osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
از بین بردن بوی بد کتونی

چگونه از بوی بد کفش خلاص شویم؟

 

در حال تعویض لباس بعد از ورزش هستید و بدون هیچ سخنی اطرافیان از کنار شما دور می شوند. متعجب می شوید که چرا؟ تا ااینکه متوجه یک بوی تند و زننده ای از کفش خود می شوید. لازم نیست هربار که کفش خود را در می آورید خجالت بکشید. مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه برای همیشه از این بو خلاص شوید.

 

روش اول آب و صابون

1-کتونی ها را با دست و با آب و صابون بشویید. سپس با یک سشوار و حوله آن ها را خشک کنید. با دقت کفش ها را بشویید تا به آن ها  آسیبی نزنید.

  • می توانید از سفید کننده نیزاستفاده کنید. در هنگام استفاده از سفید کننده، احتیاط کنید که کتونی و یا رنگ آن آسیبی نبیند.

 

 

روش دوم: استفاده از جوش شیرین

مقدار کمی جوش شیرین درون کتونی ها بریزید. اجازه دهید جوش شیرین تمام شب در کفش ها باقی بمانند. صبح که از خواب بیدار شوید بو  از بین رفته است.

 

روش سوم: استفاده از اسپری کفش / عطر

به سادگی با استفاده از برخی عطرها کفش خود را اسپره نمایید. تا اثر هرگونه بویی را در کفش ها از بین ببرید.

  • حتی بهتر است، از اسپره های مخصوص کفش استفاده کنید. در این حالت بر خلاف استفاده از عطرهای معمولی کلاً از بوی بد کفشراحت می شوید.

 

روش چهارم: استفاده از  Odor Eaters

1-می توانید  Odor Eaters را از فروشگاه های کفش خریداری کنید. این ها ارزان هستند و به خوبی کار می کنند.

 

2- کتونی ها را درون محلول سرکه قرار دهید. از دو فنجان سرکه در هشت لیتر آب استفاده کنید و کتونی ها را برای یک ساعت در این محلول قرار دهید. چیز سنگینی درون کتونی ها قرار دهید تا مطمئن شوید کاملاً در زیر آب قرار می گیرند. سپس اجازه دهید تا کفش ها خشک شوند.

  • قسمت پنجۀ کفش را با حولۀ کاغذی و یا روزنامه پر کنید. این کار به حفظ شکل کفش حین خشک شدن کمک می کند.

 

روش پنجم: استفاده از چای کیسه ای

اگر با استفاده از چای کیسه ای، چای نوشیدید، بسته های چای را بعد از استفاده دور نریزید. آن ها را زیر شیر آب بشویید، خشک کنید و مقدار کمی از آن ها را در قسمت پنجۀ کفش قرار دهید و اجازه دهید حداقل در طول شب در کفش بماند. به صورت تضمینی کتونی ها بدون بو می  شوند. برگ های چای جذب کننده عالی رطوبت هستند.

 

 

روش ششم: استفاده از ماشین لباسشویی

می توانید کتونی های خود را با ماشین لباس شویی بشویید. کفش های ارزان قیمت خود را در ماشین بگذارید و با حوله ها بشویید. مقداری مواد ضد عفونی کننده و یا افزودنی های غیر کلری برای کمک به صابون در پاکسازی به آن اضافه کنید. با سشوار و گرمای کم می توانید آن ها را  خشک کنید.

  • اگر قصد دارید که در هر صورت آن ها را دور بیاندازید، ارزش تلاش را دارد. هنگامیکه اولین بار کتونی ها را می پوشید به نظرتان تنگ می آید ولی به سرعت به حالت اولیۀ خود باز می گردد.

 

روش هفتم: استفاده از اسپری ایزوپروپانول

1-از محلول 50 درصد ایزوپروپانول استفاده کنید. کفش ها را با الکل خیس کنید.

2- اجازه دهید تا کتونی ها در طول شب خشک شوند. هر قارچ و یا باکتری عامل بو در کفش تا صبح خواهد مرد و درنتیجه بو از بین می رود.

 

روش هشتم: زمان پوشیدن کتونی ها

زمان پوشیدن کتونی ها، حتماً از جوراب های تمیز و با کیفیت استفاده کنید و هرگز با پای برهنه، کتونی نپوشید.

پاهای خود را به طور منظم قبل و بعد از ورزش بشویید.

سعی کنید دو جفت کفش داشته باشید و به طور متناوب از آن ها استفاده نمایید.

از پودر و یا اسپرۀ پا به طور منظم استفاده نمایید.

 

روش نهم: استفاده از ورق خشک کن

یک ورق خشک کن را به دونیمه تقسیم کنید. هر قسمت را درون یک لنگۀ کتونی بگذارید. اجازه دهید این ورق ها تا زمانیکه می خواهید از کفشها استفاده کنید درون کفش ها باقی بماند. ورق های جاذب بو ها را جذب می کنند.

 

روش دهم: استفاده از حوله های کاغذی

یک حولۀ کاغذی بزرگ را انتخاب کنید. مقداری آب و صابون بر روی آن ها بریزید. حوله های کاغذی را مچاله کنید و درون کفش ها قرار دهید. اجازه دهید در طول شب درون کفش ها بمانند.


ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.wikihow.com


منبع : از بین بردن بوی بد کتونی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

  • osport ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی