osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
چگونه فوتبال بازی کنیم

فوتبال یک بازی لذت بخش و رقابتی است

 

ساکر که به عنوان فوتبال در همه جای دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، کاندادا و استرلیا شناخته شده است. فوتبال یک بازی لذت بخش و رقابتی است. این ورزش با بیش از 200 میلیون بازیکن در 2000 کشور بیشترین بازیکن را در سرتاسر جهان دارد. در حال حاضر، به علت تکنیک های خیره کننده، بازی تیمی و همکاری های منحصر به فرد در فوتبال، از فوتبال به عنوان " بازی زیبا " یاد می شود. اگر در مورد بازی فوتبال جدی هستید، باید بدانید که باید نسبت به رقبای خود سخت تر، طولانی تر و شدیدتر تمرین کنید و همیشه یک توپ  به همراه داشته باشید. ( شاید لازم باشد به جای بالشت روی توپ بخوابید) بنابراین شما منتظر چه هستید؟ اگر این مطلب را بخوانید یاد خواهید گرفت که چگونه این بازی  فوق العاده را انجام دهید.

 

قسمت اول: مهارت های ضروری

1-مهارت دریبل زدن را بیاموزید

دریبل به معنی کنترل توپ حین دویدن است. اگر می خواهید توپ را در موقعیت خود در تیم نگه دارید، لازم است که بتوانید به خوبی دریبل بزنید. کلاً دریبل به معنی نگه داشتن با قدرت و در عین حال سبک توپ به منظور حمل آن به جلو به گونه ای که توپ در کنار شما بماند و از  رقیب دور شود.

 

  • می توانید با داخل کفش، بالای پنجه (با پایی که به سمت زمین اشاره می کند) و حتی با خارج پا دریبل بزنید. بیشتر مربیان به بازیکنان می گویند با پا در حالیکه اشاره به پایین دارد و توپ با انگشت کوچک در تماس است دریبل بزنند. احتمالاً امن ترین راه برای دریبل زدن برای تازه کارها، دریبل زدن با داخل پا است. اما در موقعیت های مختلف می توانید از قسمت های مختلف پا استفاده کنید.
  • دریبل زدن با سرعت های متفاوت را بیاموزید. دریبل زدن شما زمانیکه در حال دویدن در کنار خط کناری هستید، با زمانیکه مدافع مستقیم هستید متفاوت است.
  • زمانیکه آرامتر دریبل می زنید، تمام مدت به طور معمول توپ را در کنار خود نگاه می دارید. این راهی است که مدافع برای دور کردن توپاستفاده می کند.
  • زمانیکه سریع تر دریبل می زنید می توانید با لگد زدن به توپ آن را دورتر از خود بیاندازید و به دنبال توپ بدوید. و این زمانی معمول  است که در حال نبرد با رقیب هستید.
  • برای تحت کنترل داشتن توپ باید با هر قدم یکبار توپ را لمس کنید.

 

 

2- پاس دادن را یاد بگیرید

پاس دادن یعنی فرستادن توپ به جایی که دقیقاً می خواهید. به منظر پاس دادن توپ فوتبال، با درون پا به توپ لگد بزنید. با این کار قدرت  کمتری به کار می برید ولی دقت پاس دادن بیشتر است. زمانیکه در پاس دادن اولیه مهارت یافتید می توانید در قطع کردن ارتباط و پاس دادنتوپ به هم تیمی های خود تلاش کنید.

 

  • بر پای خود تمرکز کنید. بغل باید دقیقاً در کنار توپ قرار گیرد. همانگونه که پا را به توپ نزدیک می کنید به توپ در جهتی که قصد دارید در آن طرف حرکت کند ضربه بزنید.
  • در حالیکه پنجه ها به بالا اشاره دارد و پاشنه پا روی زمین است پاس دهید.
  • حدس بزنید که هم تیمی شما در کجا خواهد بود. از آنجا که شما اغلب پاس های هوایی می دهید، در یک فضای باز که هم تیمی شما در آنجا خواهد بود پاس دهید. اگر هم تیمی شما در حال دویدن است توپ را جلوتر از او بیاندازید به طوریکه او به سمت توپ بدود.

 

3- نحوۀ شوت زدن را بیاموزید.

اگر نزدیک به دروازه هستید و تنها چیزی که لازم دارید دقت است، می توانید با استفاده از قسمت داخلی پا شوت کنید همانند پاس. اما معمولاً به قدرت بیشتر و البته دقت نیازمندید.

 

  • پای خود را تنظیم کنید و توپ را به جایی که قصد دارید ارسال نمایید. قبل از شوت زدن، نیم نگاهی به هدف داشته باشید.
  • لازم نیست قبل از شوت مسافت زیادی را بدوید. اما زمانیکه پا را به عقب می آورید کمی خم کنید تا قدرت بیشتری داشته باشد.
  • با وسط کفش به توپ ضربه بزنید در حالیکه پا به سمت زمین اشاره می کند. در حالیکه ضربه زدن را کامل می کنید پای خود را به سمت زمین نگه دارید.
  • از ران خود کمک بگیرید. اگر به ایجاد قدرت بیشتری نیاز دارید پا را به جلوی بدن خود بیاورید. این امر باعث بلند شدن هر دو پا از زمین می شود.

 

4- در مورد حرکت توپ فکر کنید.

برخی برآوردها می گویند که فوتبالیست های حرفه ای 6 تا 8 مایل ( 9.7 تا 12.9 کیلومتر) در طول 90 دقیقه بازی می دوند. که میزان زیادی است. احتیاج به دانش زیادی ندارید تا بدانید که وقتی توپ ندارید دوندگی زیادی باید بکنید. یاد بگیرید که چگونه وارد فضای باز شوید، چگونه  به مکانی برسید که هم تیمی شما انتظار آن را دارد و یا از شما می خواهد که آنجا باشید و چگونه از یک مدافع که از شما محافظت می کند عبور نمایید.

 

5- دفاع کردن را بیاموزید

دفاع از دروازه را ناچیز نشمرید. دفاع کردن در برابر مهاجم بسیار مشکل است. زمانیکه از یک بازیکن در زمین فوتبال محافظت می کنید سه اصل  اساسی را باید به خاطر داشته باشید.

  • فریب ترفند ها، حرکات ظاهری و حقه ها را نخورید و چشم از توپ بر ندارید. یک بازیکن خوب فوتبال تلاش می کند تا با حرکات بدن شما را فریب دهد و از شما عبور نماید. آن ها امیدوارند که آنچه که با بدن خود انجام می دهند شما را از آنچه می خواهند با توپ انجام دهند منحرف کند. هرگز اجازه ندهید چنین چیزی اتفاق بیافتد. در تمام مدت بازی به توپ نگاه کنید و نه بازیکن.
  • بین توپ و دروازه قرار بگیرید. به عبارت دیگر، اجازه ندهید توپ پشت شما قرار گیرد. این کار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. این کار مستلزم ایجاد تعادل ظریف بین ایجاد فشار کافی بر روی توپ و همچنین دادن فضای کافی به شخص حمله کننده است که نتواند پشت سر شما قرار گیرد.
  • یاد بگیرید تا دریبل ها را پیش بینی کنید. درست زمانیکه مهاجم برای دریبل زدن به توپ ضربه می زند، درست زمانی است که باید توپرا دور کنید. این کار پیش بینی دریبل نامیده می شود. فقط مواظب باشید که با حرکت ناگهانی توپ را از دست ندهید. زیرا هنگام انجام این کار آسیب پذیر هستید.

 

 

6- با سر به راحتی توپ را کنترل کنید

ضربه زدن به توپ با سر را در جاییکه موها با پیشانی برخورد می کند تمرین کنید. از قسمت بالای سر خود استفاده نکنید. زمانی که برای سر زدن به توپ آماده هستید، سر خود را به عقب و بالا نبرید در عوض بالاتنۀ خود را عقب ببرید. این کار قدرت بیشتری به شما می دهد و باعث آسیب دیدن گردن شما نمی گردد. شما باید به توپ ضربه بزنید و اجازه ندهید تا توپ به شما ضربه بزند.

 

7- کنترل توپ با پا را یاد بگیرید

مهارت یافتن در کنترل توپ با پا بسیار سخت است اما بخش مهمی از بازی است. احتیاج به کنترل توپ  با پا در کل بازی نیست. اما این موارد را برای کنترل توپ با پا به خاطر داشته باشید

  • این کار در کنترل کردن توپی که از هوا می آید به شما کمک می کند. همۀ پاس ها روی زمین نیستند.
  • کنترل توپ با پا در بهبود تماس شما با توپ کمک کننده است. اگر شما بدانید چگونه کنترل توپ با پا انجام دهید تماس شما با توپحساس تر خواهد شد. اولین تماس با توپ در فوتبال بسیار مهم است.
  • کنترل توپ با پا در استفاده از هر دو پا به شما کمک می کند. آموزش کنترل توپ با پا تمرینی است که در آن از پای غالب استفاده نمی کنید. بهترین بازیکنان فوتبال از هر دو پا به عنوان پای غالب استفاده می کنند.

 

8- یاد بگیرید از پای غیر غالب خود استفاده کنید

توانایی در دریبل، پاس و شوت کردن با پای غیر غالب بسیار مهم است. مدافعان خوب پای غالب را کنار گذاشته و خود را مجبور به استفاده از پای غیر غالب خود می کنند. اگر نمی توانید از پای غیر غالب خود استفاده کنید با نقص بازی خواهید کرد.

  • در طول تمرین وقتی فقط برای خود شوت می کنید، تنها با پای غیر غالب خود تمرین کنید. عادت دادن بدن به حافظۀ عضلانی بخش مهمی از بازی روان با پای غیر غالب است.

 

9- ضربات کرنر و ضربات آزاد را تمرین کنید

شما می خواهید تا ضربات کرنر را به صورت هوایی دقیقاً به وسط منطقۀ پنالتی بفرستید تا هم تیمی شما بتواند با سر به آن ضربه بزند. ضربات آزاد می تواند هم به سادگی و سرعت یک پاس به هم تیمی کنار شما باشد و یا می توانید یک بازی را طراحی کنید و توپ را به یک منطقۀ ویژه ای  فرستاده تا هم تیمی شما بازی را طرح ریزی کند.

 

10- سبک بازی متناسب با توانایی های خود انتخاب کنید

تلاش کنید تا سبک بازی خود، سبکی که مناسب با شما است، را گسترش دهید. آیا شما بازیکن حقه بازی هستید که بر اساس فریب دادن دیگر بازیکنان بازی می کنید؟ یا به اندازۀ کافی سریع هستید که همه را با سرعت خود مغلوب می کنید؟ آیا به اندازۀ کافی قوی هستید تا بر اساس قدرت بدنی خود گل به ثمر برسانید؟ آیا در ممانعت از شوت کردن حریفان مهارت دارید؟ دریابید که کدام نوع بازیکن هستید، برای خود هدف تعیین کنید که چگونه می توانید بازیکن تمام عیار شوید، لذت بردن از بازی را به خاطر داشته باشید. فوتبال بدون دلیل پرطرفدارترین بازی در  جهان نیست.

 

قسمت دوم: قوانین بازی را بیاموزید

1-هدف بازی را درک کنید.

هدف بازی به ثمر رساندن تعداد گل بیشتر نسبت به حریف است. یک گل زمانی پذیرفته می شود که تمام توپ از خط دروازه عبور کند. دروازه  بان در منطقۀ پنالتی تنها بازیکنی است که می تواند از دست خود استفاده کند. دیگر بازیکنان می توانند از تمام قسمت های بدن به جز دست های خود استفاده کنند.

 

2- موقعیت های فوتبال را بدانید

 

در کل 11 بازیکن در زمین برای شروع بازی وجود دارد. اگرچه با صلاح دید مربی موقعیت ها می توانند تغییر کنند، معمولاً یک دروازه بان، چهار مدافع، چهار هافبک و دو مهاجم در زمین حضور دارند.

  • دروازه بان: این بازیکن از دروازه مراقبت می کند و تنها بازیکنی است که می تواند از دست خود در منطقۀ پنالتی استفاده کند. یک دروازه بان انعطاف پذیر با قدرت پیش بینی سریع جهت توپ را به خوبی تشخیص می دهد.
  • مدافعان: مدافعان معمولاً در پشت خط نیمه باقی می مانند و برای کمک به جلوگیری از به ثمر رسیدن گل بر ضد آن ها تلاش می کنند. آن ها پاس های به خارج خوبی می دهند و از نظر فیزیکی بزرگتر از دیگر بازیکنان زمین هستند.  
  • هافبک ها: هافبک ها بیشترین دوندگی را انجام می دهند. زیرا آن ها ترکیبی از حمله و دفاع را انجام می دهند. و این دو خط را هماهنگ می کنند. هافبک ها در نگه داشتن و عبور توپ فوق العاده هستند.
  • فوروارد/مهاجم: بازیکنانی هستند که بیشترین تلاش را در جهت شوت کردن توپ انجام می دهند. این بازیکنان باید سریع، چابک و با توانایی شوت های خیره کننده باشند. آن ها همچنین در ضربه زدن به توپ با سر باید عالی باشند.

 

3- با ضربه زدن به توپ بازی شروع می شود

یک تیم با ضربه زدن به توپ بازی را شروع می کند. در نیمه دوم تیم رقیب با ضربه به توپ بازی را شروع می نماید. در زمان شروع بازی لازم است تمام بازیکنان در نیمه زمین خودی باشند. هنگامیکه در سوت دمیده شد و ضربه به توپ زده شد، بازیکنان می توانند به طور آزادانه در همه  جای زمین حرکت کنند. به طوریکه خارج از زمین نباشند.

 

 

4- درک آفساید

آفساید یکی از قوانین مهم در فوتبال است. و برای جلوگیری از منتظر ماندن بازیکن در جلوی دروازه برای رسیدن به گل آسان و مشارکت بیشتر  مدافعین در بازی طراحی شده است.

  • زمانی یک بازیکن در آفساید قراردارد که
    • که جلوتر از توپ باشد
    • در زمین حریف  
    • و زمانیکه توپ توسط یکی از هم تیمی ها به او پاس داده می شود پشت آخرین مدافع باشد.
  • آفساید از طریق مستقیم آفساید تلقی نمی شود
    • ضربۀ دروازه
    • ضربۀ اوت
    • ضربۀ کرنر

 

5- درک پرتاب اوت

اوت زمانی اتفاق می افتد که توپ از منطقۀ بازی خارج شود. مالکیت توپ به تیمی داده می شود که آخرین لمس کنندل توپ نبوده است. این تیم باید از محل خروج توپ از زمین دوباره توپ را به درون زمین پرتاب کند.

  • بازیکن پرتاب کننده می تواند قبل از پرتاب مسافتی را بدود. اما به طورکلی باید در منطقۀ خروج توپ متوقف شود.
  • بازیکن پرتاب کننده باید توپ را با هر دو دست پشت سر خود بیاورد و با هر دو دست از بالای سر خود پرتاب کند.
  • در حین پرتاب توپ دو پای بازیکن باید بر روی زمین باشد و بازیکن نمی تواند پای خود را از زمین بلند کند.

 

6- قوانین کارت زرد

داور کارت زرد را به عنوان یک اخطار به بازیکن نشان می دهد. گرفتن دو کارت زرد منجر به دریافت یک کارت قرمز می شود. که بعد از آن بازیکن مجبور است زمین بازی را ترک کند. دلایل گرفتن کارت زرد شامل:

  • بازی خطرناک. برای مثال، ضربات بالا نزدیک به سر بازیکن.
  • سد کردن غیر قانونی مسیر بازیکن.
  • شارژ کردن دروازه بان در منطقۀ دروازه
  • دروازه بان توپ را با دست بردارد زمانیکه توپ توسط هم تیمی خودش به او پاس داده شده است
  • خطا بر روی دروازه بان
  • به هدر دادن عمدی زمان

 

7- قوانین کارت قرمز

کارت قرمز را می توان قبل از دادن کارت زرد به بازیکن نشان داد. بخصوص اگر بازیکن بازی خطرناک انجام دهد. اگرچه معمولاً کارت قرمز نتیجۀ دو کارت زرد است. دلایل گرفتن کارت قرمز شامل:

  • لگد زدن عمدی به یک بازیکن
  • شارژ خشن یک بازیکن به ویژه اگر دست ها هم درگیر شوند
  • شارژ کردن بازیکن از عقب
  • لمس توپ توسط بازیکن غیر از دروازه بان
  • هدف قرار دادن، هل دادن، نگه داشتن بازیکن و یا تف کردن  

 

8- تفاوت بین ضربه آزاد مستقیم و غیر مستقیم

در ضربه آزاد مستقیم، شما می توانید بدون اینکه در ابتدا هم تیمی شما با توپ تماس داشته باشد، توپ را به سمت دروازه شوت کنید. در ضربۀ آزاد غیر مستقیم، قبل از اینکه توپ به سمت دروازه شوت شود باید توسط بازیکن دیگری لمس شود.

 

 

9- خطا در منطقۀ پنالتی منجر به ضربۀ پنالتی می شود

ضربۀ پنالتی زمانی اتفاق می افتد که مدافع در محوطۀ پنالتی خود بر روی بازیکن حریف خطا کند. زمان زدن ضربۀ پنالتی همه بازیکنان به غیر از دروازه بان و بازیکن زنندۀ ضربه باید خارج از محوطۀ پنالتی باشند. دروازه بان باید درون دروازه بایستد و قبل از زدن ضربه نمی تواند از دروازه خارج شود. توپ باید در منطقۀ مشخص شده که نقطۀ پنالتی نامیده می شود قرار گیرد. بعد از اینکه به توپ ضربه زده شد، اگر توپ کمانه کند و به داخل زمین بازگردد دیگر بازیکنان می توانند از این توپ استفاده کنند.

 

10- تفاوت بین ضربه کرنر و ضربۀ دروازه

اگر توپ از خط دروازه عبور کند ولی گل نشود، و آخرین بار توسط تیم مدافع لمس شده باشد، توپ در داخل قوس و نزدیک پرچم گوشه قرار داده می‌شود و ضربۀ کرنر زده خواهد شد. اما اگر توپ از خط دروازه عبور کند ولی گل نشود، و آخرین بار توسط تیم مهاجم لمس شده باشد ضربۀ دروازه اعلام می شود و توپ از محوطۀ شش قدم توسط بازیکنی از تیم مدافع زده می شود.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.wikihow.com

 

منبع : چگونه فوتبال بازی کنیم


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

  • osport ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی