osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰

 علت صدا دادن زانو

در این مقاله به علت صدا دادن زانو پرداخته می شود ، آیا باید نگران باشید اگر زانوهای شما صدا می دهد؟

 

در بیشتر موارد، اگر زانوهای شما صدا می دهد اما درد ندارد، این صدایی است که با سایش استخوان و غضروف زانو ایجاد می شود و حباب های ایجاد شده درون مایع مفصلی زانو میترکند. این مایع ، توسط سلول های خاصی به نام سلول های سینوویال ترشح می شوند. مطمئنا، صدای تق تق زانو، ترسناک است، ولی علت صدا دادن زانو وجود گازهای اکسیژن، نیتروژن و کربن دی اکسید است که بخشی از مایع سینوویال درون مایع مفصلی زانو می باشد که یک روان سازنده طبیعی مفاصل است. بنابراین جای نگرانی نیست و شما مشکلی ندارید.

 

  • یکی دیگر از مواردی که در زانوهای شما ایجاد صدا می کند و خطری ندارد تاندون های عضلات شما است که ممکن است بعد از انتقالی کم، به موقعیت اولیه خود برگردند. اما صدای ناگهانی که همراه با درد ایجاد می شود طبیعی و نرمال نیست.

بعضی از ورزشکاران در حین انجام حرکت اسکات، فشار زیادی را  به مدت طولانی  بر روی زانوی خود که به سمت جلو رفته، ایجاد می کنند،  که این حالت فشار بیش از حدی بر روی مفاصل وارد می آورد. به مرور غضروف، آسیب می بیند و نرمی خود را از دست می دهد و زمانی که زانوی خود را خم می کنید، صدای قابل شنیدنی ایجاد می شود.

 

اگر ورم زانو دارید یا زانوی شما آسیب دیده باشد، بهترین کار این است که توسط دکتر چک شود. شما ممکن است احتیاج به استراحت داشته باشید تا آسیب ها کاهش پیدا کنند. 

تست اسکات برای بازگشت به تمرینات :

حالت صحیح حرکت خود را با اسکات با دیوار تست کنید. بدین صورت که مقابل دیوار بایستید و در حالتیکه پاها به عرض شانه باز است و انگشت پاها با دیوار تماس است، اسکات را انجام دهید. اگر زانوهای شما با دیوار برخورد کرد، دوباره سعی کنید، این بار ساق پای خود را عمودی نگه دارید و ران را عقب ببرید. اگر این حرکت را صحیح انجام دهید زانوی شما دیگر صدایی ایجاد نخواهد کرد.

 

تهیه و ترجمه : تیم Osport


منبع : علت صدا دادن زانو


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی