osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

زهرا نعمتی

نام : زهرا نعمتی

رشته : تیراندازی با کمان

 

زهرا نعمتی متولد کرمان( ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ ) و عضو تیم‌ملی تیراندازی باکمان بانوان معلول ایران و همسر «رهام شهابی‎پور» -عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان مردان معلول- است. وی پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بودو پس از این که در سال ۱۳۸۳۳ در اثر سانحهٔ رانندگی ویلچرنشین شد به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد. او نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده است. او هم‎چنین، در ۲۹ می ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‎المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‎المللی اسپورت آکورد» شد.

افتخارات

پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن

زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالیمپیک شده‎است، جاودانه کرد.
وی هم‎چنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‎دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندن را به‎دست آوردند.

ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن

زهرا نعمتی در ۲۹ می ۲۰۱۳ از سوی «بنیاد بین‎المللی اسپورت آکورد» مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شد. مراسم اهدای جوایز منتخبین اسپورت آکورد با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌های جهانی و نامزدهای معرفی‎شده برای دریافت این جایزه در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.

 

مدال طلای بانکوک 2013  قهرمانی معلولان جهان

مدال طلای مسابقات آسیایی اینچئون 2014 

اولین مدال جهان مسابقات دانمارک 2015

 

بازی های المپیک تابستانی ریو 2016

در  مسابقات  سهمیه المپیک ریکرو در مسابقات قهرمانی آسیا، زهرا نعمتی در مرحله نیمه‌نهایی با برتری ۷ بر ۳ برابر کمانداری از ویتنام سهمیه  المپیک ریو را نیز به‌دست آورد.او اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند (در ریو ۲۰۱۶)؛ وی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک ایران، به عنوان پرچم دار ایران دربازی های المپیک تابستانی 2016 انتخاب شد. با این حساب او اولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده است.حامی مالی زهرا نعمتی به مدت دو سال تا پایان مسابقات المپیک ۲۰۱۶ شرکت پتروآذرپاد می‌باشد .

 

جمله‌ زهرا نعمتی، بانوی کماندار معلول ایرانی، «هرگز تسلیم معلولیت خود نشوید» و «معتقدم در تمام دنیا ورزش یکی از بهترین روش‌های توانمندسازی معلولین است» به عنوان یکی از ۱۰ جمله انگیزه‌دهنده برتر سال ۲۰۱۴ از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک انتخاب شد.یکی از بزرگترین رویدادهای سال ۲۰۱۴، حضور زهرا نعمتی در سازمان ملل و مخاطب قرار دادن پنل این سازمان به عنوان یک زن کماندارمعلول ایرانی است، پنلی که به ورزش برای توسعه و توانمندسازی معلولین از طریق ورزش، مربوط است. زهرا نعمتی که در بازی‌های پارالمپیک لندن به دلیل کسب اولین نشان طلای یک بانوی ایرانی از رقابت‌هایی در سطح المپیک و پارالمپیک، تاریخ‌ساز شد، در سازمان ملل از برداشتن موانعی سخن گفت که از طریق ورزش امکان‌پذیر است و از افراد دارای معلولیت خواست تا اهدافشان را در زندگی رها نکنند.


منبع : زهرا نعمتی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی