osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
چگونه بسکتبال بازی کنیم- قوانین بازی

ورزش بسکتبالیکی از معروفترین و پرطرفدارترین ورزش های جهان است

 

آموزش بسکتبال، قسمت اول: آموزش قوانین

1-تمام چیزی که برای بازی بسکتبال نیاز دارید یک توپ در اندازۀ مناسب و حلقه ایست که در یک ارتفاع مناسب نصب شده است. مقررات خاص بسکتبال در زیر آمده است. اما تاریخ بازی بسکتبال با هرچیز دردسترس بوده است. مثلاً اولین حلقۀ بسکتبال جعبۀ هلو بوده که به نرده  ای میخ زده شده بود. اگر دسترسی به حلقه ندارید از جعبه های خالی یا هرچیزی که در دسترس است می توانید استفاده کنید.

 

  • بسکتبال معمولاً در گروه های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، زنان و مردان بازی می شود. توپ بسکتبال از مواد پلاستیکی و یا چرم مصنوعی ساخته شده و در تمام فروشگاه های کالای ورزشی موجود است. توپی را انتخاب کنید که به راحتی بدون فشار بر مچ بتوانید آن را شوت کنید. در بسیاری از باشگاه ها، مراکز جوانان، و دیگر مکان های ورزشی می توانید به تمرین بسکتبال بپردازید.

 

  • مقرارات حلقه این است که در ارتفاع ده فوتی و دارای قطر 45.7 سانتیمتری باشد. که یک تخته پلکسی گلاس پشت آن قرار دارد. درحالیکه زمین کامل دارای دو حلقه است که هریک در انتهای زمین 94 فوتی قرار دارد. داشتن یک حلقه برای تمرین در نیمی از زمین وشوت کردن با دوستان کافی است.

 

 

2- به دو تیم تقسیم شوید. یک بازی کامل بسکتبال بین دو تیم پنج نفره انجام می شود. اگرچه بازی در نصف زمین با دو تیم سه نفره نیز رایج  است. با این حال مهم است که اعضای هر دو تیم کاملاً یکسان باشند.

 

3- با پرتاب توپ به سمت حلقه امتیاز بگیرید. در بازی بسکتبال یک بازیکن حمله کننده بسته به موقعیت خود در زمین هنگام شوت می تواند  یک تا سه امتیاز کسب کند.

 

  • پرتاب ها فراتر از یک محیط دایره ای به قطر 6.1 متری از حلقه سه امتیازی است. درون این حلقه پرتاب ها دو امتیازی می شود.
  • هر پرتاب خطا از خط پرتاب آزاد یک امتیاز دارد که در فاصلۀ 4.6 متری حلقه در نظر گرفته شده است. بازیکنان بین یک تا سه پرتاب آزاد پاداش می گیرند اگر بر روی آن ها هنگام تلاش برای پرتاب خطا صورت گیرد و یا اینکه خطاهای تیم دیگر زیاد شده باشد. 

 

4- حرکت توپ با پاس دادن و یا دریبل زدن. هنگامی که توپ در اختیار شماست، یا باید یک پا را ثابت و پای دیگر را به هر طرف که بخواهید به حرکت در آورید پای ثابت را پای پیوت می گویند یا باید توپ را دریبل بزنید. انداختن و زدن توپ در تماس با زمین و لمس دوباره آن قبل از اینکه  به بازیکن دیگری برخورد کند. هنگامی که شما ثابت هستید می توانید حول یک پا چرخش داشته باشید اما آن پا باید ثابت باشد اگر شما دریبل نمی زنید. می توانید برای شوت کردن و یا پاس دادن بپرید اما زمانیکه برگشتید باید توپ را رها کنید.

 

  • زمانیکه دریبل زدن را شروع می کنید باید به طور پیوسته همزمان با حرکت دریبل بزنید تا اینکه پاس بدهید، شوت کنید و یا حرکت پیوت  را شروع نمایید. اگر دریبل را به هر دلیلی متوقف کردید نمی توانید دریبل زدن را دوباره شروع کنید. این خطا "دبل" نامیده می شود. همچنیین مهم است که از بردن دست به ناحیۀ زیرین توپ و بالا آوردن آن برای دریبل زدن خودداری کنید. در این صورت نیز خطای دبل مرتکب شده است.
  • اگر قصد شوت زدن دارید، می توانید توپ را بگیرید و دو قدم بدون دریبل زدن قبل از شوت کردن و یا پاس دادن بردارید. برداشتن بیشتر از دو قدم منجر به خطای تراولینگ می شود. اگر دریبل می زنید و متوقف شدید نمی توانید دو قدم بردارید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.wikihow.com


منبع : چگونه بسکتبال بازی کنیم- قوانین بازی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

  • osport ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی