osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران است که به صورت تخصصی به موضوع ورزش در رشته های مختلف میپردازد.این سامانه بر آن است تا مرجعی برای تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان باشد.

  • ۰
  • ۰
مصاحبه با دنیا آقایی کاپیتان جوان تیم ملی بزرگسالان جودو

دنیا آقایی کاپیتان تیم ملی جودو بانوان ایران

 

افتخارات: 

مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲

مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور سال 95

مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در بیروت ۲۰۰۶

مقام پنجم مسابقات آسیایی جوانان در چین ۲۰۰۷

مدال طلا مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در لبنان

دارای رنکینگ در فدراسیون جهانی

مسابقات سهمیه المپیک ٢٠١٦

 

 

دنیا آقایی یکی از بیشمار جوان پرافتخار ایران زمین در حوزه ورزش است که توانسته با عزم راسخ و تحمل سختی ها به جایگاهی که امروز به آن افتخار می کند دست یابد. آقایی جودو کار 22 ساله متولد شاهرود است از سال 1384، به تشویق خاله اش که خود نیز یکی از مربیان مطرح کشور است شروع به فعالیت کرده است. او می گوید پس از آموختن الفبای جودو در سنین نوجوانی از سال ١٣٨٧وارد اردوی تیم ملی شدم. و در طی آن سال ها به طور مستمر قهرمانی های خود را تکرار می کردم. با گذر زمان وارد رده سنی بزرگسالان شدم و در آن زمان همانند همه کسانی که به رده سنی بالاتر می روند برخی گمان می کردند که نتوانم قهرمانی های خود را تکرار کنم اما توانستم آنچه را که در توان دارم نشان دهم و در حال حاضر کاپیتان تیم بزرگسالان بانوانایران می باشم. وی یکی از پرامیدترین جودوکاران ایران در رقابت های قهرمانی آسیا خواهد بود که تجربه کسب مدال برنز در رده نوجوانان را داراست.

 

 

کاپیتان جوان جودوی کشورمان هدف هایی برای خودش در نظر گرفته از جمله موفقیت و کسب مدال در مسابقات آسیایی٢٠١٧، بازی های آسیایی جاکارتا، و مهم تر و با ارزش تر ازهمه وی می خواهد اولین بانوی جودوکار ایرانی راه یافته به المپیک  باشد.

 

 

وی با وجود علاقه و پشتکارش در رشته جودو مصائب و مشکلاتی را هم پیش روی خود مبینید از جمله نبود امکانات کافی، نبوداسپانسر، و حتی با خبر نبودن مسئولین از وضعیت و شرایط  وی که واقعاً نیاز به رسیدگی مسئولین دارد.
آقایی دانش آموخته رشته تربیت بدنی در مقطع لیسانس است. وی از همه علاقمندان به رشته های رزمی از جمله جودو می خواهد با پشتکار و ممارست در تمرین در جهت پیشرفت و رسیدن به هدف تلاش کنند.

 

Osport: خانم آقایی غیر از ورزش چه تفریحات دیگه ای دارید؟

آقایی: تقریبا هیچ تفریح دیگه ای ندارم،حداقل تا زمانی که به هدفم برسم،سعی میکنم زمانیکه تمرین خیلی به من فشار میاره برا تفریح و تنوع در رشته های دیگه ورزشی فعالیت کنم.

 

Osport: اگر روزی به شما بگن دیگه جودو کار نکن چه رشته ای رو جایگزین میکنید؟
آقایی: من واقعا عاشق رشته ی ورزشیم هستم، و تا جایی که بتونم ادامه میدم، ولی به رشته بدنسازی و والیبال هم علاقه دارم

 

Osport: نگاه مردم نسبت ورزش جودو بانوان به چه صورتی هست؟ آیا خانواده ها به اون به شکل یک رشته پر خطر نگاه می کنن و دختراشون رو کمتر به این رشته میفرستن؟

آقایی: مردم ایران ورزش جودو رو یه رشته کاملا مردونه و دشوار میبینن، ولی در واقعیت اینطور نیست.

 

Osport: ورزش جودو از نظر روحی روی شما  تاثیری داشته؟
آقایی: جودو به عنوان ورزش اخلاق شناخته می شود، و از این نظر روی من هم بی تاثیر نبوده.

 

Osport: موقعیتی پیش اومده که مجبور باشین یا وسوسه شوید از فنون جودو خارج از فضای باشگاه استفاده کنین؟
آقایی: واقعیت اینکه ورزشکارای حرفه ای هیچوقت نباید در میادین دیگه از این قابلیتشون استفاده کنند چون ممکنه خطرات جبران ناپذیری رو به همراه داشته باشه،و من هم تا اونجا که تونستم هیچوقت استفاده نکردم.

 

Osport: سر سخت ترین حریفی که تا بحال داشتین کی بوده؟
آقایی: سرسخت ترین حریفم حریف قزاقستانی بود که دارای رنکینگ ٦ المپیک بود، و در اون مسابقات نیز قهرمان شد.

 

Osport: آینده جودو بانوان ایران در آسیا و جهان رو چطور میبینی؟
آقایی: فکر میکنم آینده ی درخشانی و پیش رو داریم، چون با اومدن رئیس فدراسیون جدید برنامه ریزی هایی شده است،ولی با توجه به اینکه جودو یک رشته المپیکی هست مقام آوردن در آسیا و جهان تاحدودی سخت میباشد ولی دور از دسترس نیست.

 

Osport: از فدراسیون انتظاری دارید؟

آقایی: از فدراسیون عاجزانه درخواست میکنم که همان قدری که به آقایان بها میدهند به بانوان هم بدهند تا بعد این همه سال تلاش توی این رشته بتوانیم نتیجه مطلوب رو کسب کنیم.

 

مصاحبه اختصاصی از تیم Osport


منبع : مصاحبه با دنیا آقایی کاپیتان جوان تیم ملی بزرگسالان جودو


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات (۱)

  • حسام الدین اسماعیل زاده
  • خانم دنیا آقایی جودو حسام الدین اسماعیل زاده مسابقات جودو استانی دهه فجر نفر اول شده ام کمربند بنفش کیو 5 هستم من میخواهم مسابقات جودو بزرگسالان کشوری تیم ملی المپیک آقایان شرکت کنیم ولی مربی درست حسابی ندارم هیت مدیره دارم آقای زارعی آکادمی جودو شهید بیرقی تبریز استان آذربایجان شرقی کدملی 1490329277 کلمه عبور 123456 جودو من میخواستم از شما کمک بگیرم اگر مربی شما جودو بانوان کشوری من را ببرید هزینه خودم وفدراسیون جودو کشوری تیم ملی المپیک آسیایی شرکت کنیم حسام الدین اسماعیل زاده 09144269447 زنگ بزنید واتساپ اینستگرام تلگرام ایمو حسام الدین اسماعیل زاده 09144269447 بپیوندید حسام الدین اسماعیل زاده 09144269447 زنگ بزنید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی