی – همگانی و حرفه ای در دستور کار این کمیته قرار دارد.

برخی از مهمترین اهداف و فعالیت های کمیته فوتبال حبابی جمهوری اسلامی ایران عبارت اند از:

  • افزایش نشاط عمومی از طریق ترویج و فراهم آوردن امکانات این رشته برای عموم در بعد تفریحی – همگانی

  • تعامل با سازمان ها و نهاد ها جهت ترویج صنفی این رشته پر هیجان

  • آموزش حرفه ای و تشکیل باشگاه ها

  • تربیت مربیان و داوران

  • به روزآوری قوانین و مقررات و تکنیک های بازی

  • سازمان دهی ترنومنت های سراسری منظم

  • آموزش پایه ای فوتبال حبابی از طریق تعامل با مدارس و مراکز آموزشی

  • تأمین تجهیزات و ادوات مربوطه  

 

اولین دوره مسابقات رسمی فوتبال حبابی در سال 95 با شرکت 6 تیم در استان البرز برگزار شد.

www.osport.ir


منبع : فوتبال حبابی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی